Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Имам нужда от помощ при макетирането | Need help with layouts

Ето плана на РАСН в ТТ

<< < (12/37) > >>

pavel75:
Една плоскост ли ще бъде или ще се разглобява. Ако ще се разглобява мислил ли си по тоя въпрос?

pach:

--- Цитат на: pavel75 link=topic=466.msg41063#msg41063 date=1273645535 ---Една плоскост ли ще бъде или ще се разглобява. Ако ще се разглобява мислил ли си по тоя въпрос?

--- Край на цитат ---

Принципно цялата реброва конструкция ще е на три части (тоест от три "плоскости"):


(впрочем на тази снимка се вижда допълнителното олекотяване на напречните и надлъжни ребра за която писах вчера - тоест като "ребра от стар самолет".Предполагам че това е достатъчно за да го разбере и човек който не е виждал самолетна конструкция :))

 - двете крайни ще са с  размери 110см х 125 см,
 - а средната ще е 105 см х 125 см.

Така ще има известна модулност, а и не ме притеснява малко по-голямата "дълбочина" на макета, щото при ширина 125 см и височина на трети надземен етаж около 20 см (ниво глава релса) или общо около 30 см до върха от покрива на дърводобивното предприятие, става доста неудобно за работа и би се наложило въпреки достъпа от три страни да се работи така:



Но когато е на три части, и трябва да се осъществи лесен достъп, просто вдигам например средната част и вече аз заставам в средата на макета - така имам лесен достъп до двете крайни части (отново от три страни).
И така...
 ;D ;D ;D


pach:
Намерих скицата (от Modell Eisenbahner 4 бр. от 1970 г.) която ми послужи за първообраз и отправна точка на този план през 2005г.
Имаше един период в ученическите ми години, когато с този и още няколко броя или всъщност всички които бях успял да си купя от будката за вестници в градинката пред Народния театър с/у старото посолство на USA, си лягах вечер и заспивах разглеждайки ги всеки път като "нови".Бяха такива години... :nyam:
Та ето я самата ("любима") скица:

Е приликата е останала някъде по-назад - но се виждат основните концептуални идеи.
Малка подземна/разменна гара...и "фльонгата" дето не кефи Зазко! ;) Вярно,че крайната планинска гара вече не е отзад, но пък съм си добавил и междинната спирка при вилната (бъдещата) зона. :music:

За да се стигне до този план се мина през доста "прототипни" проекти... :mda:

Тогава (или поне в началото) ми се искаше нещо такова да направя с П-профилните релси на ВТТВ...
И въобще това е един от любимите ми броеве на това списание, защото имаше и още една статия и скица в ТТ , заедно с няколко снимки от направеният макет.
Също така и чудесни чертежи на въглищен бункер с багер върху него, подвижен също като мостови кран.Чертежите са си направо в ТТ...и познайте? :bb2:
Да, този подвижен въглищарник се включва във всички проекти за мой макет в ТТ.

Впрочем , втората скица на макет в ТТ от същото списание пък е в основата на вторият (междинен за мен) план който ще ви представя през следващата седмица.

Сега като се загледам, си мисля, че още от тогава май,предно изнесените по-ниско двойни коловози са ме привличали, та в днешно време със Шатци ги нарекохме "офис" коловози на макет.
Комбинация м/у демонстраторския  (виж справката под чертата  ;)) офис коловоз и макет!!! При това на двойно трасе позволяващо да се разминават влакове! :yahoo:
Та така - до другата седмица... :thank_you:

-----------------------------------------------

Офис коловоз - удовлетворяваш внезапните пориви да си "пуснеш" нов или любим влак , без да имаш кой знае какво пространство, време и място - нещо като временна мярка , срещу хобистка премала под лъжичката. Или накратко кръстен като  "офис" коловоз  от  Мишето  Табакоф.

 :clapping: ;D

jopeto:
Това последното е много готин план. Само, че е подходящ, според мене за изцяло индустриялен макет. Гарата заема 2/3 от общото пространство, което те лишава от възможността да реализираш по развита градска част. Което само по себе си я изключва като вариант. Частта  с глухите коловози прилича на гара Сердика малко! Мого ме кефи това плане всъщонст.

pach:
Принципно, аз наблягам на инфрасктруктурата - тоест повече влакове и коловози...
Градска част може и да няма, или да е само намекната.
Но пък държа много на планинска част и пейзажи от природата.
Този план обаче има един недостатък - винаги има изкачвани и слизани на влакове - тоест няма равен участък за движение , а това е леко амортизиращо все пак...
То и за това е послужил само като идея...за плана на следващото представяне тук.
 ;D ;D ;D

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия