Автор Тема: Проект 07-11 и 07-054 БДЖ  (Прочетена 83440 пъти)

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
« Отговор #15 -: 27 Ноември 2012, 11:09:33 »
За буферите въпроса вероятно стой така.При периодичен  ремонт се установява ,че един от тях е за отпадъци ,не се намира в наличност такъв здрав ,но пък има комплект от другия тип изправни и просто се заменят.Така въоръжиха 46 000 с едни яки вагонни буфери.

Rado

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 151
  • Рейтинг: 89
Re:Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
« Отговор #16 -: 27 Ноември 2012, 22:58:45 »
Ето, че намерих идеалната тема за снимката, която отдавна се канех да кача във форума.
07.09 до 130.019
февруари 1972 година, депо Королево, Украйна

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re:Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
« Отговор #17 -: 28 Ноември 2012, 10:55:07 »
Радо, тази снимка е едно малко съкровище! Тук виждам нещо, което се чудех как е, а именно - цвета на отсека с ауспуха. Личи си, че е бил сребрист. Само да беше от другата страна за да видя дали свирките са на една линия отпред или още от началото едната е била до охладителния отсек. Благодаря ти, за включването. Иначе - талига тип1 и правоъгълни буфери. Някои неща стават все по ясни.

Дотук с истинските 07. Ако някой е забелязал още нещо да свирка. Трябват ми снимки на площадката над буферите, защото подозирам, че и там има разлики. Но докато някой машинист направи такива си мисля  какво да използвам като изходен материал за моята 07. Разполагам с Роко132, Брава 132 взета назаем с научно-изследователска цел и съдържанието на тази кутия. Снимката е лоша, но няма значение. Важното е, че си личи какво пише на нея –  BR130/131. Мен ме интересува втората цифра – 131. Има ли някой да не знае, че това съответства на нашата 07?

Вътре има 2 еднакви комплекта. Ниски челни и странични прозорци и талига тип1, с пясъчници. Това значи 130-ка от 052 нагоре(както разбрахме от Митко 0888) На платката с части горе вляво е покрива, който се слага, ако правите 130. До тук лошо няма. Кошовете на 130 и 131 са еднакви. Стига покрива да не е този.

Ето покрива на 130 по отблизо. Той не ми върши работа.

В единия комплект просто има една допълнителна платка с ето тези части:

Това са покривите, които съответстват на всички наши 07. Който иска може да сравни разликите с 130 и еднаквостта с 07 от снимките на Миро. Като се изключи това, че дупките за свирките са на една линия, пък аз досега на всички снимки включително и стари едната свирка я виждам отзад. За съжаление тези плугове са съвсем различни и не мога да ги ползвам. Трябва да си ги правя сам.

Минават се 10-тина месеца откакто го имам този комплект купен от Конрад, но чак сега сглобявам криво ляво едната за да видя на какво прилича. Определено прилича. А пък ако имаше и плугове… Намирам пълно съответствие във всички детайли с 07. Като се има предвид, че коша е с 3 ребра и имам двата покрива значи, че от двата комплекта мога да направя машини от групите 07-01 до 30 и 07-31 до 55. С талигите е малко по сложно, но това КМДВ. С размерите и точността на изпълнение е друг въпрос. За сега съм ги хванал в 2 козметични дефекта и едно разминаване в един размер с близо от милиметър, но и това КМДВ

« Последна редакция: 28 Ноември 2012, 12:44:00 от TANO »

Ivo Nedkov

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1164
  • Рейтинг: 177
  • HO, София
Re:Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
« Отговор #18 -: 28 Ноември 2012, 12:52:47 »
Дотук става много добре! :good:
А как стои въпроса с задвижването на този модел:
Има ли нещо предвидено от самия производител,
или ще трябва да се импровизира?

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re:Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
« Отговор #19 -: 28 Ноември 2012, 12:54:45 »
Цитат на: bategojko link=topic=4075.msg84158#msg84158 date=1354099967
Дотук става много добре! :good:
А как стои въпроса с задвижването на този модел:
Има ли нещо предвидено от самия производител,
или ще трябва да се импровизира?

КМДВ. Скоро ще е.

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
« Отговор #20 -: 28 Ноември 2012, 19:04:02 »

Днес въпреки че не съм фен на дизелаците обикалях около ен на брои такива от всички доставки
ето още малко буферни снимки
http://www.bgphoto.net/photos/37794/o634897251374773750.jpg
http://www.bgphoto.net/photos/37794/o634897251571023750.jpg
http://www.bgphoto.net/photos/37794/o634897251591336250.jpg
http://www.bgphoto.net/photos/37794/o634897251607430000.jpg
http://www.bgphoto.net/photos/37794/o634897251627742500.jpg
http://www.bgphoto.net/photos/37794/o634897251645711250.jpg
Едно от интересните неща за мен е че табелите се сменят независимо от доставката.

Буферите с дебелия талер са вагонните за които бях споменал че .......
Има и нещо интересно в съвремието на 07.В зависимост от това в кои район са работили конектора за към вагон-отоплителя е различен,при някои пък липсва явно са карали ПВ само лятовска.Под серия 100 вече е по съвсем друг начин.

Професоре сори че ви разводнявам темата  :hi:  Старая се само да съм от полза  :drinks:

Rado

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 151
  • Рейтинг: 89
Re:Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
« Отговор #21 -: 29 Ноември 2012, 00:07:52 »
Цитат на: TANO link=topic=4075.msg84145#msg84145 date=1354092907
... Само да беше от другата страна за да видя дали свирките са на една линия отпред или още от началото едната е била до охладителния отсек...

Ето и от другата страна  :) . Само дето локомотивът е друг - 07.05 и снимката е правена малко по-късно - вероятно през 1973-74г. Струва ми се, че се вижда само една свирка.


И още една от същите години, която може би ще ти бъде полезна по въпроса със свирките - 07.21


Всъщност "свирката" не се ли наричаше "ТИФОН" или нещо се бъркам?

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re:Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
« Отговор #22 -: 29 Ноември 2012, 10:00:06 »
Ако снимката е от 73-та г. това значи, че едната свирка още отначало си е била отзад, а ауспуха е бил сребрист ама само за малко ;D. И пак правоъгълни буфери и талига тип1. Понеже и аз имам една черно - бяла снимка на 07-25 с правоъгълни буфери правя предположение с голяма вероятност да е вярно. От 07-01 до 07-30 с правоъгълни буфери и талига тип1, 0т 07-31 до края кръгли буфери и талига тип2. Пак мерси за включването.
Сега малко сравнения на моделите. Първо с Брава.

Гледам формата на ламарината в средата на кабината между челните стъкла. При Брава е едно откровено V. При Ревел има прав елемент като колонка.

На много снимки се вижда правия елемент, но ето една Кракомобилна. Личи си кой е внимавал повече като е правил матриците.

Снимка с подравнени буфери. Контура на кабините е съвсем различен. Наклона на стъклата на Брава е по голям, защото покрива е дълъг почти колкото на Ревел(а би трябвало да е по дълъг), а долу при фара се вижда как стърчи напред. Бравешката кабина, а и целия модел е по широк с близо 1 милиметър спрямо Ревел и Роко при които ширината е еднаква. Мисля, че вероятността 2 фирми да са сбъркали ширината е по малка отколкото само Брава да е в грешка.

Тук са подравнени задните буфери. Би трябвало Брава да стърчи по напред с 2 милиметра, но тя е по дълга само с почти 1 мм.

Както и да ги гледам кабината на Бравата ми е някак неправилна, груба и по грозна.

Стигаме до покривите. Слагам покрива на първата серия до 07-30. Снимката е правена на равнището на края на ревелския покрив. Това, което надстърча отзад е изцяло различният покрив на серия 132.

Покрива при 132 е не само по висок, той се различава и изцяло по детайлите. Различни тавани и капаци на кабините, различни решетки и форми отпред. Вече имаме снимки на нашите покриви и от двата варианта. Сравнете ги с Ревелския. Съответствието е пълно с изключение на някоя и друга дръжка и куки, които ще се опитам да си ги направя сам.

 Снимка отстрани. Ревел е с първия покрив. Открояват се разликите в решетките на покривите, двете различни решетки на коша и различния брой капаци на междурамните връзки. При Ревел са 10 колкото и трябва да бъдат като за 131/07. На снимките на 132 които качихме тук с Митко се вижда, че капаците на 132 са  12. Брава не знам защо са направили 13 капака. При Роко са си 12. Тук долната машина закрива и още една грешка на Брава. Резервоара е направен в средата м/у талигите, даже и по напред с почти милиметър. Мястото му не е там. Той е чувствително по близо до задната талига.

Още една такава снимка, но този път Ревел е с втория покрив.
(
При подравнени буфери отляво – най лявата колоос на Брава съвпада, но третата е по навътре. Това е така, защото Брава са направили междуосието по късо почти с милиметър. Съответно и цялата талига иде с близо 2 милиметра по къса. При Ревел и Роко междуосието е точно. На снимката – десните талиги се разминават. Нормално, все пак 132 е по дълъг локомотив с 200 милиметра.


« Последна редакция: 29 Ноември 2012, 10:14:25 от TANO »

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re:Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
« Отговор #23 -: 29 Ноември 2012, 10:25:47 »
Чудесно! Ще има ли такова сравнение и между Ревел - Роко и Роко - Брава ?

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re:Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
« Отговор #24 -: 29 Ноември 2012, 10:38:57 »
Да, следващият път.

ivo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2006
  • Рейтинг: 558
  • HO - II-III, София
Re:Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
« Отговор #25 -: 29 Ноември 2012, 10:39:24 »
Вчера в депото имаше толкова много седмици :) Машините от близо са толкова невероятни и внушителни. Гледката е изумителна ... Мисля, че поне за мене търсенето на максимална близост до нашите :) моделчета е немислима и непостижима.

С казаното от мен мнение не искам да обидя никого ;D

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re:Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
« Отговор #26 -: 29 Ноември 2012, 10:43:39 »
Много хубаво. От всичко изнесено до тук излиза, че Брава са направили нещо като симбиоза, тюрлю-гювеч между различните модификации BR 131, 132 и т.н. Като Людмилите въпреки че са роднини, са различни локомотиви с близък кош. Да не говорим, че звукът на нашата серия 07 няма абсолютно нищо общо с ГДР-ските локомотиви, като фабрично записания в декодера от браваджиите. А преди време се тръбеше из форума до втръсване как на Брава Людмилите били най-хубави, разликата между тях и Роко била драстична в полза на Брава и т.н.

Да кажа за свирката - всъщност не е тифон, а е ТИФТОН. Тифон е паразитна думичка, ама няма да се научим на правоговор от железничарите - тяхната сила е другаде. Също и за тирфона - болтът, използван при релсовите скрепления - разговорно му казват "трифон". За да няма засегнати, ще дам и пример от друга сфера - всички знаете кое е "гърне" на колата, автобуса и т.н. Ама не се казва гърне, а шумозаглушител. Автомантьорите да не са по-грамотни от нас. По строежите пък казват на карбида, който се използва за заварки с оксижен "карабид". Децата едно време с него си правеха бомбички и като питаха "Чичо, може ли малко карбид?", не се знаеше за какво става дума, ама като кажат "карабид", веднага ставаше ясно. Също така "бушонът" всъщност е предпазител. Или при играта на карти не се казва "жокер", а е "джокер". Има още хиляди такива примери.....
 
« Последна редакция: 29 Ноември 2012, 10:49:16 от IKAR »

BaHkaTa

  • БАНКАТА
  • Administrator
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • *****
  • Публикации: 465
  • Рейтинг: 57
  • BDZ/UP/BN - София
    • Хоби Работилница
Re:Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
« Отговор #27 -: 29 Ноември 2012, 10:48:06 »
Много интересна темичка. Сравненията са изключително полезни и със сигурност резултата на края ще ако не перфектен то поне почти перфектен до нашите локомотиви. Както каза Иво, нагледахме се седмаци сглобени и разпарчатосани всяка снимка може да помогне с нещо. Прави и скосени талиги мисля че съм заснел. От депото казаха че всички седмаци са били с пясъчници при доставката. На някой са демонтирани впоследтствие.

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5558
  • Рейтинг: 637
  • Красотата е в детайла!
Re:Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
« Отговор #28 -: 29 Ноември 2012, 10:51:00 »
Стояне, ако прецениш, веднага ще ти дам моя модел на седмак, за да правиш каквито са ти нужни сравнения!  :yes:

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re:Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
« Отговор #29 -: 29 Ноември 2012, 11:24:13 »
Това, че всички са били с пясъчници е глупост - в депата редовно се ръсят такива. Тоест - те са били с пясъчници (и още са) но не по талигите. Никой няма да се занимава да сваля пясъчници - няма смисъл от тая работа.