Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Похвалете се с вашия макет | Show us Your layout
Mакетът на gregary
pach:
Специално за Грег и Базитов!!! :hi:
Грег малко стана като твоя шеф - забавих, но не забравих!
--- Цитат на: gregary link=topic=268.msg104231#msg104231 date=1460013229 ---Много благодаря!
Ще помоля админите, да преместят тия два поста в тая тема, за да е по подредена. http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,3861.msg104203/topicseen.html#msg104203
Също и Пламен, ако пуска нови постове, да са в същата тема. :drinks:
--- Край на цитат ---
И така макар и със забавяне имам набавени някой "нещица" ,за трасето "Готард" (старото доколкото разбирам) и по специално гара Wassen.
Целият район на гарата.
А това е коловозното развитие.
Доколкото коловозното развитие вече ти е сглобено,
остава гаровата сграда ( приемното здание). За съжаление
постовете дето горе си помолил да прехвърлят тук, са останали в другата тема. Но там са само снимките на въпросната сграда.
Оказа се че най-стария известен макет на трасето "Готард" извън
Швейцария, е правен през 70-те години на миналия век в бившата ГДР!!!
Самият макет с размери 16.0х3.40 метра е бил официализиран
пред тогавашните власти и ЩАЗИ ( немският "филиал" на съветското кгб) като "макет на трасето по което е минавал Ленин, когато е искал да изучи швейцарския опит на работа с работниците и швейцарските профсъюзи"!!! :haha:
Логично официализирането за един макет във времето на
"Желязната завеса" и мечтите не само за несъществуващия още
интернет, но и западни списания и литература по въпроса, не е било достатъчно.
Оказва се, че седемте източно германски моделистта пресъздали трасето по макета,
благодарение на полулегално пращани ръкописни материали
създавани, от швейцарски техни колеги-моделистти с които
се свързали нелегално от Източна Германия (ГДР).
Както се досещаш сред тях има и скица на зданието от Wassen,
с взети на ръка основни размери. Ако все още ви интересува с колегата тази сграда, мога да ви предам скицата.
Впрочем Базитов казваше, че има снимки с човешки силует до нея, така че може да сравни въпросните размери и настъпилите промени с годините.
А ето и линк към pdf-файл с трасето "Готард" и всички гари от швейцарска и италианска страни. Официални коловозни
развития до ниво и включително индустриални клонове, номера, наименования и т.н.
H - Bahnsimulation im Microsoft Train Simulator nicht
alle Gleise 1:1 wiedergegeben werden können.
ПП. Не се връзвай тук, ще се чуем по телефона когато трябва.
ПП2. Пък ако виждаш зор с изработката на сградата, бих ти помогнал с удоволствие в Н0 ( а защо не и в N).
Old Boris:
Pach, много интересна информация, а и полезна. Гаровото развитие на Wassen доста прилича на едно направено на макет :) :hi:. За този макет в ГДР не знаех, но има един макет на Стария Готард в Музея на транспорта в Люцерн, който съм го снимал детайлно и ако преодолея мързела си ще пусна снимките и клиповете във форума
gregary:
"Внимание: тази тема не е активна от 120 дни..." :scratch_ones_head: :)
Започнах и последната спирала по дългата 8,20 м. стена. Тя се оказа 5 и 1/2 оборота, като свалям трасето с 50,5 см. Успях да постигна външ. радиус 550 мм. и вътр. радиус 490 мм..
Стартиране:
На вторият оборот, на външната линия сложих разклонение за два т.нар. "работни" или "гаражни" коловоза, които ще водят покрай стената до работното бюро. От там ще влизат в трасето някоя и друга композиция. Предвидил съм и други гаражни коловози, които ще се включват посредством друга спирала, но по-натам в трасето...
Свързах двете спирали, посредством емблематичен за BLS - трасето мост. Това е Bietschtalbbrücke, които лятото на 2016 успях да посетя. На модел го прави Faller 120535. Не знам защо от Фалер са преценили, че трябва да му сложат отровно синьо, та трябваше да опирам до аерографа, но за всяко нещо си има първи път. :)
Нарязах със скалпела траверсова скара на Тилиг и нанизах траверсите плътно една до друга, стремейки се да пресъздам оригинала. Остава да сложа контра релси...
Фалер правят моста само направо, а оригинала е в лека крива, която се помъчих и аз да пресъздам, чрез пилене и наместване. Предстои да му се сложи КМ и парапети, но това след като се направи ландшафта (покриване на спиралите и направа на клисурата под него), за да не се повредят.
Зад него, фототапета има снимана река. Там изградих язовирна стена по която върви ФКСистем.
Предвидено е да има по един тунелен портал в двата края (спиралите). Така ще е и за моста.
Долу в ниското, изграждам ВЕЦ който да "захранва" жп трасето.
Пробвах трасето с почти всичките си дълги пътнически вагони. Имаше и проби с volume на "маx", за да се пробват завоите.
Видео:
ФКС Volume MAX
ESU
Robel BLS
Предвиждам в долния край да свържа двете спирали с каменен или бетонен мост. Засега съм сложил само основата от "симона".
Old Boris:
Браво, Грег, за “хидротехническото строителство”. Много добра идея за раздвижване на пейсажа. И аз планирам една малка ВЕЦ, но съм стигнал в направата на “изтичалото” на водата от ВЕЦа. Спиралите са фантастични! :hi:
Mixy:
Faller-Car системата ще стане много яка! Не знам защо, но много ме радва подобен тип движение на автомобили по макети като твоя - планински, с наклони и завои. Снимай следващия път някой тир, pls :yes:
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия