Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Похвалете се с вашия макет | Show us Your layout
Макетът на Grivata в ТТ
grivata:
Благодаря, колеги!
От общуването ми тук с много от вас и на лични започвам да стигам до извода, че явно най-добре ще е да си остана с П-профила на този етап, все пак съм абсолютен новобранец и със сигурност ще има доста грешки, а грешките струват пари! Може да се уча на този стиропор и след време, когато добия опит и съм достатъчно подготвен да предприема стъпки към влагането на средства за нещо по-сериозно и сложно.
Предстои ми много четене и комутикиране с всички вас! Щастлив съм, че има такъв форум и такова общество в България! :)
P.S. 110-тата серия си качва моста заедно с 3-тте вагончета от раз! :)
Е, ясно е че е твърде високо, просто експериментирам за начало.
София 70:
Аз съм малко лаик в жп моделизма , но от опит мога да ти кажа , че мястото ще е доста малко за всичко , което си изброил
Съветът ми преди няколко поста - да продадеш релсите и стрелките се породи от това , че все още са нови и добре изглеждащи . После няма да можеш да ги продадеш. Но пък нищо не пречи това да е макетът за малчуганите а следващият да е по-сериозен. Важното е да го правиш с мерак и да не губиш вяра - дори и нещо да е трудно - казвай си - ще се справя.
Best Ripper:
Някое и друго предложение...
1. Махни моста отзад, а вместо него направи втора гара, макар и само с два коловоза... Или ако толкова държиш на възвишение отзад, направи задната гара на по-високо ниво от предната. Мостът може да го вкопаеш частично в основата извън задната гара, защото отдолу нямаш друг релсов път, за да е толкова висок - и отдолу пускаш река.
2. От едната страна направи двойно трасе, а от другата - единично. Така да си въртиш по една елипса си е направо детска работа - ще ти омръзне много бързо. С частично двойното трасе ще имаш възможност наистина да управляваш движението на влаковете - елементът на разнообразие, изчакване и разминаване на разнопосочно движещи се влакове.
3. Запълни средата не само постройки, ами и с някой и друг глух коловоз... за някое предприятийце или гаражен коловоз. А може и два.
4. OSB плоскост е по-здрава и по-трудно се огъва, но и на нея ти трябва рамка за стабилност. Избираш някоя не толкова дебела. Аз моя бивш макет го направих с 18 мм дебела и стана доста тежък.. ненужно тежък.
5. Ако не използваш моста на сегашната му височина, а по-малка, по-лесно се постигнеш плавен наклон към задната част на трасето. Тия до 4% наклон са за прекалените любители на рИализЪма - реално моделите се справят и с по-големи без проблеми. В стотици макети, включително и заводски /като на Noch/ наклонът е по-голям, най-вече за макетчета на малка площ. Стига да не се втелясваш особено и да не смяташ думата "компромис" за мръсна и недопустима.
6. Мисли за дублиране на захранването - тия старите П-профилни линии в ТТ са гадни - имат покритие, което лесно се окислява и корозира. Дори сега да изглеждат съвсем добре. Заминават и съединителните им щифтове, линиите се окисляват и от вътрешната страна - и токът почва да бяга. Ако не го предвидиш това предварително, после ще си береш големи грижи, ама ще е късно, когато наковеш призми, релси, баластра, трева и пр.
pach:
Макета е твърде малък за две гари - нямаш никакво междугарово пространство.
Овалът наистина бързо омръзва - за това предварително си избери концепция (пейзаж, задачи за движение и т.н.)
която да те насочи към определена релсова фигура. Движението само по себе си ("в кръг")е нужно
само ако е за демонстриране ходовите качества и визия на моделите.
Истинското забавление на един макет е посрещането и изпращането на два срещуположно движещи се влакове,
движението от точка А до точка Б по определени задачи като дърводобив, петрол, насипни товари,
пътнически или експресни влакове и т.н. На малък макет и по-приятно да се прави маневрена дейности за
композирането на влакове които отправяш или разкомпозирането на приетите такива по различните глухи
коловози със съответните разтоварища - петролна (или алкохолни складове ;)) като база за цистерни,
кран за дърводобив на трупи, багер за насипни товари до коловоза или рампа и магазия за закритите товарни вагони.
Трябвадарешиш какво и защо ти се иска да вършиш на макета при забавлението.
Иначе и един овал ти върши работа ако само искаш да виждаш колекцията си в движение.
Съдейки по големината на площа с която разполагаш - трябва да си прецениш в коя епоха би искал и могъл да го направиш. Смятам би се съгласил с мен, че на този овал дето сега си направил би било грозно и неприятно движението
на един скоростен влак от типа на ICE. От дължината на коловозите можеш да прецениш какви влакове
ще приемаш-отправяш в движение. Ако са ти четириосни вагоните (от съответната епоха) на място където биха се събирали
два/три от тях заедно с локомотива, ще "вкараш" седем/осем двуосни например. Не върви 5 четириосни цистерни да зареждат
местния склад на топливо - много по приятна визия имат може би 3, но двуосни цистерни в двора на склада
( това е само един пример). И т.н. и т.н.
Реши сам дали можеш да направиш компромис с наклона и не защото е нереален, а защото това е излишно
натоварването и изхабяването на задвижването на всеки локомотив (особено по-старите).
Казваш че BR-110 се качва без проблем счетирите вагончета, но ще дойде време в което ще трябва предварително
да го "издуваш" на максимална скорост от място, за да може да се засили и да изкачи наклона без боксуване
или видимо намаляване скоростта му на движение. Макетите на Noch които са търговци а не моделисти, са детски играчки,
които се произвеждат за хората с две леви ръце, малко свободно време и най-вече - да бъдат накарани да плащат
едни луди пари за нещо което е 10 пъти по-евтино. Те са идеални за търговците но не и за моделистите.
Не на последно място - голямо значение има колко пари можеш и би искал да вложиш в един хубав макет.
Ако разполагаш със повече от 10-15 разклонения например , на тази площ би могло да се направи макет на два/три етажа
с над 15 м релсов път и много приятна визия за средно дълги влакове от ІІІ или дори до ІV-та епохи.
Но на тази площ е абсурдно да правиш нещо от V или VІ-та епохи!!!
Всичко се определя както от концепцията,така и от паричните възможности да бъде реализирано.
Останалото е сръчност и доста работа за получаването на резултат.
А и един макет никога не спира да се развива освен ако не бъде разглобен или продаден!
;D ;D ;D
ПП. СТарите релси от П-профил стават чудесен донор за П-образни винкели които се ползват удобно за направата
на мостове, стълбове за осветление или контактна мрежа, деповски съоръжения и т.н. Не ги изхвърляй ако не ги продадеш.
Дай точни размери на площта и насоки какво би искал да видиш на макета си като влакове - може да ти дам по-конкретна идея,
която ако ти хареса, да реализираш с наша помощ и напътствия кое и как (или от къде) да си го направиш.
grivata:
Значи точния размер, който ми е отпуснат на този етап е 2.50х0.75м или това, което е на снимките ...
Епохи III и IV. Две къси влакчета - едното пътническо с ел.локомотив, другото товарно с дизелов локомотив. Глухи коловози, на което да "домуват" товарни вагони и малко депо, в което да "домуват" локомотивите, които ще купувам за в бъдеще ... това е в общи линии! Целта ми е не толкова да карам влакове, колкото да пресъздам обстановка, чрез която ще мога да се любувам на подвижния състав, било то и в покой, а не да колекционирам локомотиви и вагони, които да ми стоят по шкафовете в кутии и да ги показвам само на гостите си ...
Ако сградите, които имам, не биха ми били в помощ - мога да ги продам и да търся подходящи ...
Като локомотивен машинист с мижава заплата, възможностите ми не са кой знае какви, но смятам всеки месец да влагам средства в хобито, колкото е по силите ми ... до края на този месец имам готовност да вложа едно 200-300лв, въпроса е В КАКВО? Преди да премина от НО в ТТ не се поинтересувах относно релсовия път в ТТ и сега съм в шах - никъде в БЪЛГАРИЯ не продават Т-профил, нов ... а тези, които разполагат с такъв - също не продават ...
Щом като П-профила не бил добър ...
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия