Автор Тема: Транспортът в бъдеще  (Прочетена 10894 пъти)

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6713
  • Рейтинг: 1088
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Транспортът в бъдеще
« -: 11 Август 2015, 14:36:48 »
minority report

В първа серия на сериалът 'Минорити рипорт' клъцнах това да го видите , хаймани с хайманите , и нека Пацо се изкаже пръф , че е много напрегнат за куплите !!
« Последна редакция: 11 Август 2015, 14:47:55 от Adrian »

AgileSamurai

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Транспортът в бъдеще
« Отговор #1 -: 30 Август 2015, 21:53:57 »
За съжаление, може да се изкажа аз пръв, тези дни гледах някакво предаване по National Geographic, свързано с бъдещия жп транспорт, и там имаше някаква подобна идея за влакове, които превозват малко на брой пътници и всеки стигал там където пожелае и маршрута му се подреждал динамично, както е показано в отрязъка от филмчето  :hi: :drinks:

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1538
  • Рейтинг: 384
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: Транспортът в бъдеще
« Отговор #2 -: 02 Септември 2015, 10:58:31 »
Ето нещо интересно: Хибрид между влак и автобус.





Дали има бъдеще?

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2416
  • Рейтинг: 1028
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Транспортът в бъдеще
« Отговор #3 -: 02 Септември 2015, 11:26:37 »
На такова чудо се возих (даже редовно ползвах) преди 20 години в Есен. Не бих казал че е транспорт на бъдещето, въпреки че тогава много му се чудих. Спестяваше задръстванията сутрин и вечер, защото трасето беше обособено и независимо в средата на градската магистрала. На всичкото отгоре можеше да се движи и с жици (като истински тролейбус), както и подземно по линиите на трамвая (метрото). Има доста клипчета по въпроса, напр. това. Личното ми мнение от няколко месечно ползване на такъв бус - 100% положително. Но до колкото знам там този проект е изоставен. В уикито има и списък с още десетина такива системи.

Много по-впечатлен (по онова време) бях от това нещо: https://en.wikipedia.org/wiki/H-Bahn , ама и то май не видя бъдеще

« Последна редакция: 02 Септември 2015, 11:32:38 от mitko0888 »

Ivo Nedkov

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1171
  • Рейтинг: 179
  • HO, София
Re: Транспортът в бъдеще
« Отговор #4 -: 02 Септември 2015, 17:08:32 »
Клипа беше доста интересен.
Досега не бях виждал подобна организация на движението...   :)

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 948
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Транспортът в бъдеще
« Отговор #5 -: 03 Септември 2015, 09:52:10 »
Цитат на: mitko0888 link=topic=4742.msg100738#msg100738 date=1441182397

Много по-впечатлен (по онова време) бях от това нещо: https://en.wikipedia.org/wiki/H-Bahn , ама и то май не видя бъдеще

Гледай да имаш възможност да се разходиш до Япония - пълно е с такива монорелсови системи и то не атракционни, ами извършващи реална транспортна работа, по другите държави са изключително нарядко и се броят на пръсти. А определено са по-високотехнологични от "хитовете" в момента - скоростни трамваи, леко метро и т.н......

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2416
  • Рейтинг: 1028
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Транспортът в бъдеще
« Отговор #6 -: 03 Септември 2015, 11:57:06 »
Цитат на: IKAR link=topic=4742.msg100744#msg100744 date=1441263130
Гледай да имаш възможност да се разходиш до Япония - пълно е с такива монорелсови системи и то не атракционни, ами извършващи реална транспортна работа, по другите държави са изключително нарядко и се броят на пръсти. А определено са по-високотехнологични от "хитовете" в момента - скоростни трамваи, леко метро и т.н......

Това, което съм показал, не е атракцион, а е част от градския транспорт на Дортмунд, и то беше в редовна експлоатация преди повече от 20 години. Преди десетина години го удължиха с още една спирка. Достатъчно високо технологично влакче си е, напълно автоматично и т.н. особено преди 20 години.

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 948
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Транспортът в бъдеще
« Отговор #7 -: 03 Септември 2015, 12:48:08 »
Вярно е. Мисълта ми беше, че точно такива високотехнологични автоматични влакчета в Европа са доста рядко срещано явление и за съжаление сега много повече се набляга на модернизирани трамваи, метро и традиционна железница, вместо на такива монорелсови системи и Маглев примерно...Освен в Дортмунд, за друга такава система в Германия се сещам за Вупертал, но тя е доста стара, от 1901-ва година, и не е автоматична, влакчетата са с ватман. Преди 15-тина години след столетие безаварийна експлоатация, става голяма бела и загиват 7-8 човека.......заради забравени след рутинен ремонт на трасето клещи.....И други подобни системи в Европа няма, а в Япония с лопата да ги ринеш.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12341
  • Рейтинг: 1327
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Транспортът в бъдеще
« Отговор #8 -: 07 Септември 2015, 09:43:55 »
Има в началото на една книга и следният израз:
"Всичко ново, всъщност е добре забравено старо!"  ;)

Висящата железница във Вупертал (Германия разбира се) за повече от 110 години,
експлоатация има само пет инцидента и катастрофи, като само една е сериозна.






Влакът на "кайзера" над неговата улица:


1913година






Съвременна схема.








Един от петте инцидента. Слона е жив - отървал се е само с уплах, но не е ясно от какво - пътуването или скока му!!! :lol:


Eдинствената истинска катастрофа...загиналите са точно 5!


Повечето за историята на окачената железница (според немското име) в кратки
коментари към исторически снимки можа да прочетете тук:
http://www.schwebebahn-wtal.de/schwebebahn-alt.html

 :hi:

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 948
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Транспортът в бъдеще
« Отговор #9 -: 07 Септември 2015, 09:51:52 »
Точно това на последната снимка, с 5-те загинали, е в следствие на изключително нелепа причина - забравените при рутинни ремонтни дейности по трасето клещи.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12341
  • Рейтинг: 1327
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Транспортът в бъдеще
« Отговор #10 -: 07 Септември 2015, 11:26:03 »
Според сайта е някаква монтажна временна скоба или нещо такова (не са клещи) от ремонтна дейност по трасето.
Ето снимката:


Цитат

12-ти април 1999
- Тази забравена "кука нокът", причини най-сериозната авария в историята на монорелсовата железница.
Малко преди Robert - Daum - Platz бяха монтирани скоби. Те са предназначени за предотвратяване на раздалечаването скелето.
По време на проверките, това е било пренебрегнато от строителните работници до началото на операция.
Характеното забавяне на около 10 минути.

 Първият вагон се "изплъзва", съответно е избит от релсите и падавърху носеща конструкция на топлофикационни тръба.
Шасито разбива коша и се вбива през външната обшивка. 5 загинали и 47 ранени е тъжен резултат от този инцидент.

Всички във Вупертал са били убедени, че след обновяването на работа, ще има съответно изпратен тест влак на посоката на движение.
 Изявлението на WSW, биха могли да застрашат всеки машинист, който би карал тест влаке е повече от просто цинично.
Ако  можете да застрашавате водача на такъв тест влак, защо пък да не го направите спътници?!!!!

 Работата по реконструкцията е имала толкова много премеждия,
че е и една от причините да не се тестват устройства - те просто се отказват сами от тестовете.

Други проблеми от реконструкцията са:
-  Места със системи за сигнализация, преди и след гарите бяха преустроени, след тежък удар отзад в Алтенмаркт. 
- Повреда на талигите на поне 10-14 коли, причинени от хоризонтални и вертикални "прегъвания" при преходите между стари и нови скеле части.
- На шлосер от друга работилница в райони на SW, беше наредено да  ремонтира повредите по вагоните, за да функционират отново.
- Настройката на режима за управление едва един час преди пуска, защото в реконструкцията работи една седмица преди инцидента..
- Има сведения, че е имало две подобни инциденти. Вагоните следва да се пускат при вече заключини предпазители,
 които следва да гарантират, че са разчистени при строителните площадки.  Такава катастрофа можеше да се предотврати,
чрез заключване на прнедпазната плоча пред талигата.

В друг инцидент от този вид трябваше повече е от един час да се отстрани вклинена без заключване плоча под талигата.

Нима не бяха достатъчно предупрежденията?





« Последна редакция: 07 Септември 2015, 11:42:38 от pach »

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6713
  • Рейтинг: 1088
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Транспортът в бъдеще
« Отговор #11 -: 19 Септември 2018, 14:35:46 »

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 948
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Транспортът в бъдеще
« Отговор #12 -: 19 Септември 2018, 18:31:34 »
Ей, не мога да разбера и акълът ми не го побира защо този транспорт и други прогресивни форми не се развиват, ами всичко налита на трамваи и метро в напудрен вариант.....А монорелсата не е измислена вчера, както и магнитната левитация......

Filip Andonov

  • Trade Count: (3)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 141
  • Рейтинг: 64
Re: Транспортът в бъдеще
« Отговор #13 -: 19 Септември 2018, 19:29:18 »
Развива се това, което е най-евтино да се развие.

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 948
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Транспортът в бъдеще
« Отговор #14 -: 19 Септември 2018, 22:01:33 »
Ами в дебелите книги пише, че точно това е по-евтино. И по-безконфликтно. Проблемът е, че маститите компании като Бомбардие, КАФ, Сименс, Алщом ил Щадлер не държат ноу-хау-то на тези технологии, респективно всячески, в това число и чрез корупция, си пробутват техните решения. Докато с монорелси и с магнитна възглавница се занимават предимно японски фирми. Сименс и Бомбардие изкупиха няколко подобни технологии и ги спряха от предлагане, за да могат да си продават "универсалните" интегрирани решения за релсов транспорт. Остава да се надяваме някога традиционните влакове и трамваи съвсем да остареят безвъзвратно и тогава вече няма на къде...Това са решения, възникнали преди повече от два века, при тях няма нищо ново и радикално, само дето непрекъснато се модернизират.
« Последна редакция: 19 Септември 2018, 22:08:42 от IKAR »