От по-предия ти пост по-горе - съгласен съм с теб, но имай предвид, че с малко външна помощ, можеш да се справиш с всякакви геометрични
зависимости на релсовия материал от където ти излизат и самите проблеми с него. Сам знаеш преди този макет (онзи само в стаята)
какви ги беше натворил "проектанта" им

, само защото не беше започнал с план и постепенни покупки,
ами добавяше новозакупените релси и разклонения, докато накрая сам стигна до извода,
че макар и четири овала и две "гари" по края на стаята,схемата е твърде скучна и еднообразна.

Както казва и Митко - ти си го правиш, ти ще си го караш (и ние де

) , но така или иначе последната дума си е твоя.
Само ще вметна, че точно сега е момента да не бързаш и да обмислиш като решиш точно какво ще правиш.
Бих казал, че най-малкият проблем ще ти е завойте през терасата и коридора, като твърдя, че не биха заели много място
при сегашната свобода на предходящите им плоскости в двете стаи и то докато те (плоскостите) са все още свободни!

Теснолинейката не изчезва - просто не смятах, че няма да се сетиш, че там съм рисувал в/у нея,
защото може основното трасе (Н0) да е до стената или в тунел (съответно планина с гори и скали,водопади и т.н.)
а видна - теснолинейката ти...тоест предположих, че ще си развихриш фантазията ако ти хареса дългото междугарие.

А колкото до:
Мисля и още нещо - при сегашния план, таблото за управление ще бъде в коридора, от там видимостта към макета е може би най-добра. Обаче това означава влизане и излизане при всяка смяна на ПС, закачване и откачване на вагони, маневрена дейност, все пак има три челни теснолинейни гари и два промишлени клона. Отделно от това планирам, излаза през коридора да е разглобяем и в случай на ремонт например, махам основата връщам двете врати на стаите и след седмица най-много
възстановявам обратно всичко. Таблото поставено там обаче ще затрудни връщането на електрическата част допълнително. С тези съображения си мисля, дали да не го изградя там някъде между терасата и хола с видимост към двете стаи? 
Таблото за управление не е хубаво в коридора. Сам си изброил явните причини (за истинските ще говорим на гара Искър в средата на месеца примерно).
Но както и по горе за релсовия материал и геометрията му,и тук има елементарно решение.
Къси или дълги междугария, няма значение."Биеш" два до четири блок-сигнала, и без съответния входен сигнал,
никой влак не може да влезне в гарата пред него без разрешение. Ето какво би получил тогава.!(?)
вариант 1.С направата на два пулта (по един в стая) и въпросните блок-сигнали, сам ще можеш да:
- пускаш влак от гарата в стаята.
- връткаш го вътре и му се кефиш (може и бадемите да ти докара).
- правиш си маневрите в гарата (впрочем има автоматични откачвачки на вагони и/или цифрови автосцепки по подвижния състав за маневрена дейност)
- писва ти и го отпращаш (влака де) към другата гара в съседнате стая.
- той тръгва (даже може заедно да се движите)

- докато ти се настаняваш на другия пулта за управление, той (ако те е задминал) или автоматично спира за изчакване зелено,
(ако е догонил друг влак - от блок/сигнала) или автоматично спира преди входния сигнал на гарата.
- ти сядаш на втория пулти и поемаш "нещата в твой ръце" (пази бирата студена - пии веднага докато не е дошъл машинистта)

Това когато си сам.
вариант 2.Когато сте повече началник гари:
- същото като горе, но благодарение на двата пулта освен, че си изпращате влаковете между гарите,
- можете да си правите маневри, всеки поотделно в "своята" си гара - зер единия ще му остане бира, на другия - ядки.следователно трябва да се преразпределят.

- можете освен междуообластните влакове (м/у двете гари) всеки от вас да си пуска и регионални (само в съответната стая).
Това пък когато сте минимум двама, че и повече...освен началник гари, ами машинисти и т.н.(казах ти аз че ще караме и ние, а ти гледаш неразбиращо

)
вариант 3.Важна подробност (особено ако бирата е в кухненския хладилник и изведнъж ти и гостите ти се озовете всички пред него).

Чрез въвеждането на "леката" автоматизация (блоксигналите и входните пред гарите),може без компютърно управление,
да изнесеш основните команди на подвижен пулт (цифрова мишка РОКО например) и да имаш във всяка гара
4 мини камери (по 10 лв са вече) които да ти снимат едновременно два изгледа от цялата стая и два изгледа от двете гърловини на основните гари.(да се виждат коловозите и разклоненията им)
Смятам, че вече се досещаш - камерите от едната стая са свързани с монитор ( не компютър) в другата стая (така са охранителните системи например) и обратното.
Тук именно е същността
вариант 3.Той става нещо като модерно "приложение" на евтини и лесни съвременни стъпки в технологиите,които ще ти позволят,
да прилагаш
вариант 1. без обаче да се местиш с бира в ръка от стая в стая. Благодарение на основните погледи в съседната стая и цифрова мишка в ръка ще има възможност да, повториш
вариант 1. в доста по-сигурен вид какво става плюс това:
- пускаш влакове от едната стая към другата, без да я напускаш.
- да виждаш основното придвижване в другата стая (спира или не пред гарата).
- да управляваш основните функции на гарата там (приемаш, разминаваш и изпращаш обратно влакове )
и доста още екстри...
"Телевизионното студио" има и свойте два недостатъка:
- не можеш да правиш маневри в другата стая (защото се усложнява малко повече техниката и действието ти)
- не можеш истински да се насладиш на движението на поредния влак през другата стая.
Но пък така наистина и сам ще можеш да си пиеш бирата, уверен и спокоен в хобито си,
че няма да направиш катострофа в другата стая.

(надявай се де...ама не за катастрофите,ами че ще те оставим сам да си пиеш бирата край макетя

)
Та така. Останалото - на живо, Живко, може би с листове и моливи (или лаптоп като с Борис) на по бира в реална (гара Искър) атмосфера!!!
Все пак разполагаш с най-голямата частна площ в България за личен макет в Н0!!!!!!!!!
