ВАЖНО !!! | IMPORTANT !!! > Календар на събитията

Национална Модулна ТТ среща на жп моделистите, София, юни 2014

<< < (10/24) > >>

Boris 2-12-4:
      Искам да поздравя Емил, за джентълменското му поведение.  Най-лесно би могъл да реагира пръвосигнално  и да отреже всичко и всички без да подлага на обсъждане  излъчването и прочие.  При това  е обиден съвсем безпочвено.  Като прибавим и позицията , която заема и българските и моделистките нрави,  става доста трудно да се удържиш от  показване на мускули.

       РЕСПЕКТ  за намерението му да наложи  „. .. една култура на моделните срещи, въпреки неприязънта на някои елементи (щото хора е пък силно казано) „. 
       МОЖЕМ  да му оказваме всевъзможна  подкрепа в тази посока, не само на думи и не само когато сме лично заинтересовани, респ. засегнати,  както си е наш  балкански обичай….

      Колкото до въпроса за излъчването:

                                                         „КАТЕГОРИЧНО СЪМ ПРОТИВ ИЗЛЪЧВАНЕТО В ТОЗИ СЛУЧАЙ!!!”

     ОБОСНОВКА:  Отсъствието на това така очаквано събитие, би накарало да си поразмърдат мозъците, тези които единствено и само са сеирджии. Гледат от страни и чакат да им бъдат задоволени някакви си техни  желания  и очаквания. Няма лошо по принцип.  Но винаги има място за ГРАЖДАНСКА ПОЗИЦИЯ.  А такава на наша си моделистка почва в повече от 95% от случаите  ЛИПСВА.   
То е като, да вземеш, отивайки на мач, в колата си  съседите,  които виждаш, че мъкнат бухалки и се уговарят по телефона ,какво , кого и как да трошат.  Нали Тебе няма да бият; нали няма да трошат Твоята кола?!?
     Или както казва, нашият приятел от Бургас – „ Хората искат, като се приберат от работа, да могат да седнат на компютъра и да си го изкарат на някого, без някой да ги ограничава в НИЩО.  На кого му пука, кой какво казал и направил. Важното е колекцията  да става по-голяма и да намираш снимки на търсения локомотив или гара и да Ти отговорят  на моделисткия въпрос…”
     За съжаление е до болка прав…. Затова и ще сме най-бедните в ЕС….

         Може, обаче и по друг начин – ТОЗИ, КОЙТО ЕМИЛ СЕ МЪЧИ ДА НАЛОЖИ. 
                                    Спортменски  дух и джентълменско поведение…

         Щото можеше и срещата да е при затворени врати.  Да си карат влаковете в тиха и приятна атмосфера, без шум на деца , отвличащи въпроси, навлеци и прочие… Така често правят,  там откъдето идват и нашите чуждестранни гости. Бил съм свидетел неведнъж…  Но момичетата и момчетата , които са хвърлили ЕГИПЕТСКИ  труд  по НАПРАВАТА  и ОРГАНИЗАЦИЯТА , искат  да споделят тези моменти и с Нас останалите… ХВАЛА!!!

         Емиле, нека аргументът,”Ама защо заради сухото да гори и мокрото;  много хора не са заслужили това.”  не вземе превес… Нека се позамислим, какво губим, когато не ни пука за Никого и за Нищо.  Когато с лека ръка оставяме да бъдат  поругани стотици и стотици часове, ТРУД, ЛУТАНИЯ, ТЪРСЕНИЯ, ОТКРИВАТЕЛСТВО… За Нервите и Парите, въобще и не отварям дума…

       За акъла на Българина, дето му идвал отподир, предлагам , да бъде записана срещата отнало до край….все едно, че се излъчва, после каквото си решите…

П.П.  Под черта, ще кажа само, че и аз съм бивал неведнъж тежко засегнат от двама-трима  „великание”  на моделизма,  ( не съм го правил на въпрос в този форум) подвизаващи се тук, но заради Илия, няма да намразя Свети Илия, както е в народната поговорка…


emilchaushev:
Подготвихте ли Локомотивните карти?
Конфигурирахте ли декодерите?
Готови ли са модулите?

Всички разписания ще бъдат подготвени от КЖМБ.

Моля всеки собственик на Гарови модули да осигури 16V захранване за гарата си!!! Изискването се налага от факта, че трасето ще бъде разделено на бустерни участъци и прехвърляне на 16V от един източник няма да бъде възможно!

Разпределение на времето за построяване на трасето (13.06.2014):
10:00-10:30. Среща пред музея и раздаване на баджове.
10:30- 11:30 внасяне на модули на територията на музея.
11:30- 12:30 подреждане на трасето
13:00-14:30 нивелиране на трасето и проверка за равнинност на преходите между модулите с тестови вагон.
14:30- 15:00 изграждане на LocoNet мрежа. Поставяне на LN Box и кабели. Инсталиране на захранващи кабели към гарите за 220V.
15:00-16:00 захранване на трасето, инсталация на бустери, централа, 16 V. Проверка за поляритетите между модулите с тестер. Проверка за наличие на напрежение по всички коловози и участъци на трасето.
16:00-16:30. Инсталиране на телефонна централа и телефони по гарите. Инсталиране на часовник за моделно време.
16:30-17:00 поставяне на заграждения
16:30-17:30 тестване на трасето с подвижен състав. Подреждане на подвижен състав в началните точки на разписанието.
17:30- 18:30 проверка на DCC адреси на локомотиви и FRED устройства. При необходимост конфигуриране.
19:00 обща вечеря.

pach:
Емчо, по каква система се захранват модулите?
Колко кабела имате в снопа и как са подкачени един с друг между модулите?
...в смисъл на кабелната форма под тях каква е?

emilchaushev:
За сега се използва БГТТ стандарта между всички модули.
За срещите на еднакви конектори съм подготвил преходници DB25 Ж-Ж и М-М.
За връзване на бустерите ще ползваме преходници, които съм подготвил от DB25 към бананщекер. Именно тази връзка налага прекъсването на кабелите между два модула и от там 16V няма как да се прехвърлят към останалата част от трасето.

pach:
На платка BGTT-М е придвидено такова разкачване, само трябва да се превключи от къде ще "дърпат"
банан-щекерите. Така релсите остават подключени към бананите, а останалата част от кабелната форма си остава скачена.
Тогава отпада необходимостта за нови кабели, кутии и т.н. за Loconet-а, само трябва да се проверят и подкачат основните централи.
 По подобен начин бустерите ако са закачени към BGTT-М, само се превключват  също ключетата,
 за да се изолират модулите на границата към два съседни бустера, а целият протокол,
в този случай се явява протокола от loconet-а, да си "върви" по всички усилватели и модули независимо от прекъсванията.

ПРактически това се получава само с едно - приложението на платка BGTT-M,
която изначално отделя силовата част от системния протокол.
Платката (BGTT-М) съгласно стандарта е предвидена да е напълно универсална
 и да може да функционира при всеки модул, именно чрез превключвания на ключетата,
като при правилно и пълноценно подкачване на всички клеми и проводници към нея,
да може чрез различни комбинации (мисля че бяха осем възможни варианта) модулите
 да работят съвместно в една система, било тя аналогова или цифрова (съответно Хpressnet или Loconet),
 като е запазена възможността за самостоятелно отделяне на определени модули (по избор на операторите)
 от силовата част на системата (остават със съмостоятелни бустери) но продължават да комуникират по между си.
Същото се отнася и за включване на един общ захранващ източник на ~16V.

Това всичкото е описано в стандарта BGTT-S3, където е приложена и тази основна схема.
Въпрос на операторско решение е как, къде и колко превключвания да се направят по съответните модули
за да се постигне желания резултат с минимум средства и усилия. Всичко е въпрос на интерпретиране на схемата,
но при условие, че са  монтирани платките BGTT-M по модули които прилагат стандарта BGTT.
Не разбрах обаче (не съм видял снимки отдолу) вашите модули (на клуб BGTT знам че имат)
имат ли всичките монтирани такива платки?

Ако не, тогава не са по стандарта и едно от възможните решения (сложно и трудоемко...и с повече материали съответно)
е това което Емил вече е описал. За това попитах, ама то май вече нямате време за стандарта и
да се приложи пълноценно по модулите!?! Но никога не е късно да се довършат нещата за  бъдещето!
 :yes:

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия