Здравейте на всички!
Днес ще ви запозная с един нов, иновативен локомотив от ново поколение, който добива популярност дори и в българските земи.
Локомотивът е успял да спечели вниманието на много държави, от които са Германия, Австрия и Швейцария, като интегрирането му във всички тези,
но и някои други страни, станало за по-малко от две години и половина. Новият дизайн с типичните черти от семейство Traxx, съчетани с новите технологии
и инженерни иновации, са причината този локомотив да добие такава популярност.
Позволете ми да ви запозная с BR 187 - новата модерна машина, представяща 3-тото поколение Traxx!
Бележка: Текстът, който ще прочетете долу, е превеждан от мен (оригиналът е на немски), и е възможно да са допуснати грешки, свързани с евентуално неточен превод.
Имам в предвид, че аз много не разбирам от устройството на локомотива, и е вероятно техническите детайли около локомотива да не са преведени точно. Снимките са вадени от компаниите превозвачи.
Добре дошли в третото поколение Traxx! Пожелавам ви приятно четене!

Първият вариант на Traxx 3-серия е представен от Bombardier като серията 187. Заводското име на локомотивите от серия 187 е Traxx F140 AC3.
Локомотивът бил изложен за първи път през месец май 2011г. по време на изложението за транспорт и логистика в Мюнхен. Той е оборудван с 15 kV 16,7 Hz и 25 kV 50 Hz
пантографи за променлив ток и с 180 Kw дизелов спомагателен двигател за участъци от жп трасета, където няма контактна мрежа (дизеловият двигател е наречен „Last Mile“,
в превод „До последната миля“). Най- високата скорост на локомотива е 189 км /h. В дизелов режим, всички четири задвижващи мотора работят -
теглителната сила е точно толкова висока, колкото по време на движение по контактна мрежа. Без вагони, локомотивът от серия 187 ,в дизелов режим,
може да достигне максимална скорост от 60 км /h, а на тежест от 2000-тонен влак, той може да ускори до 40 км /h.
Спомагателният дизелов двигател е с обем от 7150 куб.см. и отговаря на стандартите за емисии Етап IIIB. Капацитетът на резервоара от 400 литра е достатъчно
за осем часово движение, изцяло на дизел, а кратките разстояния могат да се изминават напълно с вградената батерия. Преходът от електрическа към
дизелова тяга може да се направи по време на движението на влака. Маневрите се изпълняват чрез радио -дистанционно управление.

(Първият вариант на Traxx 3-серия е представен от Bombardier през месец май 2011г. )
Страничните стени на серия 187 са оборудвани с устройства за затягане, които служат за опъването на рекламни пана.

В опит за развитието на електро-дизелов локомотив, са използвани откритията от американския локомотив ALP-45D,
който е със задвижваща система, подобна на „Last Mile“.

(Локомотивът ALP-45D)
Фирмата Railpool била купувачът, който първи поръчал пет бройки от локомотивите от серия 187.
Покупката се осъществила в края на 2010 г. Три от локомотивите били дадени под наем на фирмата за товарни превози BLS Cargo,
която възнамерявала да ги използва в Германия, Австрия и Швейцария.

(Railpool- първият купувач на локомотивите от серия 187)
Akiem също поръчала четири локомотива с „Last-Mile-Diesel“. Не след дълго били продадени бройки за швейцарската фирма
Swiss Rail Traffic, но и за вестфалската компания Westfälischen Landes-Eisenbahn (WLE).

(Първият локомотив от серия 187 на компанията Akiem)
През март 2014 били приключени първите пътувания в рамките на разрешителните срокове за тестването на локомотива.
В последствие, серия 187 с „Last-Mile-Diesel“ е одобрена и закупена през март 2016г. от страните Германия, Австрия, Швейцария, България и Хърватия.
Споразумението с DB (Deutsche Bahn- Немски железници) включва 450 електрически от това ново поколение локомотиви, още нарачани Traxx 3.
То било подписано през май 2013г., като локомотивният производител Bombardier успял да достави 110 бройки, още в деня на подписването.
Останалите локомотиви, които трябвало да бъдат доставени, нямали дизелов двигател. Предстои доставка на последните 34 локомотива от 2017-2018г.
За всяка държава серия 187 е в различни цветове и шарки – локомотивите са произведени специално за всяка компания превозвач.
Railpool (Германия):

BLS cargo (Германия, Швейцария, Австрия):

Akiem (Франция), поръчвайки локомотивите в три различни цвята:



Swiss Rail Traffic (Швейцария):

Westfälischen Landes-Eisenbahn (WLE) (северно-западна Германия):

DB (Deutsche Bahn) (Германия)
