Нека тогава да разкажа накратко за професор Тасев- едно значимо име свързано с ж.п. моделите.
Роден през 1931 година в София, получава първите си влакчета в края на 30-те години. Виждал съм някои от тях- ламаринени кошове с бакелитени колела за междурелсие 0, без претенции да пресъздават точно оригинала. Тази колекция се попълва докъм началото на 60-те, когато, както Тасев твърди, е спряно производството на 0 и са му препоръчали да мине в Н0. Така през 1964 започва събирането на колекцията в Н0. За щастие, Тасев има възможността в онези години да пътува всяка година в чужбина, и от там да купува най-често на втора ръка модели на Роко, Флайшман, Лилипут, Трикс, както и моделите на Пико, които Млад техник никога не внесе в България. Събирането на тази колекция приключва през 1990-1991 година. В началото на 90-те, колекцията на професор Тасев беше нещо наистина феноменално- четирите стени на кабинета му бяха покрити с витрини, а витрините бяха плътно запълнени с влакови композиции. Тази красота можеше да бъде видяна само на Йорданов ден, и само с покана от Тасев. За да влезне непознат, трябваше някой да гарантира за него, при това гарантът трябваше да бъде от старите хобисти.
Във втората половина на 90-те професор Тасев започна постепенно да разпродава колекцията, и до към 2008 година я разпродаде цялата.
От гледна точка на съвремието, мнозина ще си кажат какво пък толкова, но за онези години тази колекция беше едно наистина огромно постижение в областта на ж.п. моделизма в България! Кабинета на Тасев беше дълги години единственото място, където можеше да се видят модели на западни фирми. Получаването на покана за Йорданов ден беше истинска чест за всеки хобист!