Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Имам нужда от помощ при макетирането | Need help with layouts
Нова сигнализация за макета ми
pach:
Владо , направих ти по-проста ,с по-малко части , схема за трите входни стрелки на гарата , с три изходни светофора , тоест на всеки коловоз по един .
Разгледай я , ако ти харесва - правиш си я и готово .
Релетата са за 12 V с 4-ри превключващи контакта (номерацията може да не съвпада с модела който ти би ползвал) , вградените ключета са тези в по-старият модел автоматични стрелки.Ако ползваш други си ги правиш от микроключета монтирани отдолу по тяхното задвижване.Важно е да се превключват от стрелката!
Греца си е стандартен - трябва да издържа тока на две релета , две стрелки и три светодиодни светофора.Пулта за управление на стрелките също е стандартен с две ЦК-ключета , но може да се ползва и бутонен с малка промяна в схемата .Ако е с ключета , стрелките задължително с крайно изключване за да не са под напрежение.
Захранването на всеки стоп-участък от коловоза е синхронизирано със съответният светофор.Взима от втората общата релса (в случая веднага след прекъсването условно дясната спрямо светофорите).
Аз съм го изчертал от вътре на коловоза за по прегледно , но ако имаш ключове който изключват коловоза от общата схема , то е ясно че захранване за стоп-участъците се взима не от коловоз.
Схемата позволява с малки доработки да се ползва доста универсално.Например при разделяне на стоп участъка на три части , към двете външни части може да подключиш кондензатори по известните схеми на връзване и чрез тях да имитираш плавно спиране (при стоп) и плавно потегляне (при получаване на зелена светлина).
Най-важното на тази схема и това че от теб се иска да превключваш стрелките.Останалато управление (вкл/изкл. на стоп-участъците и съответните светлини и на трите светофора) е напълно автоматично .
Тоест свети зелено на някой светофор , и има захранване към стоп-участък само там където стрелките биха позволили безпрепятствено преминаване на влака , без дерайлиране.Съответно на останалите два светофора свети червено и се изпълнява команда стоп за тяхните коловози - това значи че някоя от стрелките по пътя на влака е затворена за него.
Ако нещо не е ясно , или откриеш грешка ,ти или колегите , пишете да умуваме и да оправяме.
Въпроси има?
pach:
Мда, така както е начертана схемата , двете стрелки са включени на право , зелено свети за 3-ти коловоз и въпреки , че на 2-ри коловоз стрелката 2 е отворена (съответно за 1-ви коловоз е затворена) неговият светофор свети червено , тъй като автоматиката отчита затворената стрелка 1.
Движение става само за излизане от трети коловоз , а на втори и първи свети червено и там не са захранени стоп-участъците.
Vlado:
Ще разгледам и ще коментираме! Мерси много! :)
pach:
Има едно малко допълнение към схемата (като идея ).Ако искаш ще го пригодя към твоята схема тук.Състои се в малка диодна матрица , която се заедно с три бутона , на практика ти управлява стрелките в синхрон (съответно светофорите към тях).
Имаш три проходни коловоза - съответно три бутона с имената на коловозите.
Принципа на действие се състои в това , че ти с натискането само на един бутон определящ влака по кой от трите коловоза да премине (когато минава транзит през главен или отклонителен коловоз) а диодната матрица разпределя командата по стрелките (те от своя страна към светофорите) и всичко се превключва едновременно с което ти само се кефиш на влака.
От това по елегантно решение е само маршрутизацията през компютър със съответната програма.
;)
Vlado:
Провиждам как скоро двамата с теб ще обсъждаме макета седнали пред него с чаша бира в ръка и кефейки се на движещия се подвижен състав пред нас.
;)
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия