Ами в дебелите книги пише, че точно това е по-евтино. И по-безконфликтно. Проблемът е, че маститите компании като Бомбардие, КАФ, Сименс, Алщом ил Щадлер не държат ноу-хау-то на тези технологии, респективно всячески, в това число и чрез корупция, си пробутват техните решения. Докато с монорелси и с магнитна възглавница се занимават предимно японски фирми. Сименс и Бомбардие изкупиха няколко подобни технологии и ги спряха от предлагане, за да могат да си продават "универсалните" интегрирани решения за релсов транспорт. Остава да се надяваме някога традиционните влакове и трамваи съвсем да остареят безвъзвратно и тогава вече няма на къде...Това са решения, възникнали преди повече от два века, при тях няма нищо ново и радикално, само дето непрекъснато се модернизират.