Принципно белият фар на поканителния сигнал на входния светофор по правило е отделен от другите.
Срещат се и изключения, където всичките 5 фара са наредени на една обща табела,
но това са единични случаи.
Н2 не може да е с две жълти, мислех, че е просто недоглеждане на схемата.
В този му вид е безсмислен и трябва да е като другите.
...
За Н2 и аз си мислех, че нещо не е наред, ама поне в три плана,
никой от вас не ми каза и реших, че в крайна сметка трябва да е такъв.
Може би щеше да го "хванем" тази седмица като почнем да прогонваме изходните маршрути...
...а после и входните. Та така....Надевам се отново да се включите.
Колкото до бялата светлина - значи това ми беше въпроса, дали има изключения.
И ще останат така поне докато не измисля начин да миниатюризирам
допълнителните светлини (с бял фар) монтиращи се под основните табла на светофорите.
...
Иначе - ако се прави макет на точно определена гара, мисля че трябва да се отразят особеностите на оригиналната гара - с всичките и изключения и особености. Ако ще се прави макет и е избрана епоха и напр. скоростна сигнализация - мое виждане е че трябва да се направи според написаното в книгите - след 50 години някой моделистки форум като дава за пример вашите макети, да каже че са направени в съответствие с действащите в съответния период правила.
...
Подкрепям напълно - ако се прави макет на реална гара, то би било добре, според възможностите
на съответния моделист, тя да се пресъздаде максимално близо до моментното състояние за съответната епоха.
Всичко друго би било една проста играчка. А нашия моделизъм не се занимава с играчки, а с пресъздаване на реалността.
Поне според мен, в противовес на някои "течения" в страната ни.
Би било чудесно ако някои си спомнят какво е железница въобще след 50 години,
щото макетите ни едва ли ще съществуват толкова...

...
По темата:
1. Този завършек с трансбордьор трябва ли да се счита за гара с глухи коловози? Или просто стрелките от едната гърловина са заменени с друг тип стрелка (трансбордьор) и започва друг парк от гарата? Ча то и с обикновени стрелки най-много един маршрут ще е отворен, и тук само от един коловоз ще може да се излезе в даден момент. Въобще си нямам идея у нас дали въобще се споменава такова чудо - трансбордьор - и съответно сигнализацията е описана само при наличие на обикновени стрелки. С други думи - тези маневрени светофори / сигнали за глух коловоз според мен може и да са си нормални изходни! От "глухия" коловоз може да се влезе в депото, а не само с маневра назад да се изкарват вагоните ...
....
4. pach, какво управление мислиш за всичките тези светлини, стрелки, досат на брой участъци и т.н. Нещо от теми над 10 страници и от 4 години (ЧРД за темата) все изпускам дали не си го написал някъде ...
1. Да това е идеята - вместо разклонения, да използвам тгрансбордьор, с цел пестене на пари и най-вече - на място.
Тук си е направо малка фантазия, като не се предвиждат маневрени светофори на изхода от депото,
тъй като считам че само поканителния сигнал на самия трансбордьор е достатъчен за вход към него.
От другата страна съм сложил такива маневрени, защото са "спиращи" влизащите влакове,
и същевременно са и "управляващи" евентуалните маневри при разкомпозиране.
Практически през трансбордьора ще преминават само локомотиви, а вагоните от разкомпозираните влакове,
ще се изтеглят (маневри) през стрелковата гърловина която е и входна за гарата.
Има едно изключение, когато и вагон ще се качва на трансбордьора. Това е когато автоплатформата
се прехвърля (през трансбордьора) пред челния авторампен коловоз, за "разтоварване" на автомобилите.
4. Не съм го написал до сега, тъй като е в процес на проектиране (то за четири години, четири пъти се смени концепцията).
(пред) Последния план е управление през пулт с маршрутизиране на входни и изходни направления, както и маневрени маршрути.
С последваща връзка с РС (като "порасна") и всичко това с контрол на заетост за коловозите. За това са "нарязани" толкова
участъци - най-малкото за да мога да ползвам тъй наречената "шина" S88 или по-модерната.
При всички положения за сега всичко се базира на DCC и XpressNet протоколите на Роко,
MERG и разбира се в основата е почти всичко от испанските приятели от Paco's. Практически, мака да са почнали "през MERG",
те получиха най-голямо разпространение при немци, поляци, чехи и руснаци. Всичките изброени имат вече сайтове прозвидни на
оригиналните и разработват подобрения и съвместни проекти с двата "първопроходеца" за свободни DCC технологии.
Не напразно Ленц, Роко и някои други фирми ползват тези протоколи. Всъщност XpresNet е на Ленц, но вече при тях не може
да бъде открит "свободен" стандарта на този протокол за обмен на данни. Но това е друга бира...на по-късен етап.
Стрелките се номерират от първата входна стрелка към средата на гарата (приемното здание), като в едната гърловина са с четни номера, а в другата с нечетни. Ориентацията на стрелката е без значение, а донякъде и проектанта може да прояви творчество къде точно е началото на стрелката, когато тя е обърната с кръстовината към междугарието.
....
3. Английската стрелка се номерира логически като две обикновени последователни стрелки с езиците една към друга, както са означени 8/10 и 12/14 в момента.
Точно такова "творчество" проявих като се учех от твоя проект и с помоща на теб и mntop.
За това и така съм номерирал англиските стрелки, според реда от входа на гарата. Още повече че от малък
винаги съм си "представял" англиската стрелка като две обикновенни обърнати с езиците една към друга.
То така и по-лесно се проектира и сглобява, стига да имаш място. Впрочем като нямам или искам да спестя такова,
винаги слагам английско разклонение. Не знам защо упорито тук някъде се пише за такова разклонение управлявано
от четири апарата. Възможните маршрути през него, позволяват всички да се превключват само два апарата,
и аз смятам така да ги монтирам. Може би тези дни ще 4изтупам" от прахта една стара тема тук, та ще кача
точно защо на всяко английско разклонение му трябват само два апарата за превключване.
Никъде не пише, че меродавно за номера на стрелката е нейното "начало" или СОА. Наредбата разглежда стрелката като едно цяло съоръжение с всичките и части и по посока на номерацията е нормално да се гледа първата срещната част от стрелката без значение дали е СОА или кръстовина.
Освен това е предвидена вратичка за друга последователност, когато това е целесъобразно за конкретната гара. Това го няма в Наредбата.
Така и не съм знаел, но съм ги номерирал според обикновенната логика - коя след коя следва.
Така и дори прост оператор като мен

, не би се объркал кое разклонение къде е на модула и съответно на таблото за управление.
Така поне ми се е и видяло редно, и така съм "гледал" на единствения български макет с "официално" изпълнено табло за управление
като в действителността - това на макета направен от проф. Таno!!!

Благодаря на Тодор, Митко, mntop и проф.Тано (коствено) за консултациите до тук.
Ако още нещо откриете - пишете...не се свенете, в тази тема - нали за това съм я отворил - да питам!!!

Очаквайте продължение, щом постъпят първите фотоецове за сглобяване на светофорите,
както и печатните платки в основата им.