Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models > Представете модел | Review a model

Представяне на Piko BR 187

(1/6) > >>

stivi1504:
Здравейте драги приятели!

Създавам тази тема с цел да представя новия модел на Piko- BR 187.
Ще ви запозная с неговата история, а после и със самия модел. Смятам, че ще бъде интересно. Първо ще научите за истинския локомотив,
а после- за моделчето.
Ще направя темата на две отделни части:
- За историята
- За ревюто
Самата разработка на темата ще отнеме малко време, но ще се постарая да я приключа по- скоро. Ще трябва да преведа и някои неща от немски на български,
което ще ме забави най-много.

Сега да кажа как се сдобих с локомотива.
Той дойде преди няколко седмици от Германия. Наистина го чаках с нетърпение, защото е и първият ми локомотив със звук.
Когато дойде и го разопаковах, силно впечатление ми направи изработката, която е наистина на много високо ниво. Може повечето детайли да не са от метал,
както повечето на Роко, но въпреки това си личи, че и Пико са се постарали. Но ще обяснявам по-натам - както казах, ще има ревю.
И за тези, които не знаят за кой локомотив говоря, ето една снимка, за да го видят.

stivi1504:
Здравейте на всички!

Днес ще ви запозная с един нов, иновативен локомотив от ново поколение, който добива популярност дори и в българските земи.
Локомотивът е успял да спечели вниманието на много държави, от които са Германия, Австрия и Швейцария, като интегрирането му във всички тези,
но и някои други страни, станало за по-малко от две години и половина. Новият дизайн с типичните черти от семейство Traxx, съчетани с новите технологии
и инженерни иновации, са причината този локомотив да добие такава популярност.
Позволете ми да ви запозная с BR 187 - новата модерна машина, представяща 3-тото поколение Traxx!

Бележка: Текстът, който ще прочетете долу, е превеждан от мен (оригиналът е на немски), и е възможно да са допуснати грешки, свързани с евентуално неточен превод.
Имам в предвид, че аз много не разбирам от устройството на локомотива, и е вероятно техническите детайли около локомотива да не са преведени точно. Снимките са вадени от компаниите превозвачи.


Добре дошли в третото поколение Traxx! Пожелавам ви приятно четене!


Първият вариант на Traxx 3-серия е представен от Bombardier като серията 187. Заводското име на локомотивите от серия 187 е Traxx F140 AC3. 
Локомотивът бил изложен за първи път през месец май 2011г.  по време на изложението за транспорт и логистика в Мюнхен. Той е оборудван с 15 kV 16,7 Hz и 25 kV 50 Hz
пантографи за променлив ток и с 180 Kw дизелов спомагателен двигател за участъци от жп трасета, където няма контактна мрежа (дизеловият двигател е наречен „Last Mile“,
в превод „До последната миля“). Най- високата скорост на локомотива е 189 км /h. В дизелов режим, всички четири задвижващи мотора работят -
теглителната сила е точно толкова висока, колкото по време на движение по контактна мрежа. Без вагони, локомотивът от серия 187 ,в дизелов режим, 
може да достигне максимална скорост от 60 км /h, а на тежест от 2000-тонен влак, той може да  ускори до 40 км /h.
Спомагателният дизелов двигател е с обем от 7150 куб.см. и отговаря на стандартите за емисии Етап IIIB. Капацитетът на резервоара от 400 литра е достатъчно
за осем часово движение, изцяло на дизел, а кратките разстояния могат да се изминават напълно с вградената батерия. Преходът от електрическа към
дизелова тяга може да се направи по време на движението на влака. Маневрите се изпълняват чрез радио -дистанционно управление.


(Първият вариант на Traxx 3-серия е представен от Bombardier през месец май 2011г. )

Страничните стени на серия 187 са оборудвани с устройства за затягане, които служат за опъването на рекламни пана.


В опит за развитието на електро-дизелов локомотив, са използвани откритията от американския локомотив ALP-45D,
който е със задвижваща система, подобна на „Last Mile“.

(Локомотивът ALP-45D)

Фирмата Railpool била купувачът, който първи поръчал пет бройки от локомотивите от серия 187.
Покупката се осъществила в края на 2010 г. Три от локомотивите били дадени под наем на фирмата за товарни превози BLS Cargo,
която възнамерявала да ги използва в Германия, Австрия и Швейцария.

(Railpool- първият купувач на локомотивите от серия 187)

Akiem също поръчала четири локомотива с „Last-Mile-Diesel“. Не след дълго били продадени бройки за швейцарската фирма
Swiss Rail Traffic, но и за вестфалската компания Westfälischen Landes-Eisenbahn (WLE).

(Първият локомотив от серия 187 на компанията Akiem)

През март 2014 били приключени първите пътувания в рамките на разрешителните срокове за тестването на локомотива.
В последствие, серия 187 с „Last-Mile-Diesel“ е одобрена и закупена през март 2016г. от страните Германия, Австрия, Швейцария, България и Хърватия.
 
Споразумението с DB (Deutsche Bahn- Немски железници) включва 450 електрически от това ново поколение локомотиви, още нарачани Traxx 3.
То било подписано през май 2013г., като локомотивният производител Bombardier успял да достави 110 бройки, още в деня на подписването.
Останалите локомотиви, които трябвало да бъдат доставени, нямали дизелов двигател. Предстои доставка на последните 34 локомотива от 2017-2018г.

За всяка държава серия 187 е в различни цветове и шарки – локомотивите са произведени специално за всяка компания превозвач.

Railpool (Германия):


BLS cargo (Германия, Швейцария, Австрия):


Akiem (Франция), поръчвайки локомотивите в три различни цвята:




Swiss Rail Traffic (Швейцария):


Westfälischen Landes-Eisenbahn (WLE) (северно-западна Германия):


 DB (Deutsche Bahn) (Германия)











gregary:

--- Цитат на: stivi1504 link=topic=4880.msg104809#msg104809 date=1470060762 ---И за тези, които не знаят за кой локомотив говоря, ето една снимка, за да го видят.
(Image removed from quote.)

--- Край на цитат ---
Честито Стиви, със здраве да си го караш! И аз помня моят първи локомотив със звук.
Ето ти и една моя снимка на лока, излизащ от Готард тунела и на ІІ коловоз в Гьошенен.

stivi1504:
Ехаа, страхотен е!
Благодаря за прекрасната снимка! Не знаех, че в Швейцария ги има с такъв цвят. ;D ;D ;D

За всички, които четат тази тема, съсвсем скоро ще покажа и ревюто, което още обработвам, за да бъде написано ясно и увлекателно. :good: :) :)

stivi1504:
BR 187 - направен да издържи и до последната миля.

Малко история за това как Piko реши да произведе този модел
Още през 2014 година, на изложението за играчки в Нюрнберг, Piko представи първия и непроизвеждан досега от други фирми модел на локомотив BR 187,
като в началото на 2015, той беше вече в продажба. Най-впечатляващото в машината тогава бяха нейните възможности и новата конструкция, които
 бяха забелязани от повечето моделисти. А дори и известният фотограф Бернд Цьолнер беше впечатлен от детайлицацията на локомотива.


BR 187- Ревю на модерната машина, която продължава семейстово TRAXX
Забележка: Преди да представя ревюто, ще помоля да ме извините ако има неуточнения или нещо неразбираемо. Аз нямам достатъчен опит
в зоната на влаковия моделизъм, както повечето тук моделисти,  и затова са възможни грешки, свързани с технически данни на локомотива
 и устройството му като цяло. Някои детайли от информацията по-долу са базирани на други ревюта и коментари, свързани с модела.

С наблюденията ми, свързани с развитието на Piko от последните 2-3 години, забелязвам, че фирмата започна да прави много иновации
в сферата на влаковия моделизм. Типични примери затова е Смарт контролът с операционна система на андроид, новият вагон,
 който измерва наклона на линиите по баир, бързината на влака и т.н., както и други продукти. В моделите вече се обръща внимание
 към детайла, като типичен пример е серия 187.
За това само мога да ги поздравя! :yes: :)

Ревюто, което ще представя, ще го разделя на няколко части:
1. Цялостната конструкция на модела и детайлите по покрива.
2. Външният облик на локомотива и детайлите.
3. Вътрешно устройство на локомотива.
4. Тест и функции.

Забележка: Темите ще ги качвам последователно, както съм описал по-горе, но за съжаление няма да мога да публикувам по една нова всеки ден.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

Премини на пълна версия