Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Имам нужда от помощ при макетирането | Need help with layouts

Ето плана на РАСН в ТТ

<< < (31/37) > >>

mitko0888:
Цитирам наредбата, защото идея си нямам какви са реалните светофори, използавни у нас, и колко се различават от предписаните - какви изключения от правилото има и т.н. ясно е че у нас всичко е изключение, ама ...
Иначе - ако се прави макет на точно определена гара, мисля че трябва да се отразят особеностите на оригиналната гара - с всичките и изключения и особености. Ако ще се прави макет и е избрана епоха и напр. скоростна сигнализация - мое виждане е че трябва да се направи според написаното в книгите - след 50 години някой моделистки форум като дава за пример вашите макети, да каже че са направени в съответствие с действащите в съответния период правила. Може разбира се да се сложи и каквото на автора му харесва - ясно е че изключения има много, и вкусове има много. Лично на мен ми харесва обикновената сигнализация, първо защото само нея съм виждал на младини (сега на влак не се качвам), освен това ми се вижда малко по немска, не толкова руска. Пък може и да греша в тези си пиянски размисли.

По темата:
1. Този завършек с трансбордьор трябва ли да се счита за гара с глухи коловози? Или просто стрелките от едната гърловина са заменени с друг тип стрелка (трансбордьор) и започва друг парк от гарата? Ча то и с обикновени стрелки най-много един маршрут ще е отворен, и тук само от един коловоз ще може да се излезе в даден момент. Въобще си нямам идея у нас дали въобще се споменава такова чудо - трансбордьор - и съответно сигнализацията е описана само при наличие на обикновени стрелки. С други думи - тези маневрени светофори / сигнали за глух коловоз според мен може и да са си нормални изходни! От "глухия" коловоз може да се влезе в депото, а не само с маневра назад да се изкарват вагоните ...

2. Все си мисля че номерата 8 и 10 трябва да са разменени, също така 12 и 14. Повдигнах въпроса преди някое време и доста постничко ми се отговори че са правилно означени английските стрелки (или немски, ако има такива в ТТ). Доста твърдо съм убеден че не е без значение и че в номерацията числата трябва да се сменят.

3. Тук не ми е толкова твърд, ама 16 не трябва ли да е нарисувана по друг начин - основното и положение да не е това.

4. pach, какво управление мислиш за всичките тези светлини, стрелки, досат на брой участъци и т.н. Нещо от теми над 10 страници и от 4 години (ЧРД за темата) все изпускам дали не си го написал някъде ...

bdz43r:
1. Не съм виждал гара, на която коловозите да завършват с трансбордьор. Това си е чисто деповско-заводско съоръжение, затова и не е предвидена сигнализация за него.
Предвид решението на pach да се постави трансбордьор по така необичаен начин, трябва да приспособим някак сигнализацията към него.
Изходни светофори се поставят там, където ще заминават влакове към междугарието. Очевидно това няма как да стане към депото.

2. В правилниците не е описано как се номерират английските стрелки. Възможни са и двете тълкувания и е трудно да се каже кой начин е по-правилен. Срещат се дори номера от типа "2А/2Б" вместо "2/4".

3. Трябва. Основното положение на стрелки като 16 е това за по-близкия до главния коловоз.

mitko0888:

--- Цитат на: bdz43r link=topic=466.msg77968#msg77968 date=1336759516 ---1. Не съм виждал гара, на която коловозите да завършват с трансбордьор. Това си е чисто деповско-заводско съоръжение, затова и не е предвидена сигнализация за него.
Предвид решението на pach да се постави трансбордьор по така необичаен начин, трябва да приспособим някак сигнализацията към него.
Изходни светофори се поставят там, където ще заминават влакове към междугарието. Очевидно това няма как да стане към депото.


--- Край на цитат ---

Дали пък да не се брои за последователно разположен район в голяма гара? И тези М светофори да трябва да са входни?



--- Цитат на: bdz43r link=topic=466.msg77968#msg77968 date=1336759516 ---
2. В правилниците не е описано как се номерират английските стрелки. Възможни са и двете тълкувания и е трудно да се каже кой начин е по-правилен. Срещат се дори номера от типа "2А/2Б" вместо "2/4".


--- Край на цитат ---

Да, ама е описано как се номерират машинките им! Машинките трябва да са номерирани във възходящ ред. Т.е. машинката на 8 трябва да е преди 10 (по посока вризане в гарата), а не обратно.
Стрелката е в основно положение - влизаш в коловоз 2. За да влезеш в коловоз 3 - трябва да щракнеш ЛЯВАТА машинка, следователно тя трябва да е с номер 8 и е отгоре. За да минеш от втори в изтеглителния - трябва да щракнеш ДЯСНАТА машинка, следователно тя трябва да е с номер 10, и на схемата е отдолу.

Мисля че трябва да е същото ако е 8А/8Б.
Ако е с една машинка - номер 8.
Ако са четири машинки - отляво ще са 8 и 10, 8 - горе, 10 - долу. От дясно - 12 и 14. Поради "наклона" на стрелката лесно се вижда коя машинка е първа, коя е след нея.

bdz43r:
Номерират се стрелките, не стрелковите обръщателни апарати ("машинки").
М-четата не могат да са входни! Трансбордьорът не е гаров коловоз и не е парк.

mitko0888:
Виж някоя гара, напр. Пловдив, София и т.н. където има по-сложно развитие и паралелно разположени стрелки, обърнати в различни посоки. Номерата нарастват според НАЧАЛОТО на стрелката. Пък то горе-долу съответства на мястото на СОА-та.

За М съм напълно съгласен. Само "разсъждавам" безмислено ... То тогава и на десния край на трансбордьора трябва да има М, както и отляво има М11. За излизане от коловозите на депото пак трябва да има М. Въобще стана една - да му мисли Пламен.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия