Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Имам нужда от помощ при макетирането | Need help with layouts
Пролет пукна ... - още един проект в зародиш
zazo:
След много премисляне цъкане в wintrack-a, пробно редене на релси, снимане на прототипи и т.н. дойде време и аз да подложа все още плахата си идея на разнищване.
Тема на макета: Искърското дефиле.
Епоха: III - IV
Eто и схемата:
горната схема е оригиналната идея, а долните две опити за намаляване на размерите.
Тъй като не разполагам с помещение, в което макета да стои постоянно монтиран идеята е да бъде съставен от 6 или 8 разглобяеми модула и достъпен от всички страни. Бая дърводелска работа си е, но поне с нея се чувствам достатъчно сигурен.
Жълтата и червената отсечки са на различни нива, но с почти незначителна разлика. Реката ще бъде най-ниско и засега ми се вижда най-трудната задача. Tъмно зеленото са планини като частите от релсовия път, които минават през тях и са леко затъмнени (тези на южния бряг) са тунели.
Всичко все още е на идейно ниво, затова всякакъв акъл от старите кучета е добре дошъл. ;)
ritchie:
Страшно е станало ! Моите поздравления !
Много хубаво и прегледно е всичко.
Аз също се опитвам да проектирам сега трасетата
за моя макет, но се мъча на ръка - с молив и линия.
(вече 3 гуми изхабих)
От къде си я изтегли тази програмка за проектирането,
че на сайта на wintrack е срещу заплащане.
Предварително ти благодаря.
pach:
Ииий , кво стана днес - идея след проект , проект след идея! ;D ;D ;D
От сутринта се опитвам да кача и аз моя проектза разнищтване , и още не съм успял!!! ::)
Така накратко , идеята много е готина , особено ако имаш предвид конкретна гара (не ги познавам добре) !
Предлагам ти да "усвоиш" под макетното пространство (реката няма да е с мащабна дълбочина - и над нея ще минеш без проблем).
Какво имам предвид - на третия чертеж дето си успял да влезнеш в 125 см х 400 см , си премахнал двойният глух коловоз и си скъсил гарата,на която първия коловоз до гаровата сграда ми се вижда безмислен с тази дължина.
Предлагам ти да запазиш 400-те см и двойният коловоз както и малко по-дългата гара , като просто слезнеш отдолу с релсите идващи след северната английска стрелка (не си обяснил какво е - кръстовище или стрелка) , като съдейки по броя на релсите , преценявам ,че ще ги "пъхнеш" под основното трасе дори със запас , съграсно правилата.Отказваш се от стрелката (най-дясната по чертежа) щото трасето ще ти е от долу в тунел веднага след втори мост над Искъра .След преминаване от долу на северната права , излизаш от тунела , и през още един мост в завой на реката се качваш и сливащ с основното трасе чрез лява стрелка на мястото на кривата релса от първи коловоз непосредствено до гаровата постройка .
Уф , май не съм много ясен , ще се опитам да спретна чертеж на предложението ми...
Adrian:
Бих те посъветвал да з
Adrian:
апочнеш гарата още в кривата (отляво) - за да се удължат 2-та къси коловоза , а дългите да са още по-дълги ;) - понятно защо!
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия