Автор Тема: Що ми се случи да видя/прочета (взето назаем от друг форум) - право на отговор  (Прочетена 8048 пъти)

Der Hetzer

  • Trade Count: (59)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1526
  • Рейтинг: 148
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=3934.20

Цитат
IKAR
Маниак

 
Posts: 667
   

Re: Предстоящо издаване на книгата: Вагоните на БДЖ "Пътнически вагони" - 1887-2010.
« Reply #28 on: 15.10.2012, 11:53:37 »
Има конкретна причини в другия форум съвсем умишлено да не се подава информация как вървят дейностите по издаването на книгата. Ще се опитам накратко, без да пиша дълги фермани, да обясня ситуацията.

Както знаете, в момента в Чалгаристан има два "клуба" по ж.п. моделизъм. Единият, който се нагърби с издаването на този огромен труд, е "Сдружение ж.п. моделисти". Това е първото регистрирано сдружение по ж.п. моделизъм у нас. Тази организация в момента възстановява до някакво що-годе задоволително състояние огромната система в мащаб 1:32, разположена на таванския етаж във ВТУ Тодор Каблешков, която с годините е занемарена тотално и беше заварена в безобразно състояние. Освен това чиновниците от ВТУ-то не успяха да се преборят с Министерство на образованието за отпускане на средства за основен ремонт на покрива, а е нужен точно такъв, за да има смисъл целият този труд по възстановяването на системата. Няма да казвам каква малка част от подвижния състав е оцеляла и в какво състояние. Сдружението вече развива и международна дейност, участва в международни организации и т.н. Тук във форума имаме и член на това сдружение - Цанко (Maniak). Но основното нещо при тях е, че клубът е изключително отворен, всеки е добре дошъл да помогне със средства, с труд, с идеи, съвети и т.н.

Но за съжаление във въпросния форум всячески се толерира другия клуб "КЖМ-България" или както за него се изказа няма да назовавам кой потребител в него, като го назова "Клуб гръмнал бойлер"  Първо трябваше да се разбере и да стане ясно, че целта на този клуб не е да направи хобито "ж.п. моделизъм" все по-общодостъпно и популярно, а да затвърди безпрекословно и неизменчиво ядрото от хардлайнери, смятащи се за "богове", "капацитети", "всичко разбиращи", "всеможещи" и имащи се за "всьо" и "вся" в ж.п. моделизма или с други думи да бъде нещо като снобарско - гъзарско клубче на надувкаджии. И регистрацията на клуба е направена по възможно най-тъпия начин - сега за всяка промяна на устав, управителен съвет, контролни органи и т.н. е необходима съдебна пререгистрация, която вярвам знаете с какви простотии и загуба на време и пари е свързана. Отделно от това всяка година финансовият му отчет трябва да се заверява от одитор, което също струва немалко пари. И затова председателят съм го виждал как зверски размахва квитанциите за неплатен членски внос. И за какво - за "кефа" на има-няма 20-тина "гении". Наем били плащали и не знам какво си...Най-лошото е, че от близо 30 човека максимум трима-четирима работят наистина усилено и вършат нещо с ръцете си, а останалите отиват там само за да се изфукат и да карат скъпотиите, които са си накупили. Има например една персона, която работи в Лукойл (в момента в Нефтохим няма абсолютно никаква химическа индустрия - производство на азотни торове, пластмаси, химични влакна и т.н, а заводът сега просто е една бензинджийница и нафтаджийница) като прост счетоводител, заплатата му е 6 бона, криза не криза знаете, че там проблеми нема, и постоянно се зарежда с т.нар месингови модели за по 3-4 хил. лева, които на всичкото отгоре на живо изглеждат като сделани с теслата - имах възможност да се убедя в това по хоби изложенията. Учудващото е, че наистина свестните хора там се оставят тежкарската дружинка да им се разхожда по главите и да си избива комплексите за "гениалност". Твърдят, че те били лицето на ж.п. моделизма у нас, а в същото време поне половината от първоначалните членове напуснаха, сред които огромната част бяха от учредителите.
Та още от обявяването на договора за книгата тези хора "газ пикаеха" че не са го взели и задействали издаването те, а "конкурецията" при положение, че никой не ги е спирал да го направят. И от тях се почнаха едни приказки как при избраната форма на финансиране чрез дарения издателят по никакъв начин не е задължен да изпълни уговорката да даде на дарителя обещаното и т.н. Някак си им убегна фактът, че ако се продава по стандартния начин, чрез официална търговия, се плащат различни данъци, особено много натоварващият ДДС, в следствие на което цената щеше да стане двойна, че ако не и повече, и тогава колко хора щяха да поръчат? Тиражът щеше да е още по-малък, съответно цената по-висока, защото има едни немалки фиксирани разходи независимо от това колко бройки в крайна сметка ще се отпечатят.

Парадоксалното е, че и доста настоящи и бивши вече членове на този клуб също в крайна сметка си поръчаха книгата, но с уговорката "Не казвай на другите!".

Та в другия форум се натрапва цялата тази простотия, защото трима от модераторите са членове на този клуб и всячески го толерират. В крайна сметка форумът е общ за ж.п. моделизъм, а не на този или онзи клуб, следователно е абсолютно недопустимо членове на клуб х да са модератори и обратно. Дори има и вътрешен, невидим раздел, достъпен само за членовете. Би било редно клубът, като иска, да си направи негов си форум.

И на мен ми е изключително гадно и неприятно, че общо всички ж.п. моделисти в България сме колкото са само в едно немско село и въпреки това не гледаме в една посока, а сме като "орел, рак и щука". Един помага да излезе книга, друг очаква с нетърпение да пуснат модел на български парен локомотив 01 за 4-5 бона и да го "цапцароса", което, в смисъл излизането на модела, съм сигурен, че няма да стане......

Затова, пак казвам, питайте директно когото трябва.
Между другото ще ви разкрия и една тайна, а именно - има написана книга за историята на трамваите в София от д-р Асен Стоянов, която чака издаване и Сдружението планира да предложи това. Отделно Стефан Стоичков е подготвил книги за товарните вагони, инфраструктурата и гарите в България, чието издаване също предстои.
« Last Edit: 15.10.2012, 13:31:17 by IKAR »

Един неизвестен наш съфорумник, опитвайки да се направи на "специалист по всичко" разказва разни абсолютно манипулирани и неотговарящи на истината истории, очевидно целящи да дезинформират незапознатите и неособено широката аудитория, които нямат много или нищо общо с нашето хоби. Поради тези глупости, които е написал възможно най-кратко, от позицията си на пряк свидетел и участник, с условието че не членувам в никакви организации ще разкажа истината съвсем безпристрастно.
Както знаете, в момента има вече три регистрирани клуба по ЖП моделизъм. Преди години назряваше идеята малцинат ЖП моделисти у нас да се организират в своя собствена организация и да развиват някаква дейност. Всяка събота се провеждаха неформални сбирки в магазина на един от известните и доказани наши хобисти, който любезно и безвъзмездно предоставяше пространство в магазина, за който плащаше наем и абсолютно всеки беше добре дошъл. Много хора минаха от там, някои минаха и си заминаха, други останаха. На една такава сбирка (има го фотодокументирано), когато между всякаквите приказки относно хобито за кой ли път стана въпрос за учредяването и регистрация на клуб, присъстваше станалият в последствие собственик на "Сдружение жп моделисти", който тогава очевидно слухтейки жадно е поглъщал всякакви идеи и информация. Известно време след това, същото лице се появи на небосклона на родния ЖП моделизъм размахвайки папка с документи, удостоверяващи че той е лидер и едноличен собственик на регистрираното в негова полза "Сдружение жп моделисти", огласявайки че ръководството на Транспортното училище "Т.Каблешков" безвъзмездно му е предоставило за ползване занемареното таванско помещение в един учебен корпус заедно с изоставените и неизползвани дълги години подвижен състав и релси "Мерклин" в неизползваният и непопулярен у нас мащаб 1, купен по времето на комунизма с парите на Българският данъкоплатец. Всичко беше в окаяно състояние и потънало в прах, неизползвано от години, а от видяното като подвижен състав и релси си личеше, че навремето някоя дебела кратуна си е направила една приятна екскурзийка до ФРГ за да договори закупуването на всичките тези взаимно изключващи се и подбрани без никаква логика артикули. Виждайки това, болшинството от присъстващите взема (всеки сам за себе си) решението че няма да членува в тази организация. По някакви си собствени на тях причини там остават няколко човека членска маса, на брой достатъчни да запълнят седалките в един таксиметров автомобил (без да броиме шофьора). Всичко налично се почиства от прахта, след това се изпробва кое все още работи и кое не, след което с наличните оцеляли релси се подрежда някакво си трасе, което все пак донякъде функционира. След това започва разрухата - двигателите на няколко локомотиви са изгорени в следствие от захранване чрез някакъв агрегат от телоподаващо за заваряване вместо от препоръчаните от производителя трансформатори, друга част от подвижният състав е изпотрошен в следствие на аматьорщина и дилетантство (това също го има като "признание" тук в този форум) и всичкото това с модели, струващи дори и по сегашни цени стотици и хиляди евро, но при пълно безхаберие при положение че не се дал нито стотинка за тях от собственият си джоб. Има случаи и на изнесен и подарен подвижен състав итн итн... Направо една истинска сага, напомняща досущ историите на Кремиковци и друга заграбена и разграбена държавна собсвеност. Към днешна дата тази организация не притежава нито 1 (нито един) закупен със собствени средства вагон или локомотив. Известно време след това, известните и доказани до тогава ЖП Моделисти сформират и сега действащият реален "Клуб Железопътен Моделизъм - България". Началото е трудно, при създаването си клубът притежава само един пребоядисан в БДЖ цветове парен локомотив на фирмата Roco, при това закупен още преди създаването на клуба абсолютно безкористно и безвъзмездно от присъстващите на неформалните сбирки в магазина преди това и то чрез финансиране от типа на "Кой колкото може да даде". След регистрацията бива наето помещение за клуба, в освежителният ремонт на което се включват негови членове и симпатизанти. Започва се изграждането на стандартизирано ЖП трасе с неговият прилежащ ландшафт, закупуването на собствен клубен подвижен състав, заплащане на наем за помещението и консумативи и всичко това със собствени средства и доброволни дарения от членове и симпатизанти, без наличието на спонсори и без използването на каквото и да било взето наготово от държавата, резултатите от което може да видите и днес. Към днешна дата "Клуб Железопътен Моделизъм - България" е най-голямата и развита, доказала се в своите цели и намерения организация в България, а в постигнатите до момента резултати можете да се уверите и сами. Съвсем наскоро на небосклона изгря и трета органицация - БГТТ основана в ядрото си от бивши членове на КЖМ, която съдейки по името и има за цел да развива дейност главно в мащаб ТТ, но това не изключва и другите мащаби. За краткото им досега съществуване и при тях също всичко е изградено със собствени труд и средства. Налице са обещанията за бъдеща съвместна дейност и мероприятия при двата реално функциониращи клуба. Та това истинската кратка история на организираният ЖП моделизъм у нас, бях длъжен да я разкажа на новодошлите и неосведомените за да не си правят погрешни заключения без да са запознати, изхождайки само от едностранчиво-изкривената дезинформация, която е дал нашият "колега". Колкото до глупостите, които е написал той, по-нататък ще му отговоря точка по точка.  :spiteful:

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Без коментар. Любо,  :hi:!

ivo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2006
  • Рейтинг: 558
  • HO - II-III, София

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Мдааа... Искам само да попитам администрацията, преди да отговоря доста подобаващо на др. Дер Хетцер /Семьон Семьонич, Фьодор Михайлович, Артем Петрович и още куп личности в крехката му психика/ няма ли да вземе мерки срещу въпросния потребител, който отново прави долни провокации и инсинуации на твърде непонятни за него теми /предвид реалният моделизъм, който тоз индивид "развива"/ и се мъчи отново да обърне с краката нагоре настоящия форум, просто защото той друго не може? Искам да попитам и всички защо трябва теми, публикации и коментари от други форуми - вярно засягащи и този, но НЕПИСАНи тук - да се развяват тук? Иво, Кольо, искрено не смятам, че коментари като предишните два ваши – :hi:  ще способстват с нещо за запазване на спокойната атмосфера тук!  :(  Иначе така набързо мога да отговоря на Любо, че ще си изяде от бяс клавиатурата, явяваща се единственото нещо в неговия "жп моделизъм"...  :angry:

mill

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Когато двама се карат, този който млъкне пръв, заслужава най-голяма похвала!

stefanbaikov

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (1)
  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 40
  • Рейтинг: 13
ЛЮБЧО, КАК СИ????????????


Der Hetzer

  • Trade Count: (59)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1526
  • Рейтинг: 148
Така и не разбрах кое е "подобаващото" в отговорът ти, особено след като не казваш нищо по засегнатата тема. Наистина има някакви наченки на опити за духовитост и "остроумие" (особено това с изброяването на съветските имена) , но това е малко като да сравняваш "Милан" и "Макубе" - и двете са футболни отбори, и двете започват с буквата "М", но след това приликите се изчерпват. Никой, включително и ти няма как да знаете какъв точно моделизъм развивам в момента, това че не публикувам снимки на наредени релсови конфигурации или новозакупен подвижен състав не означава че "моделирам с клавиатурата", а за да бъде изненадата пълна - използвам трирелсовата система на "Мерклин". Недей да се чувстваш засегнат, никъде в написаното не съм споменал конкретно твоето име или псевдоним при краткото описване на опустошаването и трошенето на държавна собственост поради "суръкъвство" и "недотавничество" (това са редки диалектични думи използвани в някои региони, които навремето се постарах да запомня само защото са доста благозвучни). Така че ако намираш написаната по-горе история за невярна или имаш да допълниш нещо съществено, което без да искам съм пропуснал - моля заповядай. Иначе всичките тези призиви за административна цензора и то само защото истината може и да бъде неудобна някому показват доста ясно кой се ядосва и беснее, а ако нещо все пак изпиташ остър глад (или яд както ти сам го нарече) и решиш да го утолиш нахапвайки клавиатурата - мога да ти подаря 1-2 - имам няколко и черни и сребристи (макар и да не съм ги публикувал в темата "Похвалете се с вашата колекция от клавиатури" - нали се досещаш че това не е атестат че не притежавам клавиатури). Мога да те успокоя че всичките са чисто нови в OVP както е модерно да се казва и нямат нищо общо с да кажем някой "Пентиум единичка" с кинескопен монитор, намерен захвърлен до някои кофи.  :pleasantry:  

piko1

  • Гост
  • Trade Count: (0)
« Последна редакция: 16 Февруари 2013, 01:14:33 от piko1 »

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Венци, що се правиш на ударен? Сам знаеш, че доколкото е имало моделизъм в ПЖИ-то с твойто напускане всичко е свършило. Мойте уважение към Гроздан, ако все още не се е отказал да издаде книгата на Стоичков, но всичко останало в "Сдружението" е подписване на меморандуми, ходене по конференции и организиране на атракционни пътувания за приятелите ни от чужбина, т.е. хвърляне на прах в очите, че някаква дейност се развива. Къде е моделизмът в това?

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Добре, щом искате разни информации, ето ви ги...

Цитат
малцинат ЖП моделисти у нас да се организират в своя собствена организация

Не знам защо някои хора си въобразяват, че всички ЖП моделисти са задължително регистрирани тук в този форум. Достатъчно е само да погледнете в долния край на първа страница и ще видите неоспоримия факт, че нерядко гостите във форума е ПОВЕЧЕ от регистрираните! Никой ли не си задава въпроса защо е така? Ами колко хора изобщо не пишат? Ами колко хора изобщо прекратиха участието си тук? Ами колко хора изобщо и не искат да чуят за този форум? Един пример: преди 3-4 год. тук продадох 7-8 стари неща... За огромен ужас на някои реално само две от нещата бяха купени от регистрирани потребители тук - останалите бяха купени от "гости" на форума, които категорично ми казаха, че изобщо нямат намерение да се регистрират! И това че не са известни и регистрирани тук значи не съществуваг, не се интересуват от ЖП моделизъм и не карат модели ли?! И че трябва задължително да са регистрирани тук или членове на клуб, за да се водят като такива Изобщо не можете да ме убедите в това.
Като бивш активен член и съучредител на Сдружение "ЖП моделисти" в последната му регистрация ще ви донеса и още полезна информация, която се надявам да бъде изтълкувана правилно, а не изкривено и едностранчиво.
Цитат
На една такава сбирка (има го фотодокументирано), когато между всякаквите приказки относно хобито за кой ли път стана въпрос за учредяването и регистрация на клуб, присъстваше станалият в последствие собственик на "Сдружение жп моделисти", който тогава очевидно слухтейки жадно е поглъщал всякакви идеи и информация. Известно време след това, същото лице се появи на небосклона на родния ЖП моделизъм размахвайки папка с документи, удостоверяващи че той е лидер и едноличен собственик на регистрираното в негова полза "Сдружение жп моделисти",...
.
Да, председателят /забележете - председател, а не вменяваното по-горе без никакво основание твърдение, че е собственик/ се появи в магазина на Жоро на ул. "Кирил и Методий", за да се запознае с обстановката и настроенията в моделистките среди. В това време сред тях се вихреше /от средата на 2008 г./ разни неясни и хаотични напъни да се създаде някаква организация - валяха предложения, контрапредложения, контра- на контрапредложенията, предлагаха се някакви устави /лично и аз съм участвал в обсъждане на такъв/... Много шум и нищо - типично по нашенски! Огромният проблем беше /а и сега си остава/ как някои "видни родни моделисти" ще преглътнат непоносимия за тях факт, че друг ще управлява влака!!! Още тогава ясно се прояви и невъзможността да се преглътнат личните интереси, фасони и комплекси в името на обща и ползотворна работа. В резултат на което, вместо да слуша безкрайни и безполезни спорове, разправии и тези, г-н Венелин Василев регистрира съдебно първата организация на ЖП моделисти в България! Неоспорим факт - докато едните не могат да се наумуват, други ги изпревариха... Сефте... Мога само едно да заявя – появата на „ЖП моделисти” ускори появата на КЖМБ! Ако първото го нямаше, едва ли щеше да се появи и второто. И хайде да не ми доказвате обратното – знаем се колко сме силни на „трапезен моделизъм”, приказки, обещания и прочие.
Всеки, който е малко наясно със съдебните изисквания към такива организации у нас, знае, че има минимален брой хора, които стават учредители. Тъй като тук се спекулира и се говорят неверни неща, че съобщя на всички: За регистриране на сдружение с нестопанска цел в частен интерес са нужни поне пет души, а за същото в обществена полза - седем души. Така че приказки за "собственик" и "едноличен лидер" и прочие са меко неадекватни. Това че председателят на Сдружението се опитваше еднолично да командва - това е съвсем друга тема. /А трябва ли тук да захващам и темата как по същия начин и КЖМБ се управлява от една групичка с абревиатура от три букви, която е придобила вече печална известност в моделистките срещи и е станала обект на подигравка, м?/
Цитат
Всичко беше в окаяно състояние и потънало в прах, неизползвано от години, а от видяното като подвижен състав и релси си личеше, че навремето някоя дебела кратуна си е направила една приятна екскурзийка до ФРГ за да договори закупуването на всичките тези взаимно изключващи се и подбрани без никаква логика артикули. Виждайки това, болшинството от присъстващите взема (всеки сам за себе си) решението че няма да членува в тази организация. По някакви си собствени на тях причини там остават няколко човека членска маса, на брой достатъчни да запълнят седалките в един таксиметров автомобил (без да броиме шофьора). Всичко налично се почиства от прахта, след това се изпробва кое все още работи и кое не, след което с наличните оцеляли релси се подрежда някакво си трасе, което все пак донякъде функционира. След това започва разрухата - двигателите на няколко локомотиви са изгорени в следствие от захранване чрез някакъв агрегат от телоподаващо за заваряване вместо от препоръчаните от производителя трансформатори, друга част от подвижният състав е изпотрошен в следствие на аматьорщина и дилетантство (това също го има като "признание" тук в този форум) и всичкото това с модели, струващи дори и по сегашни цени стотици и хиляди евро, но при пълно безхаберие при положение че не се дал нито стотинка за тях от собственият си джоб. Има случаи и на изнесен и подарен подвижен състав итн итн... Направо една истинска сага,...
Направо една хаотична инсинуация бих казал...
Първо, не виждам изобщо защо трябва да се поставя начинът, по който въпросните неща в мащаб 1 са дошли в България. Както и да се вменява някаква страшна вина, че сдружението е поело стопанисването на държавна собственост /сега вече е трудно да се каже каква е впрочем - дали е на държавата, дали е на община, дали е на ВТУ, дали е на министерство и пр./. Явно трябва да припомня и фактът, че всички моделисти бяха поканени официално да видим общото състояние на нещата във ВТУ-то, условията за ползване и т.н. Оттам нататък нещата изобщо не са в последователността, описана от Der Hetzer, като немалко неща са изопачени и чисти лъжи, написани по някакви неясни информации тип "една жена ми каза" и собствената му техническа некомпетентност.
Второ. Та как стоят реално нещата в горния цитат... При първоначалното оглеждане на целия етаж и съобщаване на условията, много от "изтъкнатите" моделисти се разхождаха с ръцете в джобовете, като не проявиха никакъв интерес към мащаб 1, но най-вече към факта, че има огромна работа за вършене /за това по-надолу/. Още тогава бяха изгорени два локомотива и това стана не поради "аматьорство и дилетанство" на Сдружение "ЖП моделисти". Тогава така и не се намери никой "виден и изтъкнат" моделист, който да знае на колко волта работи мащаб 1 на Мерклин, с какъв ток се захранва и прочие. Така че, Любо, квалификацията "аматьор и дилетант" важи в пълна сила и за теб, защото и ти беше там, и ти не знаеше /или поне нищо не каза/, а се хилеше под мустак на изгорелите локомотиви! А те изгоряха защото едно че бяха зверски клеясали от многогодишен престой под слънце, дъжд, сняг и прах, а и защото им се подаде твърде високо напрежение. Прав си единствено в това, че системата в ПЖИ е купувана без никаква логика, не са купени оригиналните мерклински захранвания /дори и да е имало някакви, не успяхме да открием дори остатъци от поне едно/, а вместо тях бяха поставени /и още са там/ български токоизправители/зарядни за акумулатори на електрокари! Изобщо не знам откъде ти е хрумнало това с телоподаващото устройство - явно си видял снимка на резачката за фибран, която беше направил Марин /optron/ и която се захранваше със същия изправител. Това че не можеш да направиш разлика между двете устройства го отдавам на некомпетентност и/или опит за заблуда.
Четейки твърденията на Любо човек може да остане с впечатление, че едва ли не всичко във ВТУ-то е било напълно работещо, подредено, свързано и изправно. Просто е трябвало едно козметично "изтупване от пралохяка" и воала! - гассссс до ламарината!!! И гадовете, аматьорите и дилетантите от "ЖП моделисти" са съсипали всичко! Изобщо не е така! Въпреки ширещото се и сега твърдение, че системата е работела, реалното положение беше следното:
1. Системата за управление /както е била по план/ бе изградена на не повече от 25-30% /реално/. Трябвало е да има две апаратни в двата края на етажа, като във втората /до северното стълбище/ имаше само прокарани кабели, части от разглобени табла и нищо друго! Ако някой смята, че с това е можело нещо да се управлява, да отиде и да покаже как става. Единствено по цялото трасе беше дублирано захранването, което ме навежда на мисълта, че е било възможно влак да направи реален кръг по целия етаж, но без да може да се управлява реално. При разглобяване на тогавашното трасе се установи, че огромна част от светофарите и стрелките изобщо не бяха свързани с никакви кабели и управление - просто техните жици бяха набутани под подиумите. Единствено имаше свързани стрелки и управление в средата на западния подиум в голямата зала, където е била монтирана и изпробвана успешно система за управление с компютър Правец 82! В последствие обаче от теча на покрива е станало късо съединение, довело до изгаряне на същата - държа да отбележа много преди учредяването и нанасянето там на сдружението. Така че няма нужда от нелепи опити за вменяване на вина.
2. Явно Любо не е огледал добре реалното състояние на подвижния състав и релсовия път във ВТУ /или го е видял, ама сега нещо не му изнася и се чуди как да извърти нещата/. А то беше трагично на немалка част от него, стояла много години под обилно течащия покрив. Имаше напълно ръждясали вагони /металната им част/, изгоряла пластмаса, изпаднали прозорци, ръждясали, изметнати и изкривени линии, сума вагони с изкривени куплунзи /от блъскане/ и изцяло счупени основи на куплунзите, колоосите на почти всички локомотиви бяха тотално изтъркани - вижда се медното покритие под хром-никела, а на 1-2 и то беше изтрито вече/, много цистерни с изпочупени парапети, изгнили механизми на стрелките и пр. и пр. И това, държа дебело да подчертая, бе заварено положение, а не заслуга на ЖП моделисти, както извърта Der Hetzer. Да, има неща, които и ние сме повреждали, ама то е така - който работи, греши.. Който се прави на голяма моделист и ходи все с ръце в джобовете - няма какво да стори на моделите.  :pleasantry:
3. Ако под изказването "никой не е дал пукната стотинка" Любо има предвид себе си, то да - той определено не е дал стотинка за макета във ВТУ-то. /На участието му в КЖМ и причината за отстраняването му няма да се спирам, мисля, че тя е ясна/. Мога най-отговорно да го заявя, че всеки е давал пари за закупуване на материали, консумативи и инструменти в Сдружението. Да, някой повече, друг по-малко... Всеки с каквото е можел, но без излишно афиширане. Лично аз работих на граждански договор към ВТУ през 2010 г., като се занимавах основно с ремонт на покрива, който бе в безобразно състояние и беше в основата на всички бели в помещенията. Не ми се искаше да го споменавам, но явно се налага - защото някои хора имат съвсем мъглява и изкривена представа какво се е правило горе освен безхаберно трошене и горене на локомотиви.
« Последна редакция: 16 Февруари 2013, 14:48:52 от Best Ripper »

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
3. Да, освен двата първоначално изгорени локомотива, имаше изгаряния на още два. Не го отричам. Няма и да напомням истината, че реално никой в БГ си нямаше /а и сега почти никой си няма представа/ за особеностите на мащаб 1, въпреки че това не пречи по инерция да се пишат глупости. Искам само да информирам заинтересованите и да помоля Любо да престане с твърденията си - преди да напусна сдружението всички изгорели локомотиви бяха ремонтирани! Бяха им пренавити изгорелите намотки, бяха приведени в работещо състояние. След напускането ми /в началото на май 2012 г./ нямам представа какво е ставало с тях и докъде са стигнали.
4. Особено интересно стои въпросът с неведнъж представяното от Любо "изнасяне, подаряване и т.н и т.н.". Тук той отново се мъчи да вмени някаква брутална вина на сдружението, че едва ли не е допуснало съзнателно разхищение и разграбване на "милото му социалистическо наследство, платено от българския данъкоплатец". И тук ще трябва жестоко да го разочаровам за някаква вина на сдружението. Колкото и да не му се вярна, колкото и да не му се иска.
А. Изнасяне на релси и подвижен състав от членове на сдружението е ИМАЛО, и то многократно! Не един и двама от членовете му са носили вкъщи релси, вагони и локомотиви, за да могат на спокойствие да ги измият, изчистят, разглобят, обслужат и пр. Условията във ВТУ са мизерни, отделно че за няколкото часа събиране всяка събота /основно всяка събота/ не можеше да се свърши достатъчно работа. Аз лично съм носил вкъщи стотици линии и десетки вагони и локомотиви, за да мога през седмицата да ги подготвя за работа /а, чакай бе, на това не му ли се викаше аматьорство, дилетанство, безхаберие и т.н., а?/. И други са носили неща вкъщи по същата причина.
На два пъти беше изнасяно голямо количество релси и подвижен състав - за участие в първата среща в Стара Загора през 2011 г. и във Втората национална среща в Търново през същата година. После всичко бе върнато обратно /за огромен ужас на някои хора/. Ама мисля, че без такива "изнасяния" не мога да минат и другите сдружения. Или греша?
Б. На срещата в Стара Загора, по решение на тримата участници от сдружението - Венелин, Гроздан и аз, беше решено да подарим на всички присъствали по една малка изравнителна линия от релсите на мащаб 1. Ей така решихме - като спомен/сувенир. За сведение - такива релси има останали десетки, неизползвани от едно време, без тенденция да се ползват и сега. Подарени са около 15 /петнадесет/ броя такива линии. Това е огромният /според Любо/ грях на сдружението. Иначе още след разглобяване на старото трасе се установи, че голяма част от стрелките и част от линиите са ненужни и се постави въпросът са тяхното продаване в ибей /при това, забележете, само след изричното уведомяване и съгласие на училищното ръководство в писмен вид, че е съгласно/, като по този начин се отървем от ненужните неща и закупим с парите от тях нови /от ибей/, които да ползваме. Предложението не бе прието и сега съм повече от доволен, защото кой знае какви простотии и спекулации щяха да се вихрят из форума... /Мисля, че няма смисъл да коментирам какво направи и КЖМБ с ненужното подарено и закупено имущество - това не е моя работа, направили са каквото са счели за нужно и полезно. Да, някой ще каже - ама то е частно имущество. Частно, ама не лично.../.
В. Тук трябва окончателно да опиша и една изключително важна подробност, с която се спекулира и манипулира - реалното изнасяне на имущество от мерклинската "единица". Първо ще напомня, че реално изграждането и нещата се появяват някъде в средата на 80-те години на миналия век, а Сдружение "ЖП моделисти" има първоначална съдебна регистрация от 25 май 2009 г. Тоест има един твърде дълъг период от около 25 г., през голяма част от които всичко е било напълно зарязано и неподдържано /въпреки че е имало материално отговорен човек/. Никой реално не може да каже с точност колко локомотива, колко вагона, колко стрелки и релси са били закупени през 80-те години - сигурно някъде из архивите има фактури и др. счетоводни документи. Мога да кажа само с пълна сигурност, че при нанасянето на сдружението е направен пълен опис на всички неща по целия етаж, и то на цялото оборудване на етажа - не само на нещата от "единицата". С приемо-предавателен протокол, подписан от председателя Венелин Василев, са описани и приети дори такива неща като стенни ключове за осветление, кабели за някакви устройства и пр. Със същия протокол са приети 17 /седемнадесет/ локомотива и около 420 вагона /точно не помня колко са записани/, като от локомотивите около 10 бр. са от триосния модел на Хеншел, а останалите - от дизела ВР212. Парен локомотив НЕ е приеман. Всичкият подвижен състав е описан само на групи - локомотиви толкова, вагони /общо - без типове/ - толкова. Релсовият път не е описван, предвид практически невъзможността да се преброят правилно и точно хилядите монтирани релси и стрелки. /Така че сме подарявали реално незаприходени релси, ако някой държи на точност/. Освен тези локомотиви имаше и един ВР212 в разглобено състояние - за него не мога да твърдя със сигурност дали е описан или не. Факт бе, че локомотивът беше заварен с изваден мотор /явно повреден/ и разхвърлян в три помещения! В последствие намерихме статора на мотора, но явно изгорелия и приготвен ремонт ротор е бил затрит от някого далеч пред появата на сдружението. Парният локомотив се появи в последствие - оказа се, че стои на бюрото в кабинета на ректора на института - заедно с 3-4 вагона върху няколко прави линии /ето примерно къде е изнесено нещо от "единицата". В последствие след разговори с ректора от страна на председателя въпросният парен локомотив бе заменен с разкомплектования дизел /без мотор/. Лично аз го приготвих за замяната, като му свалих и всички що-годе годни колооси, зъбни колела и прочие, предвид факта, че ще стои като стендови модел. Възможно е, но не сигурно, че и други неща са изнесени от етажа и се намират някъде из кабинети на ВТУ-то - не мога да твърдя със сигурност. По думите на Венелин мога да твърдя, че преди много години има изнесен локомотив, 10-тина вагона и релси извън института, които се и знае къде са /ама това не ви засяга, защото и те не са в описа/. При разговори със стари и дългогодишни служители на ПЖИ/ВТУ се твърди, че подвижният състав е бил повече - в частност се твърди, че парните локомотиви ВР38 са били навремето три броя. От същите хора съм научил, че съдбата им е следната:
- първият парен локомотив, доволно търкалян /въпреки твърденията, че е нов/ е стигнал до бюрото на ректора. Според мен лично, той е заварен там от последния ректор проф. Колев по наследство от предишния /тоест доста преди 25 май 2009 г./. И локомотивът е оцелял.
- вторият парен локомотив е подарен на ген. Михо Михов при пенсионирането му! Кой, защо и кога го е направил, както и защо на генерал от авиацията се подарява парен локомотив - така и не стана ясно, но и този факт е далеч преди появата на сдружението. /който иска да търси кога е пенсиониран генералът - може да стане ясно и кой е направил подаръка/. Така че то не може да носи никаква отговорност за действията на тогавашната управа на института, министерство и пр.
- следите на третия парен локомотив се губят напълно в периода между 1990 и 2009 г. - изчезва незнайно къде... Така че и за него не може да се вменява и търси отговорност на сдружението.
- Сигурно е имало още локомотиви - лично аз намерих прозорци от локомотив, но всички налични вече си имаха. Тоест, части от локомотив има, а самия него - не.

Цитат
всичко това със собствени средства и доброволни дарения от членове и симпатизанти, без наличието на спонсори и без използването на каквото и да било взето наготово от държавата...
Просто нямам думи за неадекватните думи на Любо... Явно за него "дарения" и "спонсори" са само държавни предприятия /каквито впрочем почти и вече няма/, а пари давани от членове на КЖМБ /става въпрос за допълнително давани освен членския внос, моля да не се правят пак някакви нелепи изопачавания/ не са! Много странна и забавна теза! Любо, а случайно да си попадал на тази страничка от сайта на КЖМБ, а? http://railwaymodellingclub.com/?cid=197 Така че думите ти, че нямало спонсори на КЖМБ мога да ти определя еднозначно и точно - ПЪЛНА ЛЪЖА!!!

Цитат
и нямат нищо общо с да кажем някой "Пентиум единичка" с кинескопен монитор, намерен захвърлен до някои кофи.
Да, подареният от мен компютър не беше нов, слаб по днешни критерии, но и не е намерен край кофите /както може би ти се иска/. Това че КЖМБ не можа и не може да му намери приложение - вината не е моя. Аз имам вкъщи един такъв, който все още си го ползвам за определени неща и върши идеално работа /ако държиш да знаеш - за плъер към телевизор/. Ако смяташ за гордост да си с 4-ядрен процесор, за да пишеш по форума - ОК, гордей се...  :pleasantry: А май тук е мястото да ти напомня една случка, когато подарих въпросния компютър. Помниш ли кой беше третият човек от присъстващите там, който дойде да ми стисне ръката, ухилен от ухо до ухо? Първият беше Марио, вторият - Иво, а третият??? Ти бре, Любо, точно ти! Така че писаното по-горе мога да го определя еднозначно като чисто лицемерие от твоя страна.

Зазо, много те моля да не смесваш нещата - постигнатото от ЖП моделисти с нелепите твърдения и инсинуации на Der Hetzer. Какво и защо стана там също мога да го кажа, но не виждам смисъл. А и трябва да загубя още сума време в писане. А държиш ли и да ти напомня на кого /на чий ръце и способности – забележи, говоря в единствено число/ е дължи на постигнатото от КЖМБ?

Относно книгата на Стоичков. Колкото и да не му се иска на Любо и други, книгата на Стоичков /първа част/ е съвсем накрая. Със сигурност знам, че минимум 1/3 от нея е напълно готова в окончателен вид - сега се дооправят останалите части. Който се е занимавал със страниране трябва да знае какви проблеми стават само от разместването на няколко думи във вече готови страници. Гроздан изобщо не се е отказал. Огромният проблем дойде от факта, че Венелин се изхвърли с абсолютно нереални срокове за издаването й, без изобщо да е наясно с техническата и фактологична работа по нея. Така че, Любо, "книга.будет", по-скоро твоят проект ще бъде "макет за горизонтом"...  :dance1: И изобщо не си ме изненадал с Мерклин - добре помня, че миналата есен продаваше част от мерклински стартсет. Да видим само още колко ще си на тая вълна - ти си падаш по "периодичните катаклизми" в хобито - събираш нещо 6-12 месеца, после разпродаваш всичко и след още 6-12 месеца хукваш по нещо друго. Току виж ти дошла и музата за N, ТТ, Live steam... :spiteful:

Смятам темата за приключена и повече няма да си губя времето да обяснявам това и онова. Кой както иска да чете и разбира нещата. Бях длъжен за последно да се опитам да спра някои юнаци с нелепите провокации, инсинуации и чисти лъжи...  :hi:

pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1812
  • Рейтинг: 264
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Всеки вижда света през неговите си очи, което няма лошо. Както са казали в спора се ражда истината. Спорете, но не обиждайте и уважавайте мнението на опонента.
Ако темата излезе от контрол ще я заключа, за да не се стига до по-големи рестрикции.
Знаем си възможностите какво може да натворим, така че няма как да се изненадаме вече.

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Наистина всеки вижда света през неговата си призма...

Цитат на: Best Ripper link=topic=4180.msg86865#msg86865 date=1361018864
- вторият парен локомотив е подарен на ген. Михо Михов при пенсионирането му! Кой, защо и кога го е направил, както и защо на генерал от авиацията се подарява парен локомотив....

Тук не става въпрос за пренсиониране и няма нищо чудно !
Михов е не просто генерал от авиацията, а началник на ГЩ на БА и като такъв е имал пряко отношение към всичко свързано с ВТУ, което към оня момент е било ВВТУ. Дори престуктурирането на училището в цивилно е станало в същия момент, в който Михов сдаде ГЩ и стана съветник на президента, а после стана и посланник в БЮРМ.
След като изясних тези подробности излиза, че подаръка му е имал същата цел и стойност, колкото и подарените релси на моделистите. Просто жест на уважение.
Ако наистина ви е притрябвал чак толкова този локомотив, ген. Михов е свестен и разбран мъж. Не би трябвало да е проблем той отново да се ползва по предназначение, ако пак казвам нещата са опряли наистина до него.
« Последна редакция: 16 Февруари 2013, 22:30:30 от gzo »

piko1

  • Гост
  • Trade Count: (0)
според мен няма какво да се добавя в темата само някакви общи приказки или пълни глупости тя се изчерпа след 2 та полста на венци


все пак да запитам Der Hetzer като е от друг форум защо трябва да цапа този защо не напише там това ( аз мога да ви отговоря но ще се въздържа )
« Последна редакция: 17 Февруари 2013, 10:26:21 от piko1 »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Ще взема и аз да се изходя в тази тема ...

Първо, защото "умозаключенията" станаха много едностранни, и то в посока която е далече от моите разбирания. Много добре знаете че няма нищо общо и с клуба, и със сдружението, но за всеки нормален човек е видно какви са постиженията на това сдружение. Виждат се много добре в съответния раздел, който им е отреден в този форум. Виждат се и разните му фейсбук страници, както и в сайта който са си публикували. Само не ми опонирайте, че там няма нищо съществено за жп моделизъм! (освен една гара, за която даже и авторите и от снимката не са ясни). Като няма - няма. Ако има - дай да го видим де е?

Второ: Гледам че началото е от един пост в съвсем друг форум. Що ли го пуйчим тук? Ами защото касае този форум. Пък и авторът - нарекъл се IKAR (Маниак), случайно не е ли и член на този форум IAKR (Sr. Member)? Какви ли човешки ценности трябва да притежава човек, за да има такова форумно поведение? Въобще няма да се мъча да давам определения (особено като е в противоречие с правилата). Изводите може да си ги направи всеки.

Трето: Да взема да попитам (макар и не по темата), какво значи Модератор в раздели от един форум? Дали това не човек, който определя дадено съдържание дали е по една тема, и дали темата е за раздела. Дали не трябва и да определя какви мнения да се публикуват и какво пише в тях, особено ако не отговарят на правилата за съответния форум? Трябва ли да правим анкета дали да се спазват правилата или да не се спазват? Ще сменяте ли заглавието на форума? Освен празнодумците, които ме съветват "като не ми харесва да не чета" дали няма други смислени мнения? (май ще си отговоря сам - ами тези, чиито мнения бяха интересни, спряха да пишат ...).

Приятни забавления!