Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Имам нужда от помощ при макетирането | Need help with layouts

Ето плана на РАСН в ТТ

<< < (23/37) > >>

eurostar:
Всъщност, след като няма действаща контактна мрежа, е все едно на колко е раздробен макета. Само ги направи здрави, за да няма измятане и съответно подскачане на вагоните при преминаване от една плоскост на друга.

pach:
 :lol:
Най-подскачат тези от N-ската секта, но и в ТТ са доста леки!
Всъщност трите фермени клетки ще са спуснати и нивелирани,
при полагането на релсовия материал,
 а той самият, ще е "разразян" на място чак на финала.
Преди първото им вдигане към стената.
Така смятам да нямам никакви разминавания и "подскачания".
(ето как се справя един мой любим колега от Словакия). :good:






Но тъй като ми се вижда грубо с такова трионче (при това е ръчен труд),
 смятам да го правя, чрез комплекта минидрил удължен със съответното жило,
 за удобство и точен ъгъл (90 градуса) на рязане с диамантен диск.
По-финно и чисто (но доста шумно  ::)) става според мен.



Сега се сещам, че горният пример е точно рязане при разклонение,
а аз такова не предвиждам, в смисъл "разкройката" по трите ферми,
 при всички положения ще е така , щото да режа само коловози
(било то прави или криви)


 но не и по-сложни
"инфраструктурни обекти". :yes: :spiteful:


Просто не виждам смисъл, освен в мноооого краен случай. :scratch_ones_head:
То иначе е възможно ,но според мен усложнява малко нещата.
Виждам смисъл само в крайна нужда.


 ;D ;D ;D

pach:
Тъй като още не смогвам да кача окончателните планове и снимки за избора, ще направя едно уточнение.
На всички планове наклоните са максимално:
- 30/1000 при по "тесните" пространства с многоетажни изкачвания.
- 27/1000 са стандартните на всички планове (където има място ).
- но на двата фаворитни (за сега) плана всъщност наклоните ми не преминават 25/1000 и това е едно от предимствата им.

Тоест това ми гарантира не само липсата на приплъзване или буксуване при изкачване на КАКВИТО И ДА Е КОМПОЗИЦИИ, но и съвсем нормално изглеждащи трасета на изкачване.

Всичко друго , като наклони над 35/1000 и то не само в този мащаб (ТТ) но и във всички мащаби (като НО и N) не само че изглежда грозно и  нереално, но и предполага буксуване и много затруднено движение на влаковете.
 Пък такива "професионални" планове и макети като тези на НОХ, са направо убийствени за мен. Не знам защо някой наричат тази фирма професионална!? Може би защото не са си купували модели от "Млад техник" ами само от "ДетМаг"...Но както казват някой, това в крайна сметка си е лично решение на всеки отделен хобист. Важното е че се кефят на буксуващи влакове (все едно държат пътна проба през Владая...) и това им харесва.
На мен обаче ми прави неприятно впечатление и моят личен избор е малко по-различен.
Като директен пример мога да се позова на малкото макетче в N, което почти всички са видяли в нашия клуб. Тъй като е било замислено на малко пространство, при това като една лека идея за изпълнение, в това макетче наклона е над 40/1000 (дори и в книгата на Ботев го пише , че е много...) и няма влак или самостоятелен локомотив който ако не буксува , то значително намалява скоростта си на движение при изкачване. Пък при спускане направо се "затичва" по нанадолнището като лагерна количка. ;D
Тоест, тъй като за мен такива наклони са пълен абсурд (особено като на един немски макет) съм се постарал в мойте проекти да не го допускам, въпреки наличието на сравнително ограничено място.
 И тъй като се притеснявах, направих проби в "полеви" условия - резултата е, че дори на максималният ми (евентуален) наклон от 30/1000 имам перфектно изкачване на всички налични локомотиви, като само BR119 има известно затруднение. Но този локомотив по принцип има затруднения дори на хоризонтални участъци, при потегляне, тъй като е "скопен" от Тилиг - от 6 колооси само две са задвижващи!!!!
Значи чрез тези проби , съм се постарал да избягна разочарованието което споходи навремето един макетист тук  ;), та се отказа от "високи" трасета на макета си, (но на някой тепърва то предстои) и съм спокоен че всичко ще е реалистично и не амортизиращо локомотивите, както и ще е добра наслада за окото ми.
А колкото до BR-119, както не веднъж съм казвал - това е най-детайлния дизел на Тилиг, така че му предстои "суперосване" - да стане с шест задвижващи колооси за да "слиза" и той постоянно от витрината ми.
 :yes: ;D ;D ;D

hristo:
Предполагам наклоните са 3/100 и 2.7/100 (тоест на 1м. дължина 3см. изкачване), защото 3/1000 и 2.7/1000 почти не е наклон.

pach:
Мда...така е ...пообъркал съм малко, щото си го мислех в % , пък съм го записал (при това грешно) в промили... :blush2:

ПП.Вече е оправено - в промили. ;) :hi:

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия