Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Имам нужда от помощ при макетирането | Need help with layouts

Ето плана на РАСН в ТТ

<< < (35/37) > >>

bdz43r:
Аз пък не смятам нормативната уредба за непременно меродавна и най-правилна. От там идва разминаването.
За мен е безсмислено монтирането на лампа, която никога не би била използвана, само защото в правилника е спомената наред с другите. А колко неща изобщо не са споменати там...
На фиг. 51, 52, 53 обаче няма бяла светлина, а реални светофори с бяло има.

Английската стрелка се управлява с две ключета абсолютно аналогично на две обикновени стрелки, като разбира се ключетата също са разположени така - ключа за левите езици на реалната английска стрелка е от дясната страна (където би бил при две обикновени стрелки). Така мен не ме интересува нито, че стрелката е английска, нито в какво положение са езиците, гледам само плана на коловозното развитие и знам накъде ще отиде влакът. Така е и в реалността.

pach:
Може да съм "прост оператор", но опитът и годините ( :blush2:) са ме научили на нещо мноооого по-просто,
от това да чета наредбите преди конструирането, както и да правя снимки на съществуващи светофори.
Конкретно приложено за случая с коловозно развитие, разклонения и светофори (семафори) - ПРавилото ми е следното:

- правя го така, че да е лесно, логично и ясно, дори на човек който за пръв път ще го види и който може би ще му
се наложи да го управлява, да взема решения за маршрути и маневри. Да приема и отправя влакове.

След като го направя (на лист хартия) проверявам няколко неща:
- да ли не противоречи на логиката и простотата указана по-горе.
- да ли не противоречи на правилниците по която изграждам цялата гара, като прототип на действителността (в случая - по БДЖ).
- да ли съществуват в действителността, такива коловозни развития (частично рпазбира се), такова управление и такава сигнализация.
И ако отговаря на тези условия, значи перфектно съм спазил простото правило.

Съответно всичко останало е въпрос на реализация,
допустими компромиси и минимални отклонения
от това което искам да направя.
Това е.

С конкретните ви коментари тук, практически получих нужните данни и ги сравних с това на листа,
съответно промених няколко елементарни грешки като премахнах грешните фарове и сложих каквито трябва,
в реда по който най-вече ми се вижда правилен  и  допуснах един компромис - за сега белите допълнителни
поканителни сигнали ще са на основните фарови табла поради липса на такива в 1/120 за момента.
 Нищо от това не противоречи на указанията от вас и "простото правило", следователно
има напредък на листа.

Колкото до английските стрелки, винаги съм ги връзвал така щото при превключването им (било с бутони или ключета),
да определям маршрутите през тях, а не да гледам къде точно им отиват езиците - тоест ако ще и към Луната да сочат,
не ми пука, стига да спомагат правилното изпълнение на зададения маршрут. И тук явно простото правило действа... :scratch_ones_head:

А на практика, очаквам доставката на светодиодите и самите светофори. Разработвам преходните платчици,
на които ще се монтират светофорите и чрез които ще им изведа сигналите под основната плоскост на гарата.

Междувремено ще си разработя възможните входни маршрути за приемана на различните влакове (пътнически и товарни),
възможните товарно/разтоварни дейности за тази гара и съответните маневрени маршрути за разкомпозиране осигуряващи това,
съответно -  възможните маневри за композиране на пътнически и товарни влакове и на финала - възможните отправни
маршрути за изпращане на двата вида влакове.

Спрямо тези маршрути и маневри, ще си разработя вида на светлините при всяко движение на всички светофори,
тоест как точно трябва да свети всеки сфетофор и ще гу пусна тук за оглед и консултации, от типа:
"...е ли е възможно така и ако "не"  - какво трябва да променя".

А на освовата на този етап, ще се направи вече управлението и  автоматикат за него.

Поне друго аз като не специалист се не сещам, така че не се свенете...или както
 пишат по руските форуми - чакам табуретките.

То тук всъщност израза е "чакам доматите" :tomato:

 ;D ;D ;D

pach:
Има вече напредък ...в шосейната система от тук:


--- Цитат на: pach link=topic=2783.msg79263#msg79263 date=1339567034 ---Не знам  :no:  :spiteful: - снимките са от Вундерланд-а.
В ТТ си правя обикновенна Фалер кар система и дори на модулите ми ще има.
(Image removed from quote.)
Яд ме е, че когато ибея беше залят с неодимови магнитчета, не си купих, а сега нещо няма ...
та се налага да вадя от бракувани хард дискове! ;)
Но като цяло си става и с някои части от нашите земи - вместо стоманена тел,
 ще пробвам и с магнитна гумена лентичка, че е по-лесно за обработка - режеш и лепиш
по средата на 4шосейните платна от бирен картон и готово!!! :hi:

Но никога не е късно да пробваме - все пак радиоуправлението е
 почти толкова малко като слуховите апаратчета! ;) ;) ;)

--- Край на цитат ---

ПРез това:


--- Цитат на: pach link=topic=2783.msg79274#msg79274 date=1339572517 ---Направено е... ;) :good: ..и проби с камион на DHL (за сега е радиоуправляем) са проведени - минава достатъчно плавно...
проблема е да не "тича" по нанадолнището, а в подземния завой ще има и допълнителни мантинели да не изпадат... :haha:
(Image removed from quote.)
Наклона се получи като при железопътните релси > от 3%!
И има плавен преход през три пласта на шпарплата + до 5 мм на съседния модул
където шосето е повдигнато с толкова над основната плоскост.
...

--- Край на цитат ---

До резултата от преди две седмици (или преди отпуската ми...):


и в почти завършен вид (свърши ми курсовата тел...):

pach:
 ;D ;D ;D
Както мнозина знаят, на тези модули приемната сграда ще е "по мотиви" от гара Габрово.
Снимките са по състояние от дните на първата конференция през 2010г. - около 25 октомври.
Работата по изготвянето на чертежите върви успоредно с изработката на частите.

Изглед от към коловозите. :thank_you:


Един страничен изглед в прекрасен есенен ден ... и двама колеги наоколо "опъват" ролетките. :drinks:


За мой късмет Васята е точно 180 см. Специални благодарности за точния размер и помощ от приятел. :friends:


Първите налагания, коригирания и допълнителни проверки в размерите за мащаб 1:120 !!! :dance1:


Отделни детайли от фасадата. :scratch_ones_head:


Работата продължава. Очаквайте продължение...
 ;D ;D ;D

Best Ripper:
Какво става с този проект?

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия