Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models > Представете модел на български подвижен състав | Review a BG model

БДЖ 07-25

<< < (3/4) > >>

pach:
Впрочем забравих,  специалния поздрав за трима майстори (не е грешка - трима са).
Двама от "тунинг-клуба" на българския моделизъм и третия от "макетостроителите-уникати".
Оказа се, че имам снимки и на двата локомотива, които освен всичко друга са теглели в различните
години и "Orient Express" !!!  ;) :hi: &bgflag

 :scratch_ones_head:...всъщност този се оказа не БДЖ-07.26, ами БДЖ-07.26...ама са си братя по номер де! ;)






 &bgflag :hi: :hi: :hi: &bgflag

mitko0888:
pach, от всичките тези червени нещица за ревел, си отбелязвам само че трябва да смаля "голямата лайсна". Тя си е широка колкото другите, но не трябва да е толкова изпъкнала.

За жалузите - не знам какво не им харесваш. На снимката се вижда като една цяла, на живо на моите ревели са си абсолютно точни.

Талигата - така или иначе при задвижен модел талигата е от донора, а не от ревелския кит.

Маслоуловител в комплекта не видях.

Предните дръжки и свирката очевадно трябва да са роковски, а не ревелски. Това се знае от "всички".
п
Не разбрах какво е широка и свободна сцепка ... На ревел този възел трябва да се изработи изцяло по български. Пиковската е нещо, което в домашни условия е отврат - да се върти рамата заедно с кинематиката ...

pach:
Мите за "голямата лайсна" - точно казано.

За жалузите - тези на покрива не съм сигурен заради снимките, но тези на страничния капак между голямото проветрение и джамовете на борда - на Ревел е симетрично горе/долу (като посоки) но на истинските локове от снимките на прототипите,
жалузите са повече нагоре (пак посоки горе долу) спрямо хоризонталната ос на капака. PIKO са го направили асиметричен и
спорез мен това е вярното.

За талигата независимо от къде е и по-финна спрямо оригиналната, Пиковска, освен пружините.

Това отдолу до  цилиндъра м/у талигата под 1-кабина на Ревел (означил съм го в червено кръгче) най-прилича на маслоуловител (не казвам, че такова) който е дълъг и слезнал под центъра на окръжността от цилиндъра. На оригиналните снимки тази част не стига до центъра на въпросната окръжност. За това Пиковския е по-точен в размера си.

Дръжките ясно имат и малко от "ръчичките" на бояджията, но все пак са дебелите на Ревел.... :hi: :hi: :hi:

Сцепката на Ревел е в много широк отвор на модела (правоъгълен), което е грозно ако не е належащо за радиусите.
На Пиковската пък въобще не е в отвор, но ме съмнява, че е чак толкова "гъвкава" за радиусите.

Но това е само по снимки, а не с моделите на масата....

refil:
Момчета ,имайте предвид,че реално сравнявате две,съвсем различни конструкции.Ревел е СТЕНДОВ модел и конструкцията на рамата и корубата са много по-разпарчетосани и всеки отделен детайл може да се направи по-точен.При Пико моделът се състои от много по-малък брой детайли-матрицата е съвсем различна.Поставена на тази основа ,съпоставката е малко некоректна.А това,че тунинг майсторите са направили уникални модели е друга бира. :hi:

pach:
Всъщност търсим чия матрица и чий модел от наличните, може да даде най-добрата основа за направата на БДЖ локомотив.
Да от REVELL цял куп допълнителни детайли в кутията, но само с около 1/3 по-малко (вероятно) същите детайли са вече монтирани
във фабриката на PIKO.
Пък и в кутията на REVELL има не един, а цели два незадвижени локомотива по цени в Ebay за около 38 евро.
Пиковската Людмила, от друга страна струва в магазина им цели 119,99 евро.
Така че съпоставката наистина е некоректна, дори и при сравняване на цените им.
Но пак казвам - става въпрос от кой модел може най-точно и достоверно да се направи БДЖ локомотив!!!!
 :hi: :hi: :hi:

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия