Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Имам нужда от помощ при макетирането | Need help with layouts

Ето плана на РАСН в ТТ

<< < (34/37) > >>

pach:
Мда, това уточнение беше важно!!!
 :hi: :hi: :hi:
...щото аз по "презумция" пишех само за моделните такива! :blush2:
 ;D ;D ;D

mntop:
В мащаб ТТ, не съм виждал английска стрелка и старо, и ново производство изискваща четири обръщателни апарата.И четирите езика от двете страни на стрелката са с една обща теглителна щанга,което обезмисля поставянето на 4-апарата.

mitko0888:

--- Цитат на: pach link=topic=466.msg78036#msg78036 date=1336976979 ---Така и дори прост оператор като мен :blush2:, не би се объркал кое разклонение къде е на модула и съответно на таблото за управление.

--- Край на цитат ---

Я да внеса още малко объркване ...

Ако си представиш една обикновена стрелка, напр. твоята стрелка номер 2. И ако си представиш че я включваш с ЦК ключ. Какво излиза: За да е включена стрелката НАПРАВО трябва да щракнеш ключа НАГОРЕ. Да ама тогава езиците на стрелката ще са мръднати НАДОЛУ (по картинката) за да върви влакът направо. Т.е. Ключът нагоре, езиците надолу. И обратно - ключът надолу, езиците нагоре. Ключът в една посока (накъдето да върви влакът), езиците в другата посока.

Ако имаш английска стрелка и я разглеждаш като две ПОСЛЕДОВАТЕЛНИ стрелки, напр. твоите 8 и 10, виж какво става: За да върви влакът направо в коловоз 2, левият ключ (на стрелка 8 ) трябва да е НАГОРЕ, десният ключ, стрелка 10, ключът да е НАДОЛУ. Да ама в стрелката левите езици трябва да са НАГОРЕ, десните езици - НАДОЛУ. Значи на стрелка 8: ключът и езиците са в една посока. Също и за 10. Т.е. ОБРАТНО на обикновените стрелки!

Затова ти предлагам и другата логика: отдолу на твоята схема да е "стрелка" 10, нейните езици са в дясно на стрелката, отгоре на схемата да е "стрелка" 8, нейните езици са отляво, т.е. първи в посока към гарата и затова са с по-малък номер. Така двете стрелки не са последователни, а са преплетени една в друга (така както си е в истинските английски стрелки!). За да влезе влакът направо в коловоза, левият ключ трябва да е НАГОРЕ, само че той ще управлява десните езици и те ще отидат НАДОЛУ - както и на обикновените стрелки ключът и езиците са си в противоположни посоки). Също и за десния ключ - управлението ще е както на обикновените стрелки - десен ключ НАДОЛУ, левите езици - НАГОРЕ, влакът - направо.  

Може би за мен това е по-логичното мислене, защото от доста време така си представям англлийската стрелка. Нищо че моята първа английска стрелка е само с една машинка и там аналогия с обикновените стрелки се прави трудно.



Между другото: мисля че много по-истинско ще стане ако все пак си направиш изходните светофори според книгите, с по едно жълто най-отгоре. А и допълнителната бяла изглежда много добра ако е отделена от останалите. Т.е. да станат 2+2+1, а пък за Н2 - 3+1 светлини.

bdz43r:
Този да не е фалшив?
Отгоре надолу: зелена, червена, жълта, бяла:
А за най-невярващите някой път ще ви снимам изходен светофор със зелена, червена, зелена, бяла, какъвто не съм видял в никой правилник, но е съвсем по правилата.

Горе станаха много нагоре-надолу, наляво-надясно. Английските стрелки във всички планове, схеми, пултове и табла се изобразяват, управляват и т. н. като две обикновени стрелки. Така е най-удобно както за проектиране и изпълнение, така и за последващата експлоатация. Практика е положението на стрелката да се показва като посока на движение, не като положение на езиците. Мен не ме интересуват езиците, а накъде ще тръгне влака.

Н2 не може да е 3+1, защото няма да може да дава показание за вариантен маршрут по отклонението на стрелки 2-4 и 6-8

mitko0888:
Ама да знаеш, хич не съм невярващ!

Просто написах как според мен трябва да изглежда изходен светофор по скоростна сигнализация, до колкото съм го разбрал от публикуваните нормативни документи. И естествено си изказах мнението как трябва да се прави на макет, който претендира за пресъздаване на една епоха.

Нямам никакви претенции за това какво може или не може да се види по нашите железници. За мен това в никакъв случай не е образец, който да следвам. Колкото и жалко да е това и колкото и да се обижда някой от това.

Зелено-червено-зелено въобще няма да ме изненада - фиг. 51, 52 и 53.

За моето щракане с ключетата - правил съм го преди доста години със "стандартни" модулчета за обикновени стрелки и съм повече от сигурен как се замества една английска стрелка с две обикновени.

За Н2 естествено си прав.

С интерес следя развитието на макетите и на двама ви. Ще се опитам да не разводнявам повече темата.



Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия