3. Да, освен двата първоначално изгорени локомотива, имаше изгаряния на още два. Не го отричам. Няма и да напомням истината, че реално никой в БГ си нямаше /а и сега почти никой си няма представа/ за особеностите на мащаб 1, въпреки че това не пречи по инерция да се пишат глупости. Искам само да информирам заинтересованите и да помоля Любо да престане с твърденията си - преди да напусна сдружението
всички изгорели локомотиви бяха ремонтирани! Бяха им пренавити изгорелите намотки, бяха приведени в работещо състояние. След напускането ми /в началото на май 2012 г./ нямам представа какво е ставало с тях и докъде са стигнали.
4. Особено интересно стои въпросът с неведнъж представяното от Любо "изнасяне, подаряване и т.н и т.н.". Тук той отново се мъчи да вмени някаква брутална вина на сдружението, че едва ли не е допуснало съзнателно разхищение и разграбване на "милото му социалистическо наследство, платено от българския данъкоплатец". И тук ще трябва жестоко да го разочаровам за някаква вина на сдружението. Колкото и да не му се вярна, колкото и да не му се иска.
А. Изнасяне на релси и подвижен състав от членове на сдружението е ИМАЛО, и то многократно! Не един и двама от членовете му са носили вкъщи релси, вагони и локомотиви, за да могат на спокойствие да ги измият, изчистят, разглобят, обслужат и пр. Условията във ВТУ са мизерни, отделно че за няколкото часа събиране всяка събота /основно всяка събота/ не можеше да се свърши достатъчно работа. Аз лично съм носил вкъщи стотици линии и десетки вагони и локомотиви, за да мога през седмицата да ги подготвя за работа /а, чакай бе, на това не му ли се викаше аматьорство, дилетанство, безхаберие и т.н., а?/. И други са носили неща вкъщи по същата причина.
На два пъти беше изнасяно
голямо количество релси и подвижен състав - за участие в първата среща в Стара Загора през 2011 г. и във Втората национална среща в Търново през същата година. После всичко бе върнато обратно /за огромен ужас на някои хора/. Ама мисля, че без такива "изнасяния" не мога да минат и другите сдружения. Или греша?
Б. На срещата в Стара Загора, по решение на тримата участници от сдружението - Венелин, Гроздан и аз, беше решено да подарим на всички присъствали по една малка изравнителна линия от релсите на мащаб 1. Ей така решихме - като спомен/сувенир. За сведение - такива релси има останали десетки, неизползвани от едно време, без тенденция да се ползват и сега. Подарени са около 15 /петнадесет/ броя такива линии. Това е огромният /според Любо/ грях на сдружението. Иначе още след разглобяване на старото трасе се установи, че голяма част от стрелките и част от линиите са ненужни и се постави въпросът са тяхното продаване в ибей /при това, забележете, само след изричното уведомяване и съгласие на училищното ръководство в писмен вид, че е съгласно/, като по този начин се отървем от ненужните неща и закупим с парите от тях нови /от ибей/, които да ползваме. Предложението не бе прието и сега съм повече от доволен, защото кой знае какви простотии и спекулации щяха да се вихрят из форума... /Мисля, че няма смисъл да коментирам какво направи и КЖМБ с ненужното подарено и закупено имущество - това не е моя работа, направили са каквото са счели за нужно и полезно. Да, някой ще каже - ама то е частно имущество. Частно, ама не лично.../.
В. Тук трябва окончателно да опиша и една изключително важна подробност, с която се спекулира и манипулира - реалното изнасяне на имущество от мерклинската "единица". Първо ще напомня, че реално изграждането и нещата се появяват някъде в средата на 80-те години на миналия век, а Сдружение "ЖП моделисти" има първоначална съдебна регистрация от 25 май 2009 г. Тоест има един твърде дълъг период от около 25 г., през голяма част от които всичко е било напълно зарязано и неподдържано /въпреки че е имало материално отговорен човек/. Никой реално не може да каже с точност колко локомотива, колко вагона, колко стрелки и релси са били закупени през 80-те години - сигурно някъде из архивите има фактури и др. счетоводни документи. Мога да кажа само с пълна сигурност, че при нанасянето на сдружението е направен пълен опис на всички неща по целия етаж, и то на цялото оборудване на етажа - не само на нещата от "единицата". С приемо-предавателен протокол, подписан от председателя Венелин Василев, са описани и приети дори такива неща като стенни ключове за осветление, кабели за някакви устройства и пр. Със същия протокол са приети 17 /седемнадесет/ локомотива и около 420 вагона /точно не помня колко са записани/, като от локомотивите около 10 бр. са от триосния модел на Хеншел, а останалите - от дизела ВР212. Парен локомотив НЕ е приеман. Всичкият подвижен състав е описан само на групи - локомотиви толкова, вагони /общо - без типове/ - толкова. Релсовият път не е описван, предвид практически невъзможността да се преброят правилно и точно хилядите монтирани релси и стрелки. /Така че сме подарявали реално незаприходени релси, ако някой държи на точност/. Освен тези локомотиви имаше и един ВР212 в разглобено състояние - за него не мога да твърдя със сигурност дали е описан или не. Факт бе, че локомотивът беше заварен с изваден мотор /явно повреден/ и разхвърлян в три помещения! В последствие намерихме статора на мотора, но явно изгорелия и приготвен ремонт ротор е бил затрит от някого далеч пред появата на сдружението. Парният локомотив се появи в последствие - оказа се, че стои на бюрото в кабинета на ректора на института - заедно с 3-4 вагона върху няколко прави линии /ето примерно къде е изнесено нещо от "единицата". В последствие след разговори с ректора от страна на председателя въпросният парен локомотив бе заменен с разкомплектования дизел /без мотор/. Лично аз го приготвих за замяната, като му свалих и всички що-годе годни колооси, зъбни колела и прочие, предвид факта, че ще стои като стендови модел. Възможно е, но не сигурно, че и други неща са изнесени от етажа и се намират някъде из кабинети на ВТУ-то - не мога да твърдя със сигурност. По думите на Венелин мога да твърдя, че преди много години има изнесен локомотив, 10-тина вагона и релси извън института, които се и знае къде са /ама това не ви засяга, защото и те не са в описа/. При разговори със стари и дългогодишни служители на ПЖИ/ВТУ се твърди, че подвижният състав е бил повече - в частност се твърди, че парните локомотиви ВР38 са били навремето
три броя. От същите хора съм научил, че съдбата им е следната:
- първият парен локомотив, доволно търкалян /въпреки твърденията, че е нов/ е стигнал до бюрото на ректора. Според мен лично, той е заварен там от последния ректор проф. Колев по наследство от предишния /тоест доста преди 25 май 2009 г./. И локомотивът е оцелял.
- вторият парен локомотив е
подарен на ген. Михо Михов при пенсионирането му! Кой, защо и кога го е направил, както и защо на генерал от авиацията се подарява парен локомотив - така и не стана ясно, но и този факт е далеч преди появата на сдружението. /който иска да търси кога е пенсиониран генералът - може да стане ясно и кой е направил подаръка/. Така че то не може да носи никаква отговорност за действията на тогавашната управа на института, министерство и пр.
- следите на третия парен локомотив се губят напълно в периода между 1990 и 2009 г. - изчезва незнайно къде... Така че и за него не може да се вменява и търси отговорност на сдружението.
- Сигурно е имало още локомотиви - лично аз намерих прозорци от локомотив, но всички налични вече си имаха. Тоест, части от локомотив има, а самия него - не.
всичко това със собствени средства и доброволни дарения от членове и симпатизанти, без наличието на спонсори и без използването на каквото и да било взето наготово от държавата...
Просто нямам думи за неадекватните думи на Любо... Явно за него "дарения" и "спонсори" са само държавни предприятия /каквито впрочем почти и вече няма/, а пари давани от членове на КЖМБ /става въпрос за допълнително давани освен членския внос, моля да не се правят пак някакви нелепи изопачавания/ не са! Много странна и забавна теза! Любо, а случайно да си попадал на тази страничка от сайта на КЖМБ, а?
http://railwaymodellingclub.com/?cid=197 Така че думите ти, че нямало спонсори на КЖМБ мога да ти определя еднозначно и точно - ПЪЛНА ЛЪЖА!!!
и нямат нищо общо с да кажем някой "Пентиум единичка" с кинескопен монитор, намерен захвърлен до някои кофи.
Да, подареният от мен компютър не беше нов, слаб по днешни критерии, но и не е намерен край кофите /както може би ти се иска/. Това че КЖМБ не можа и не може да му намери приложение - вината не е моя. Аз имам вкъщи един такъв, който все още си го ползвам за определени неща и върши идеално работа /ако държиш да знаеш - за плъер към телевизор/. Ако смяташ за гордост да си с 4-ядрен процесор, за да пишеш по форума - ОК, гордей се...

А май тук е мястото да ти напомня една случка, когато подарих въпросния компютър. Помниш ли кой беше третият човек от присъстващите там, който дойде да ми стисне ръката, ухилен от ухо до ухо? Първият беше Марио, вторият - Иво, а третият??? Ти бре, Любо, точно ти! Така че писаното по-горе мога да го определя еднозначно като чисто
лицемерие от твоя страна.
Зазо, много те моля да не смесваш нещата - постигнатото от ЖП моделисти с нелепите твърдения и инсинуации на Der Hetzer. Какво и защо стана там също мога да го кажа, но не виждам смисъл. А и трябва да загубя още сума време в писане. А държиш ли и да ти напомня на кого /на чий ръце и способности – забележи, говоря в единствено число/ е дължи на постигнатото от КЖМБ?
Относно книгата на Стоичков. Колкото и да не му се иска на Любо и други, книгата на Стоичков /първа част/ е съвсем накрая. Със сигурност знам, че минимум 1/3 от нея е напълно готова в окончателен вид - сега се дооправят останалите части. Който се е занимавал със страниране трябва да знае какви проблеми стават само от разместването на няколко думи във вече готови страници. Гроздан изобщо не се е отказал. Огромният проблем дойде от факта, че Венелин се изхвърли с абсолютно нереални срокове за издаването й, без изобщо да е наясно с техническата и фактологична работа по нея. Така че, Любо, "книга.будет", по-скоро твоят проект ще бъде "макет за горизонтом"...

И изобщо не си ме изненадал с Мерклин - добре помня, че миналата есен продаваше част от мерклински стартсет. Да видим само още колко ще си на тая вълна - ти си падаш по "периодичните катаклизми" в хобито - събираш нещо 6-12 месеца, после разпродаваш всичко и след още 6-12 месеца хукваш по нещо друго. Току виж ти дошла и музата за N, ТТ, Live steam...

Смятам темата за приключена и повече няма да си губя времето да обяснявам това и онова. Кой както иска да чете и разбира нещата. Бях длъжен за последно да се опитам да спра някои юнаци с нелепите провокации, инсинуации и чисти лъжи...
