Може да съм "прост оператор", но опитът и годините (

) са ме научили на нещо мноооого по-просто,
от това да чета наредбите преди конструирането, както и да правя снимки на съществуващи светофори.
Конкретно приложено за случая с коловозно развитие, разклонения и светофори (семафори) - ПРавилото ми е следното:
- правя го така, че да е лесно, логично и ясно, дори на човек който за пръв път ще го види и който може би ще му
се наложи да го управлява, да взема решения за маршрути и маневри. Да приема и отправя влакове.
След като го направя (на лист хартия) проверявам няколко неща:
- да ли не противоречи на логиката и простотата указана по-горе.
- да ли не противоречи на правилниците по която изграждам цялата гара, като прототип на действителността (в случая - по БДЖ).
- да ли съществуват в действителността, такива коловозни развития (частично рпазбира се), такова управление и такава сигнализация.
И ако отговаря на тези условия, значи перфектно съм спазил простото правило.
Съответно всичко останало е въпрос на реализация,
допустими компромиси и минимални отклонения
от това което искам да направя.
Това е.
С конкретните ви коментари тук, практически получих нужните данни и ги сравних с това на листа,
съответно промених няколко елементарни грешки като премахнах грешните фарове и сложих каквито трябва,
в реда по който най-вече ми се вижда правилен и допуснах един компромис - за сега белите допълнителни
поканителни сигнали ще са на основните фарови табла поради липса на такива в 1/120 за момента.
Нищо от това не противоречи на указанията от вас и "простото правило", следователно
има напредък на листа.
Колкото до английските стрелки, винаги съм ги връзвал така щото при превключването им (било с бутони или ключета),
да определям маршрутите през тях, а не да гледам къде точно им отиват езиците - тоест ако ще и към Луната да сочат,
не ми пука, стига да спомагат правилното изпълнение на зададения маршрут. И тук явно простото правило действа...

А на практика, очаквам доставката на светодиодите и самите светофори. Разработвам преходните платчици,
на които ще се монтират светофорите и чрез които ще им изведа сигналите под основната плоскост на гарата.
Междувремено ще си разработя възможните входни маршрути за приемана на различните влакове (пътнически и товарни),
възможните товарно/разтоварни дейности за тази гара и съответните маневрени маршрути за разкомпозиране осигуряващи това,
съответно - възможните маневри за композиране на пътнически и товарни влакове и на финала - възможните отправни
маршрути за изпращане на двата вида влакове.
Спрямо тези маршрути и маневри, ще си разработя вида на светлините при всяко движение на всички светофори,
тоест как точно трябва да свети всеки сфетофор и ще гу пусна тук за оглед и консултации, от типа:
"...е ли е възможно така и ако "не" - какво трябва да променя".
А на освовата на този етап, ще се направи вече управлението и автоматикат за него.
Поне друго аз като не специалист се не сещам, така че не се свенете...или както
пишат по руските форуми - чакам табуретките.
То тук всъщност израза е "чакам доматите"
