... По чертеж основните размери на всички 130 и 131 са еднакви, но всъщност и аз не знам от кой лок нататък кабината става с характерните по ниски челни и странични прозорци, да не говорим за останалите разлики.
...
Има и кабини с по високи прозорци като на Роко, но не можах да изкопая подходяща снимка. Нямам нищо против някой ако ги знае и не го мързи да понапише още нещичко за немските машини. След което ще продължа вече само с нашите.
Историята с изчезналия немски дизел не я знам, но е напълно вероятна. Между другото още петдесетина години преди Людмилата немците произвеждат дизели за руснаците. Дори и първият (май) руски магистрален дизелов локомотив е с немски двигател и ел. оборудване. Но това е друга тема.
За немските Людмилки (някои от данните не са потвърдени и съм сложил по една чуденка на тях):
Според чехите има два прототипа - ТЭ109 001 и 002, през 1967 и 1968 година (?). Челното стъкло е извито в ъглите, има и други визуални разлики:

През 1977 и 1978 руснаците си произваждат 31 локомотива ТЭ109, мисля че започват отново от 001 (?). Дори не съм сигурен това на горната снимка дали е от първите прототипи, или от "руските" бройки от 1977 година!
През 1970 на Лайпцигския панаир е представен друг прототип, V300 001. В някое списание май съм виждал снимка от панаира, но сега не мога да се сетя къде. Този екзимпляр се прибира в СССР, а в ГДР са доставени 10 броя за изпитания, вече ознамени като серия 130.
Страничните стъкла са както на Пиковската машина (големи и триъгълни) до номер 130 036. Снимка с такива стъкла има на 034:

От 130 037 страничните стъкла са малки, както на нашите седмаци.

Пердполагам се забелязва, че на показаните до тук снимки челното стъкло е по-голямо. Това продължава до 130 051. От 052 челното стъкло е по-малко. Всъщност първата доставка на 07 е с фабрични номера между 130.054 и 130.055, едната (07.19) е между 055 и 056.

Ето я и 063:

Във всичките 82 броя серия 130 има разлики и в решетките на покрива. Първите 12 машини са с по 6 решетки в един ред:


След това (след 013) са с по седем решетки, като двете са по-високо (така са и нашите 07 от първите две партиди - до 07.30, както и преправената 91). Виж по-горе снимката на 034. След 037 имат и вентилатори на покрива (за спирачката). До 036 нямат електродинамична спирачка.
Всичките от серия 130 са с по 2+3 гофри на коша.
Освен 130 001 до 130 080 има и още две машини от серията - 130 101 и 130 102. Те повече приличат на серия 132.
Три от машините - 058, 060 и 04, през 1986, 1979 и 1989 са с талиги от 131, и съответно взимат серията 131. Така серия 131 е не само от 76-те построени, но включва и тези три преработени 130-ки.
Толкова от мен за немската 130. Всичките снимки не са мои, но за съжаление не помня коя откъде е. Информацията също е от няколко места.