Общ форум | Chit-chat > Общи приказки извън хобито | Chit-chat away from the hobby

TGV в Мароко

<< < (2/3) > >>

mitko0888:

--- Цитат на: bdz43r link=topic=4694.msg98874#msg98874 date=1425218206 ---Това са религиозни въпроси и опитите да се нищят обикновено са неуспешни. Аз съм фен на ICE.

--- Край на цитат ---

Не се притеснявай. Не си само ти.

eurostar:
Ами то колкото хора има на света, толкова и вкусове. Има все пак обективни истини. Аз съм много любопитен да чуя за едно предимство на ICE, освен цената, която така или иначе не знаем.

Не че темата е точно за това, но предпочитам този дебат да се води тук, отколкото в темата, която ще открия съвсем скоро само за SNCF.

mitko0888:
Има няколко велики истини в написаното от теб в последните ти два поста.

Първо - че колкото са хората, толкова и вкусовете. Тъй като не съм срещал официална анкета, пускаме всепризнатия гугъл за мнението на пътуващите. Обобщавам мненията на пътниците: Мястото ти в TGV безпорно е по-удобно от самолет. В ICE определено е по-просторно.

Второто - цитирам: "По технически характеристики TGV е най-доброто, което се прави в света" и "колкото хора има на света, толкова и вкусове". Оставям противоречито, за вкусовете вж. Първо. За техническите характеристики: Все едно да сравняваш ябълка и круша, или пъпеш и диня. Двете неща са доста различни за да се сравняват директно. Понеже си фен на ТГВ, може да ни светнеш за някои детайлни технически параметри, вкл. периодичността и времетраенето на обслужването, за да си ги сравним.

А защо лично аз съм фен на ICE: Общите характеристики са писани на много места и не виждам никакво предимство на TGV и AGV пред ICE-то. И от двата влака има различни типове, строени по различно време (години), те са различни поколения. Едва ли трябва да сравняваме всичко с ICE-1. На немците, обаче, доста бързо им дойде ъкъла, че да возиш два локомотива е отживелица. Дори и в рекламите за AGV, който е с десетина години по-нов от ICE-3, не виждам никакво съществено предимство в цифрите. Има няколко по-модерни решения (за едно десетилетие), които водят единствено до съриозно оскъпяване на влака, без да има сериозно предимство по отношение на брой места, тегло за пътник, киловат за пътник и т.н. Добавям, че ICE е предвидено да се ползва по инфраструктура заедно с други влакове, вкл. и тежко товарно движение (с някои дребни изключения - едно специално построено трасе). Ако ще го сравняваме със специално построените за тези леки влакове трасета на TGV, на които много ти харесва контактната мрежа, отиваме на съвсем друга приказка. Всичко това води до естествена по-ниска цена на ICE, и да се говори че по-ниската цена ставала само с подкупи - това е общоприета бг черта, няма да я дискутирам. Скандали с подкупите при големите поръчки има и от едната и от другата страна.

eurostar:
Ами моята тема беше за напредничевото мислене на мароканските управници, а някой друг реши да сравнява ябълка и круша.

В някои участъци, особено в посока Италия, TGV също се движи по нормално трасе, но това смъква скоростта значително. Поне така беше, когато аз пътувах за последно в 2005 г. Малко е изнервящо, но може би в Алпите няма много възможности.

Adrian:


Жорж , като си дойдеш ще ви запозная с Митака - и двамата сте ми добри приятели - ще си допаднете взаимно  :drinks:

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия