Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Имам нужда от помощ при макетирането | Need help with layouts
Ето плана на РАСН в ТТ
XRISTO:
А по - скъп ли е въпросният "трансбордьор" от стандартния обръщател(който между другото ми се струва доста скъп)?
jopeto:
Бая амбициозно! Обръщателя, какъв ще е? Той те задължава всички релси да са профилни. Ще се сетиш за доста изменения по време на изграждането. Ако си го смятал с нормални линиии "П" профил ще се сблъскаш с някой проблеми. Например задаения стандарт на височината на етажите в ТТ е 7 см ако ползваш R 286 (най-малкия радиус ) Някой лкомотиви няма да могат да го изкачват с дълги композици или тежки вагони. Също така не са предвидили едно време да се прави пирамидата от чакъл това е 1 см плюс. Имам един вагон на пересвет и няколко на Roco и са доста по тежки ими правят проблем на този радиус, за това ми се наложи да преправя макета.
pach:
--- Цитат на: muncho link=topic=466.msg4871#msg4871 date=1210449690 ---
--- Цитат на: muncho link=topic=466.msg4760#msg4760 date=1210270857 ---ако не си правил досега макет,ще ти е адски ама адски трудно.
--- Край на цитат ---
оопс взимам си думите назад 8)
--- Край на цитат ---
;D ;D ;D
--- Цитат на: schatsi link=topic=466.msg4876#msg4876 date=1210450744 ---я ни светни нас непросветените с ква програма го сътвори туй чертежче ....и от где да се докопаме до нея.....Щото инак дълго още ще драскаме с моливите ище търкаме с гумички...и трудно ще ни разбирате... ;)
--- Край на цитат ---
Постнал съм линк към полският сайт откъдето я дръпнах , на полски език са и командите , но се хваща за половин час , само това което виждате прави , по новата версия има и тунели , но не е free, мисля ,че в темата за софтуера е линка , обаче е само за ТТ и то старата система.Ако някой иска мога да пусна кое какво означава и как се работи с нея...
--- Цитат на: XRISTO link=topic=466.msg4885#msg4885 date=1210453970 ---А въпросната "машина" сам ли си я сътвори или е купешка?...защото ми се струва доста по-лесна за изработка,а и заема малко място и е по-ефектна,според мен. ::)
--- Край на цитат ---
Машината не е моя а от един чуждестранен макет (някъде съм ви дал линк за него) но ще си я правя , още повече че имам немски чертежи и то готови за ТТ.
--- Цитат на: gervasii link=topic=466.msg4904#msg4904 date=1210488359 ---въпросната машина се нарича - трансбордьор
--- Край на цитат ---
Благодаря , вече ще знам !То и друг колега ми го каза същото.
--- Цитат на: XRISTO link=topic=466.msg4972#msg4972 date=1210523555 ---А по - скъп ли е въпросният "трансбордьор" от стандартния обръщател(който между другото ми се струва доста скъп)?
--- Край на цитат ---
Не знам , май фабричните са по-евтини, но пък за самостоятелна изработка е по лесен (или така изглежда) ;)
--- Цитат на: jopeto link=topic=466.msg4979#msg4979 date=1210525882 ---Бая амбициозно! Обръщателя, какъв ще е? Той те задължава всички релси да са профилни. Ще се сетиш за доста изменения по време на изграждането. Ако си го смятал с нормални линиии "П" профил ще се сблъскаш с някой проблеми. Например задаения стандарт на височината на етажите в ТТ е 7 см ако ползваш R 286 (най-малкия радиус ) Някой лкомотиви няма да могат да го изкачват с дълги композици или тежки вагони. Също така не са предвидили едно време да се прави пирамидата от чакъл това е 1 см плюс. Имам един вагон на пересвет и няколко на Roco и са доста по тежки ими правят проблем на този радиус, за това ми се наложи да преправя макета.
--- Край на цитат ---
Обръщателя също смятам сам да си правя , нали за това е идеята на хобито - да човъркаме все нещо ;D.Релсите ще са задължително "Т" - профил , схемата е правена по старата система на "П" профил ,но ще е едно към едно сглобена от новите 1 метър и траверси от така наречените "безнаставови" релси .За това не се притеснявам от "накачулването" на един куп малки изравнителни релси ( от 14,5 и 5,2 мм) на някой места.Те са навързани за прогонването на растоянията по схемата , но в действителност ще са цели "едри" парчета от безнаставовите релси.
Колкото до 7-те см (ще проверя все пак някъде да не стане фал още довечера на живо) надявам се че имам известен запас дори за 8-9 см .Но ако се наложи , ще слизам и надолу (където мога де) по предложението на Тониеми , за макета на Мънчо. Пирамидата от 1 см чакъл ако е правя , ще е повсеместна , така че навсякъде ще е този 1 см и това няма да ме касае евентуално.
И последно при проверката на живо довечера ще прогоня още веднъж композицийте (макар не всички да са ми комплектовани)да не преправям и аз,но благодаря за съвета!!!
pach:
Хехе, тук ми излиза "някакво" съобщение, че не е писано в темата повече от 120 дни... :haha: :haha: :haha:
То от тогава (май 2008 г.) минаха доста повечеот 120 дни :scratch_ones_head:.
Обаче си имаме доста повече модули и най-важното - наш си Клуб.
Принципно щях да обновявам темата още преди 30-тина дена, но обективни причини наложени от тогавашната администрация на форума , се случи още малко забавяне. :no:
И по наложилите се обстоятелства, може би пак ще има забавяне ...в реализацията на макета ми. :blush2:
Този път от промени в обстоятелствата на разположение (при това още не е на 100% сигурно не само стаята но и дислокацията му в картата на София), подмяната на релсовият материал (преминах от "П"-профил, на къде по-съвременния "Т"), нови софтуери за проектиране (за разлика от стария - виж началото на темата), който бе специализиран от поляците да работи и под ДОС , но само със стария материал на ВТТВ, новият позволява мнооого повече възможности (WINTRACK, гъвкави релси /флекс/ и т.н.) като най-вече възможността да си представя проекта в 3D-вариант, за да стане ясен дори на Зазо ( ;) :pleasantry: :hi: :lol:).
И така след възобновеното ми присъствие тук, вече съм качил (отново) снимките от началото на проекта (виж 1 стр. на темата) и сега смятам да се възползвам от горе упоменатите екстри, за да довърша визуализацията на този (дългосрочен :blush2:) проект.
В тази връзка , предварително ви предсупреждавам , че въпреки тази визуализация, макета макар да "стоя" на място, не мога да кажа същото за себе си... :angel: и във връзка с нарасналите ми изисквания към реализацията му, попаднах във вечният капан на моделистта - "Кое,как и кога, все пак да реализира?!" .
Покрай превода на работните менюта на WINTRACK-а и тяхната проверка за правилности работоспособност (както и на късия НЕLP-файл към него) се "поувлякох" :blush2: :angel: та вече и аз не мога да взема сам "здравословното" решение по бъдещия релсов план.
Но да карам по ред, пък когато му дойде времето за взимане на окончателно решение, се надявам да съм събрал вашите конструктивни и реални предложения и препоръки тук (от страни е по обективно...пък и на чужд гръб и сто тояги са малко... :haha: :haha: :spiteful:) и да стигна до правилните изводи.
Така ето остатъчната визуализация на досегашната схема.Запомнете я , защото тя е мутирала, но си има и своите предимства...
За 3D -варианта , релсовият профил вече е подменен, но принципа на релсовият план е спазен.
В частта за допълнителният модул с трансбордьора, не съм го правил с WINTRACK-а , тъй като неговото създаване е беспорно и по тази причина вече се реализира физически... :spiteful:
Въпреки това и във връзка с последващата "мутация" съм готов да отговарям на вашите въпроси и по тази схема.
;D ;D ;D
schatsi:
:good:
...а какво предприятие ще има на най-високото плато в ляво...?
...къде ще минават шосетата или улиците...
...какви сгради ще има и къде...
...таз вада (река)...няма ли да ти пречи като е толкова близо до гарата... :blind:
..и не виждам (...след толкова закани :beee:)..."онзи офис коловоз" :spiteful:
:angel:
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия