Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Похвалете се с вашия макет | Show us Your layout

Макетът на j.k.kolev

<< < (16/37) > >>

pach:
От по-предия ти пост по-горе - съгласен съм с теб, но имай предвид, че с малко външна помощ, можеш да се справиш с всякакви геометрични
зависимости на релсовия материал от където ти излизат и самите проблеми с него. Сам знаеш преди този макет (онзи само в стаята)
какви ги беше натворил "проектанта" им :punish:, само защото не беше започнал с план и постепенни покупки,
ами добавяше  новозакупените релси и разклонения, докато накрая сам стигна до извода,
че макар и четири овала и две "гари" по края на стаята,схемата е твърде скучна и еднообразна. :yes: :prankster:

Както казва и Митко - ти си го правиш, ти ще си го караш (и ние де :blush2:) , но така или иначе последната дума си е твоя.
Само ще вметна, че точно сега е момента да не бързаш и да обмислиш като решиш точно какво ще правиш.
Бих казал, че най-малкият проблем ще ти е завойте през терасата и коридора, като твърдя, че не биха заели много място
при сегашната свобода на предходящите им плоскости в двете стаи и то докато те (плоскостите) са все още свободни!  :yes: :spiteful: ;)

Теснолинейката не изчезва - просто не смятах, че няма да се сетиш, че там съм рисувал в/у нея,
защото може основното трасе (Н0) да е до стената или в тунел (съответно планина с гори и скали,водопади и т.н.)
а видна - теснолинейката ти...тоест предположих, че ще си развихриш фантазията ако ти хареса дългото междугарие. :victory: :pardon:

А колкото до:

--- Цитат на: j.k.kolev link=topic=4807.msg104130#msg104130 date=1459419944 ---Мисля и още нещо - при сегашния план, таблото за управление ще бъде в коридора, от там видимостта към макета е може би най-добра. Обаче това означава влизане и излизане при всяка смяна на ПС, закачване и откачване на вагони, маневрена дейност, все пак има три челни теснолинейни гари и два промишлени клона. Отделно от това планирам, излаза през коридора да е разглобяем и в случай на ремонт например, махам основата връщам двете врати на стаите и след седмица най-много :yes: възстановявам обратно всичко. Таблото поставено там обаче ще затрудни връщането на  електрическата част допълнително. С тези съображения си мисля, дали да не го изградя там някъде между терасата и хола с видимост към двете стаи? :scratch_ones_head:

--- Край на цитат ---

Таблото за управление не е хубаво в коридора. Сам си изброил явните причини (за истинските ще говорим на гара Искър в средата на месеца примерно).
Но както и по горе за релсовия материал и геометрията му,и тук има елементарно решение.
Къси или дълги междугария, няма значение."Биеш" два до четири блок-сигнала, и без съответния входен сигнал,
никой влак не може да влезне в гарата пред него без разрешение. Ето какво би получил тогава.!(?)
вариант 1.
С направата  на два пулта (по един в стая) и въпросните блок-сигнали, сам ще можеш да:
- пускаш влак от гарата в стаята.
- връткаш го вътре и му се кефиш (може и бадемите да ти докара).
- правиш си маневрите в гарата (впрочем има автоматични откачвачки на вагони и/или цифрови автосцепки по подвижния състав за маневрена дейност)
- писва ти и го отпращаш (влака де) към другата гара в съседнате стая.
- той тръгва (даже може заедно да се движите) :on_the_quiet:
- докато ти се настаняваш на другия пулта за управление, той (ако те е задминал) или автоматично спира за изчакване зелено,
(ако е догонил друг влак - от блок/сигнала)   или автоматично спира преди входния сигнал на гарата.
- ти сядаш на втория пулти и поемаш "нещата в твой ръце" (пази бирата студена - пии веднага докато не е дошъл машинистта) :drinks:
Това когато си сам.
вариант 2.
Когато сте повече началник гари:
- същото като горе, но благодарение на двата пулта освен, че си изпращате влаковете между гарите,
- можете да си правите маневри, всеки поотделно в "своята" си гара - зер единия ще му остане бира, на другия - ядки.следователно  трябва да се преразпределят. :friends:
- можете освен междуообластните влакове (м/у двете гари) всеки от вас да си пуска и регионални (само в съответната стая).
Това пък когато сте минимум двама, че и повече...освен началник гари, ами  машинисти и т.н.(казах ти аз че ще караме и ние, а ти гледаш неразбиращо  :haha:)
вариант 3.
Важна подробност (особено ако бирата е в кухненския хладилник и изведнъж ти и гостите ти се озовете всички пред него). :lol: :lol: :lol:
Чрез въвеждането на "леката" автоматизация (блоксигналите и входните пред гарите),може без компютърно управление,
да изнесеш основните команди на подвижен пулт (цифрова мишка РОКО например) и да имаш във всяка гара
4 мини камери (по 10 лв са вече) които да ти снимат едновременно два изгледа от цялата стая и два изгледа от двете гърловини на основните гари.(да се виждат коловозите и разклоненията им)
Смятам, че вече се досещаш -  камерите от едната стая са свързани с монитор ( не компютър) в другата стая (така са охранителните системи например) и обратното.
Тук именно е същността вариант 3.
Той става нещо като модерно "приложение" на евтини и лесни съвременни стъпки в технологиите,които ще ти позволят,
да прилагаш вариант 1. без обаче да се местиш с бира в ръка от стая в стая. Благодарение на основните погледи в съседната стая и цифрова мишка в ръка ще има възможност да, повториш вариант 1. в доста по-сигурен вид какво става плюс това:
- пускаш влакове от едната стая към другата, без да я напускаш.
- да виждаш основното придвижване в  другата стая (спира или не пред гарата).
- да управляваш основните функции на гарата там (приемаш, разминаваш и изпращаш обратно влакове )
и доста още екстри...
"Телевизионното студио" има и свойте два недостатъка:
- не можеш да правиш маневри в другата стая (защото се усложнява малко повече техниката и действието ти)
- не можеш истински да се насладиш на движението на поредния влак през другата стая.
Но пък така наистина и сам ще можеш да си пиеш бирата, уверен и спокоен в хобито си,
че няма да направиш катострофа в другата стая. :locomotive: :preved:
(надявай се де...ама не за катастрофите,ами че ще те оставим сам да си пиеш бирата край макетя &bgflag)

Та така. Останалото - на живо, Живко, може би с листове и моливи (или лаптоп като с Борис) на по бира в реална (гара Искър) атмосфера!!!
Все пак разполагаш с най-голямата частна площ в България за личен макет в Н0!!!!!!!!!
 :clapping: :clapping: :clapping: :hi: :hi: :hi:

Best Ripper:
Мястото с коридора е единственото, достатъчно широко и с достатъчна видимост върху целия макет. От другата страна е напълно невъзможно - там е проход от балконска врата, стените са здрави и носещи панели, чието рязане и преправяне е недопустимо. Остава си един единствен проход между двете стаи /без лазене/ с ширина около 40 см.
По нормални макети не знам някой да си разполага фъстъците и бадемите, да си разлива сокчета и бира! Такава свинщина едва ли някой нормален моделист би допуснал. Просто не знам как могат да ви идват в главите такива идеи.. mitko0888, ти случайно да не вечеряш върху макета си, м?  :wacko:
В хола вдясно под завода има изградено долно гаражно ниво с десетина коловоза, където се редят неизползвани композиции. Същото го има и в другата стая под средния плот. В хола в средата също има плот, на който сега са складирани доста от постройките. Гаражните коловози са от пиковски флексове, които в основни линии няма да се използват в новото трасе и затова на схемата гаражите не са показани.
Проходите между плотовете са по 45 и 50 см - такива са желанията на Живко. Съответно трябва да стане ясно, че там много-много разхождане, подвизаване, поркане на бира и лющене на фъстъци няма как да станат...
Проблемите в острите завои, особено с дългите швейцарски вагони идват не от дерайлиране от невъзможност за вписване, а от твърде голямо странично изнасяне и закачане в тунелите. /в стария проект проходът през коридора беше в тунел/.

Off-Topic:На Пламен няма какво да коментирам виртуалностите. Той явно не ми чете постовете и си пише на вереф фермани, без изобщо да е прочел какво има зададено като условия на проекта. Както винаги той е по сложните и объркани проекти - тип "защо трябва да е просто, когато може да е сложно" и "и аз не знам как е, ама и така не е"... И бъкел си няма представа за реални макети, модели, разстояния, отстояния и т.н.  :dirol: /Барем някой му каже да го прочете това, та от неадекватност да ми сложи пак някоЙ минуси.../

Best Ripper:
И отделно - още малко яснота. В процеса на редене на трасето се появиха нови идеи, както и тотална смяна на релсите за единия мащаб.
     По първоначалната схема и желание на собственика гаровото здание на основната гара в хола вляво трябваше да е между теснолинейката и основното трасе. Настъпи промяна /поради желание за по-добро съчетаване на ландшафта зад гарата и стената зад нея/ - цялото трасе в Н0 на гарата бе изместено навътре в плота, а зданието бе изместено отпред. Тоест, коловозите бяха обърнати в поредността си. Така сега на първи коловоз ще се приемат товарните композиции от двете промишлени зони /майната му на рИализЪма!/, втори коловоз ще се очертае като преходен, а останалите ще бъдат за приемане на пътнически влакове. Теснолинейката ще се яви като 6-и и 7-и коловоз на гарата с перон.
      Първоначалният замисъл да се ползват релси на Бемо за Н0м претърпя пълен провал. Релсите са под всякаква критика! Лесно се окисляват, лоши контакти - скапани щифтове, самите релси се изнизват от скарата дори при леко натискане за съединяване, поголовно губене на ток - едва ли не на всяка отделна релса трябва да се дублира захранването! Щом на релсите има печат "Made in Western Germany" - правете си сметка от кога е матрицата им /а са новозакупени/...
      Засега вместо тях идеята е за Тилиг Н0м-Като с вградена призма. Тъй като призмата пък им не струва - кофти цвят, твърде гладка и много висока за мащаба, за нея замисълът е вкопаване в корка /с поставяне на шумоизолация отвътре на призмите/, засипване отвън със ситна баластра и състаряване/оцветяване в друг цвят.
      И пак нищо не е окончателно и ще има допълнително промени.

П.С. Правите коловози в промишлените зони ще бъдат реализирани с пиковски флексове след стрелките. Всичко останало е с Флайшман Н0-профи с вградена призма...

pach:
Off-Topic:
--- Цитат на: Best Ripper link=topic=4807.msg104139#msg104139 date=1459438136 ---...
На Пламен няма какво да коментирам виртуалностите. Той явно не ми чете постовете и си пише на вереф фермани, без изобщо да е прочел какво има зададено като условия на проекта. Както винаги той е по сложните и объркани проекти - тип "защо трябва да е просто, когато може да е сложно" и "и аз не знам как е, ама и така не е"... И бъкел си няма представа за реални макети, модели, разстояния, отстояния и т.н.  :dirol: /Барем някой му каже да го прочете това, та от неадекватност да ми сложи пак някоЙ минуси.../
...

--- Край на цитат ---

Офтоп, но просто трябва да се коментира горния пост в частта му извън темата.
Настина няма (защото и не можеш) да коментираш мойте предложения, ама шило в торба да остане, та и ти да се въздържиш в злобата си!!!!
Май настина те е яд (както твърдят), че все пак са ме попитали нещо във връзка и с този макет!!!?
Твойте лъжи и инсинуации по мой адрес, вече и новопоявилите се моделисти във форума ги разбраха и крайно време е да разбереш,
че по този начин само падаш още по-ниско на хората в очите.
Не ти ли омръзна като в детската градина - да се сравняваш с другите, да отричаш всичко което другите предпочитат и правят,
 да сплетничиш и лъжеш на ляво и дясно, да налагаш агресивно своето виждане за реализъм, само и само да спечелиш някакво внимание!?
Нито си ми светил колко макета съм направил, нито сега ми светиш на колко колеги и моделисти помагам по тяхна молба.
Твойте глупости (защото и не само в моделизма, няма какво повече да науча от теб) наистина не ги чета, пък ти ако щеш вярвай.
Дори когато приятелите ме информират за поредната порция помия която си излял по мой адрес, рядко вече отварям твой пост,
ако ще да е във вицовете - хем съм затворил постовете ти , хем си има опция "маркирай като прочетено".
Но нали не смяташ, че ти ще ми определяш насоките в живота или как да тълкувам "заданието" на Живко.
Аз сигурно е -  по-добре от теб знам какво сме си говорили с него и какво сме обсъждали в детайли.
Крайно време е да спреш да вървиш по форума след мен като сукалче за майка си, щото това вече минава всякакви граници.
От най-малко година нито съм те чел, нито ме интересуваш, нито пък съм си позволил,
да коментирам каквото и да е било (мерклин, макети и т.н.) когато ти си писал нещо.
За това крайно време е да спреш да се занимаваш с мен и да си пишеш във вицовете (където си най-добър явно).
Съжалявам, но аз не мога да ти дам нужното внимание, което явно ти липсва у дома ти, сред приятелите и моделистите.
Сам си посла тази черга - лежи си на нея и спри да злобееш и завиждаш на останалите!!!

********************
А по темата докато чакам Живко да му остане време да прочете тук само някои постове, ще добавя към него:
- Живко, когато решиш и имаш свободно време, може да ми се обадиш ако искаш на живо (и без разни хейтърчета) да обсъдим
плана ти и да прецениш до колко има резон моето предложение. Ако потрябва ще ти демонстрирам някои технически джаджи на място.
Тъкмо и шапката ще си взема, че пролетта вече дойде!!! ;)

Best Ripper:
Off-Topic:Пацико, явно не можеш да вденеш още /а още по-малко да го приемеш/, че аз помагам лично на Живко в макета! Показаният проект от Живко, още преди да се появи тук, претърпя куп промени, изменения, нагласяния и прочие, във всяко от което съм в течение /за твой ужасТнейший ужасТ/. Така че съм многократно по-наясно от теб какво иска Живко, какво може и какво не може да се направи. И държа да те уведомя, че колкото и да се напъваш да правиш някакви виртуални идеи, всичките ти отдавна са обсъдени... Отделно, че са пореден път се установи, че виртуалното /на което ти си спец/, твърде много се отличава от реалното /където теб никакъв те няма/ и затова проектът е в непрекъснато развитие и промяна.... Така че ако обичаш да си гледаш работа, ама някъде другаде с твоите "гениалности", невероятни виртуалности и прочие... Щот иначе само ще оакаш нещата по твоя си неповторим начин...

Така че за домашно имай решаването на една напълно непосилна задача за теб. Да си отговориш на въпроса - защо аз му помагам, а не ти /всичко знаещият/? Не че ще успееш да го направиш де...

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия