Маестрото не е уточнил дали да е синтетика, зимно/лятно, дизел и т.н. ...
Аз ще добавя - олио - слънчогледово, от гроздови семки и т.н.
Или пък маргарин.
Старо влакче, след като го почистиш както трябва и го смажеш, с каквото и да е, ще върви по-хубаво.
Само че, след две - пет години, ще пишеш в някой форум как на старите ГДР модели им се чупят щангите. Или как им се цепят зъбчатките. Че даже и от ново Роко ще се оплакваш - как колоосите му се разделят на две при зъбните колела.
Затова като си купуваш нов локомотив за 200 - 700 лева, ще си купиш и двете масла за него - още 20 лв. Моше и на Флайшман, може и на Роко.
В твоя случай най-добре си намери масло за шевни машини. Да е в малко шишенце, като го разклащаш да е като вода (тъничко, а не гъсто), светло и прозрачно (това не съм сигурен дали е правилно), и гледай да не е по-старо от една - две години. Има го по 2 - 5 лева в шивашки магазини. Не съм убеден дали трябва да е вносно - италианско или китайско, аз съм си взел българско и съм доволен.