Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models > Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models
Проект 07-11 и 07-054 БДЖ
koceto_sh:
а това животно "
KRAKOMOBILA:
Двусекционния 2ТЭ109 - само, че си е загубил първата секция.
TANO:
Сашо къв ти е проблема, бе. Лока е с ел двигатели, чупи му се мотора и като резервен вариант дига пантографа да се храни от мрежата. :)
Иначе много исках така някой да се включи да помага с писането и това се случва. Пък и така темата става по сочна. Митко благодаря ти за снимките и се надявам и занапред да туряш по едно рамо. Особено ако имаш хубава странична снимка на талигите от първия вид (с по широките буксови опори). Но това КМДВ ( като му дойде времето).
И така у нас има 4 основни разновидности на 07. Разбира се имам предвид на външен вид, от гледната точка на моделиста. Всички размери на коша, талигите и базата са еднакви. Различават се по някои специфични детайли.
Това е първия вид, от който са 07-01 до 07-30 + 07-91(чешкия). Особености – двете характерни надвишения на покрива(едното в средата където е решетката за ауспуха и другото в предната част преди първа кабина и то е различно от130 серия). Като се абстрахираме от тях – покрива е с еднаква височина по цялата си дължина и оттам и еднакви наклони на тавана и на двете кабини и еднакви капаци и детайли. Точно тук има голяма разлика със 132, чиито покрив е по висок почти по цялата дължина с изключение на отсека на охлаждането. Оттам таваните на двете кабини освен, че се различават и по капаците са и с различен наклон и така 132 изглежда различно погледнат челно от двата си края. Коша е с 3 ребра в долната си част( под лайстната в средата). Талигите ще ги оставя за после. Само да отбележа, че са 2 вида. Почти цялата серия(до 07-75)са без пясъчници. Иначе кабините на цялата серия до 07-91 са еднакви – с по ниските прозорци. Изключение 07-81 въпреки, че и него го виждам на една снимка вече с ниски прозорци. (Митко или Кракомобила ако искат да се включат)
Втори вид 07-31 до 07-55. Тук вече го няма надвишението на покрива преди първа кабина, няма и решетки отстрани. Коша продължава да е с 3 ребра. Не мога да ги хвана точно от коя машина нататък, но вижте трите вентилатора на охладителния отсек колко са по тумбести. На първия вид са определено по плоски, но проблема е, че и на машини с по големи номера виждам плоски вентилатори. Това вероятно става при ремонт на лока, когато се заменят вентилаторите с каквито има в момента. (При талигите въртележката е същата).
Трети вид 07-56 до 07-75. Общо взето същия като предишния, но вече коша е с 4 ребра като моделите на Брава и Роко. Не съм сигурен, но май оттук ръкохватките на акумулаторните капаци са в характерна пазва. На по първите са издадени дръжки.
На тази Кракомобилска снимка се виждат издадените навън дръжки на акумулаторните капаци. Но точно тая машина пък е с нетипични гладки капаци. Почти всички други са с ребра. Снимката е ценна и заради друго. Решетката отляво до прозорците е в изрез на коша голям колкото прозорците. При 132 и всички фирми, които го правят на модел тя е по ниска. Различна е и решетката долу над акумулаторните капаци. При всички наши 07 е така – в долната част на изреза на коша. При 132 е в средата. Тук ако имах снимки на тия детайли при 132....(Митко помагай)
Тук дръжките са в пазви.
Последно 07-76 до 07-90. Същото като третия вид. Кош с 4 ребра, но талигите са вече с пясъчници.
Mixy:
Много подробна информация - чета с интерес, благодаря на автора и фотографите, че споделят с лаиците като мен и все пак се питам, има ли един с един наш локомотив в тая серия дето да са напълно еднакви??? :blush2:
Adrian:
а кои са с такива буфери ?
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия