Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Похвалете се с вашия макет | Show us Your layout
Макетът на j.k.kolev
j.k.kolev:
Първия проект на новите модули - малка пътническа гара на Faller, три коловоза пред нея с възможности за маневра и два глухи товарни. Преместих депото за скрап и без това на пристанището му беше твърде тясно.
Първо моста за връзка с макета:
Без особено влизане в детайли, гарата ще бъде завършена и след някакво време на експлоатация, прибрана, а самите модули зазимени на балкона. Следващия проект мисля да е изцяло пътническа гара с три или четири двойки коловоза и малко по-голямо здание. Това обаче напролет.
С тези модули, управлението на влакове в Н0, естествено се промени доста. Изисква се внимателно планиране маршрута на всеки пътнически и товарен влак, следене на положението на стрелки, кой влак на коя гара и т.н. Могат да се получат и приятните тройни срещи на регионални влакове на гара Н0 - от гара Н0/модулна, и от гарите Н0/Н0е, Н0/Н0m:
На първи коловоз - мотрисата от Н0/Н0m, на трети от Н0/модулна, на четвърти от Н0/Н0е. След което първите два влака разменят гарите си, третия се връща в Н0/Н0е.
Занимавка си е :yes:
Adrian:
пожелавам ти камера за cab view - пиши писмо на деда ти от Лапландия!
Best Ripper:
Понеже в една друга тема стана въпрос за трафове, консумации, светодиоди и пр. искам да добавя нещо. В макета всички светодиоди се захранват от едно място. Това е един класически /почти низвергнат от някои тук/ трансформатор с мощност към 60VA /по спомени/. Беше на 24 волта изходно, но му отвих нужния брой намотки и го свалих докъм 11 волта. Това криво напрежение се изправя през един обикновен грец с 4 силициеви български диоди /от време оно/, които трябва да са за ток 2 или 3 ампера /не повече/. Диодите са без охлаждане. След тях има два електролитни кондензатора с капацитет няколко хиляди микрофарада /вече не помня колко точно/. От цялата таз "шашма" излиза прав, филтриран и нестабилизиран ток от около 15,5 волта. От него се захранват:
1. Всички светофари по макета от всички мащаби.
2. Всички контролни светодиоди по всички табла за управление.
3. Всички лампи за осветление по целия макет /от лицевата страна, осветлението на гаражните коловози отдолу е на отделни блокове с импулсни захранвания/.
Както се вижда добре от публикуваните снимки "светулките" са доста бройки - не сме ги броили колко са точно, ама на когото му се занимава - моля, нека брои. Тъй като светофарите и лампите на Фисман имат консумацията около 10 mA на бройка /по каталог/, в един момент и аз се зачудих, че би трябвало консумацията вече да е станала доволно голяма и да се налага охлаждане на греца. Затова лятото тази година, когато реално вече бяха поставени може би 95% от въпросните консуматори, решихме да направим замерване на консумацията. Още повече че всичко си работеше нормално, "светулките" се бяха увеличили значително като бройка, а диодите не грееха. И какво се установи ли?
При включени всички светофари в положение "жълто и зелено" /естествено тези които имат такива светлини, другите работеха с една светлина/, заедно с тях и контролните светодиоди "жълто и зелено" в таблата и всички улични и промишлени лампи, беше измерена невероятната консумация от....... 0,85 ампера! Да, толкова! Няма и един ампер за всичкото! Или общо - напрежение по ток - има-няма 15 вата!!! Посред лято, след няколкочасова проба диодите на греца бяха едва-едва загрели, което навежда на мисълта, че измерването е било в общи линии правилно... А светенето е на пълна мощност, единствено регулатори има на ниските маневрени светофари, тъй като иначе светят ужасно силно /има по снимките как светят без регулатор/. В последствие консумацията да се е увеличила леко заради осветлението със парчета светодиоди ленти на гарата H0/H0e, но също с регулатор, както и добавени 7-8 улични лампи и няколко нови светодиоди в таблата. Консумацията примерно на сините светодиоди в момента се върти около 1 /един/ mA! На 5 mA ти бъркат в очите, нагоре да не говорим...
Стрелките са със серво машинки на Хофман и се захранват от отделен, повече от класически пиковски траф FZ1 с неговите 16 волта променлив ток. Тъй като управлението им е чисто аналогово и няма никаква синхронизация "стрелки-светофари" и блокировки, на практика няма как едновременно човек да щрака повече от 2 стрелки едновременно. Дори да има повече от 1 оператор /помощници в карането и по другите табла/, едва ли ще работят едновременно повече 3-4 машинки. Иначе не помня колко дават по каталог консумация на машинка и не е мерено колко е в действителност... Ама проблеми със зависване, забавяне и откази не е имало... Защитата на трафа е на 1,2 ампера консумация.
Та такива ми ти "яки" ватове...
За видеото е приготвена една мини камера за cab view, но това след 168-часовите алкохолни проби... :spiteful: :drinks: В момента има нужда от довършителни работи, както и основно почистване на трасетата преди каране. За да се сведат гафовете до минимум... :victory:
Adrian:
Внимание: тази тема не е активна от 120 дни.
Живко , надявам се да има развитие по макета - драсни с илюстрации плс :hi:
vankata86:
Много професионално направен макет колега,поздравления.Гледам го и се кефя на макс.Продължавай в същия дух.Особено диограмата с въглищата ме радва най-много.Ще следя с интерес. :good:
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия