Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Имам нужда от помощ при макетирането | Need help with layouts

Ето плана на РАСН в ТТ

<< < (14/37) > >>

Adrian:


Добър план ; бих направил гарата в лека крива

schatsi:
...Определено ми допада повече от първия :good: /...напомня ми на един от моите "първи" планове.../, но нещо пак не ми се връзва пътя към "дърводелната"...
 -тръгваме от гарата посока надясно ....след преминаване покрай депото и по вътрешния "двоен офис коловоз" се мушкаме под гарата и след ляв завой излизаме на предния "офис коловоз"....след дългия тунел излизаме от лявата стана  ? ! ?   на същата гара от където сме тръгнали ? ! ? ....и през стрелките се отделяме  за СЪЩИНСКОТО пътуване....


... Или не съм ралбрал правилно схемата.... :fool:

pach:

--- Цитат на: Жоро link=topic=466.msg41381#msg41381 date=1274106506 ---Паце, този план ми хареса много. За разлика от предишния вариянт. Само края на единичната линия ми куца, но ти ще го оправиш(по-лесно е да ти го обясня, от колкото да го начертая). :good:

--- Край на цитат ---

--- Цитат на: zazo link=topic=466.msg41382#msg41382 date=1274107358 ---Какво да кажа? Напълно съгласен с Жоро. Това ми изглежда в пъти по-добре от предишния план. Дори имам някакви хрумки за "охльова" дето дразни Жоро.

--- Край на цитат ---

Eeeee, направо ме разбихте момчета... :scratch_ones_head:
Това е плана който (за сега) ми е на последно място. Впрочем той е и най-малко обмислян при чертането, защото бе опит да направя гарата в диагонал. Тя и гарата не е същата - вече го няма транзитния коловоз между двата основни от разменните по вътрешен и външен овал, но пък има още един обособен коловоз , от който произлизат почти всички глухи линии, както и вход/изходите за депото. Само планинското отклонение му пречи да си е чист "изтеглителен" коловоз...

--- Цитат на: schatsi link=topic=466.msg41399#msg41399 date=1274127098 ---...Определено ми допада повече от първия :good: /...напомня ми на един от моите "първи" планове.../, но нещо пак не ми се връзва пътя към "дърводелната"...
 -тръгваме от гарата посока надясно ....след преминаване покрай депото и по вътрешния "двоен офис коловоз" се мушкаме под гарата и след ляв завой излизаме на предния "офис коловоз"....след дългия тунел излизаме от лявата стана  ? ! ?   на същата гара от където сме тръгнали ? ! ? ....и през стрелките се отделяме  за СЪЩИНСКОТО пътуване....


... Или не съм ралбрал правилно схемата.... :fool:

--- Край на цитат ---

Съвсем правилно си разбрал приятелю - точно така е планирано движението. И още нещо - движението по тези овали е дълго , но има и голяма скрита част. Не съм сигурен дали дължината на скритата част може да се компенсира от двата двойни офис коловоза + това че влаковете като влезнат в тунел, излизат на "по-неочаквани" места. Включително и планинският клон.
Впрочем там гарата (най-горната) може да се преработи в нещо по-добро, но това е въпрос на допълнително разместване и чертане, а както отбелязах , този релсов план ми е малко по-встрани от приоритетите...Но сега ме накарахте да се замисля.
Има и още един недостатък - намаля значително дължината на коловозите - те са вече едва 140/160 см , тоест губя от тяхната дължина.
Едно възможно решение е това което Адри предлага - имам по още 20-тина см в "+" ако изтегля още гърловините в завойте и тогава би станала доста особена "S" образна гара...Знам ли... :scratch_ones_head:
 
--- Цитат на: topalov link=topic=466.msg41401#msg41401 date=1274136706 ---...
1. губи ми се връзката /евентуалната връзка/ към ФРЕМО ТТ модули;
2. бих сменил трасето на планинската линия, като то тръгне от първи челен коловоз в посока "запад" и вместо свършваща в планината релса, там има тунелен портал, който вече ще на +20 мм над другия и катеренето ще започне в тази посока. Така се обособява специален 1-ви челен коловоз само за планинска мотриса.
3. гара "разменна" се запазва, като изкачването ще продължи на "изток" и следвайки наклона ще мине по голям виадукт над западната част на гарата, влизайки веднага в тунел след виадукта. Липсва ми голям виадукт!!!
...
--- Край на цитат ---

Връзката с Фремо модули може да се осъществи или от глухият коловоз на запад от гарата (този в предната част пред двойният тунелен портал) като единична или ако я разклоня - двойна входно/изходна линия, или пък както до сега - двойна линия като отклонение от подземната част на макета (пак в западна посока).

Колкото до преместване на изхода към планинското отклонение, принципно това е готино решение, включително и виадукта, но има едно голямо "НО".
В този случай, трасето ще е изкачило значителна височина (нали за това ще е виадукт а не обикновен мост) и по тази причина когато се завърне да премине над западната част на гарата, на практика ще е на преден план от гледна точка на наблюдателя (или управляващия макета) и ще скрива зад себе си гарата и половината макет.А това не е много приемливо. Пък и не знам защо , но мразя макети с мостове над гара или гарови гърловини. Нещо по което много други си падат (може би заради ограниченото място в един макет) и не знам такава гара, тоест вижда ми се доста нереално и далече от действителността.

И все пак (въпреки че ме "шашнахте" с реакцията си) ще го обмислям още...
Плана все още е отворен за нови или други (по-добри) предложения.
Повече очи и умове - по-добър краен резултат. :spiteful:
 :hi: ;D ;D ;D

Жоро:
Ами, Паце нарочно не се обадих за предишния варият, защото щеше да решиш, че се заяждам или само търся кусури. Но честно казано за мен онзи прект не ми причаше на макет на ЖЕЛЕЗНИЦА, а на струпани релси и едни охлюви...не ти е работа. Това сега е друга бира. Мойта бира.
А за крайната гара имам това предложение:



При чертането подходих така: представям си как един влак с 1-2 пътнически и толкова товарни вагона влиза в гарата. Там локомотива го разкачат и той с две маневри влиза в работилницата или прегарира товарните вагони на трети коловоз, пред магазията. Като стане време да потегля отново, през втори коловоз и входните стрелки застава начело на влака.
За гара в този случай най-подходяща е Moorbach на Auhagen N°13 321 (аз сложих това което имам библиотеката). С нейната архитектура, тя не скрива коловозите много.

pach:

--- Цитат на: Жоро link=topic=466.msg41412#msg41412 date=1274171556 ---Ами, Паце нарочно не се обадих за предишния варият, защото щеше да решиш, че се заяждам или само търся кусури...
--- Край на цитат ---

Кога си го правил бре???? :buba:
(и аз да го пропусна!?!?!?! :swoon:)
 :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


--- Цитат на: Жоро link=topic=466.msg41412#msg41412 date=1274171556 ---... Но честно казано за мен онзи прект не ми причаше на макет на ЖЕЛЕЗНИЦА, а на струпани релси и едни охлюви...не ти е работа. Това сега е друга бира. Мойта бира.
А...
--- Край на цитат ---

Лелеееее, а най-новият (дето ми е на сърце) е започнат по първия проект, но вече е "мутирал" :swoon: :agree: :sarcastic: :wacko:


--- Цитат на: Жоро link=topic=466.msg41412#msg41412 date=1274171556 ---...А за крайната гара имам това предложение:

(Image removed from quote.)

При чертането подходих така: представям си как един влак с 1-2 пътнически и толкова товарни вагона влиза в гарата. Там локомотива го разкачат и той с две маневри влиза в работилницата или прегарира товарните вагони на трети коловоз, пред магазията. Като стане време да потегля отново, през втори коловоз и входните стрелки застава начело на влака.
За гара в този случай най-подходяща е Moorbach на Auhagen N°13 321 (аз сложих това което имам библиотеката). С нейната архитектура, тя не скрива коловозите много.

--- Край на цитат ---

Подхода ти в "размишлению к информацию" ми харесва, ама за крайна гара стават твърде мнооого разклонения - цели седем!!! Аз се опитвам с по-малко на брой (но повече маневри) да постигна същото.
Подхода ти и тази гара да е в диагонал спрямо наблюдаващия (или управляващ макета) и готин, но има  едно условие - за да не правя гарата (или входната гърловина) в наклон ми трябва маааалко повече трасе пред нея.
Само така мога да я кача на нужното ниво над трасето минаващо под нея, без наклона да "отидИЕ" над 3-те заветни %. ;)

Давайте още забележки и препоръки, щото ясно е че (вече) се заформя промени в плана...но все пак ще правя промените след като ви представя и последния (за сега) план през другата седмица.
(Ако намеря в кой компютър съм го записал... :scratch_ones_head: :sarcastic:).
 Тук ако има още нещо което "не е така" - казвайте , ще взема под внимание всичко което "намерите" и ...току виж се окаже, че може този да е "избрания"!
 ;D ;D ;D :hi:

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия