Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Похвалете се с вашия макет | Show us Your layout

НПМ за МТУ

<< < (14/36) > >>

TANO:

--- Цитат на: pach link=topic=4884.msg108850#msg108850 date=1505193310 --- нЕма да е БДЖ...
Сподели цапфите от какво ги спретна?

--- Край на цитат ---

Ще ми се, ама… Купих тая машинка, защото е много близък брат,чед на нашата серия 600, а не щото е месингова. Само, че колкото и да е близка все пак има твърде много разлики с нашите. Мога да замижа с едното очо и да я пръсна зелена, но няма да е същото, някакси няма да ми е кеф. Затова – църна, както си е по закон. Само не съм решил още от комплекта с ваденките кой номер да и избера. Трудно се намират стари снимки на истинските, снимани отзад. Там има разлики в шкафа за инструменти. На всички снимки дето изкопах досега е вдигнат нагоре до стъпенката на тендера, но самите снимки са на музейни машини снимани наскоро. На моя модел (както и на българските машини) е долу над буферната греда. И се съмнявам дали шкафа не е вдиган нагоре впоследствие при някоя модернизация. Пък и още не ми е дошла музата да го разпарчетосам и да започна да го подготвям за пръскане. Щото като си помисля и боядисването каква врътня ще е… Е поне го понаучих криво ляво да върви по модулите на макетчето. В тая връзка ми е интересно дали и тия от Бемо като правят готовите модели ги пилят и кривят на всичките тия места, за да могат да го сглобят и да върви. Или го събират ей така, пък после им се носи славата на месинговите модели, че вървят кофти.  И ако не го правят, дали ги гризе съвестта, че го продават по близо 700 Е парчето?

Цапфите ги извъртях от леяци от къщурки, хванати на бормашина. Смея да кажа, че станаха съвсем като оригиналните.

pach:
От Бемо продават остатъците от производството им за "баузатц".
Нали се сещаш...за поточната линия сглобяват най-доброто а останалото дето не става според тях, търговците го пакетират и продават на части за сглобяване. Впрочем не само тази фирма го прави това.
Ежегодно в ибея се продават цели пакети от "девствени" части от различни производители, които се продават на блок ( по десет бройки минимум).
Като си купиш такъв пакет и го отвориш, веднага ти става ясно
защо си си го взел на далавера цена. Винаги има да се доискусуряват или ремонтират, макар да са чисто нови.
Всъщност за две фирми ( втората е еднолична) знам, че не го правят. Едната е омразната на някой "ПИКО", а другата работи само   в ТТ - "Miki Close". Първата прави всеки сезон ден на отворените врати, където всеки влезнал се рови навсякъде, от бункерите край шприцформите да отворените складове с части.
Подбира си какво му трябва и го плаща на излизане по себестойност, тоест минимална цена. Друг е въпроса,че някои
грабят с пълни шепи и после ги препродават за резервни части в ибей. То за това в този ден пред заводите на Пико в немечко ( без Китай) има опашки за часа на отваряне и тичане по цеховете като луди на разпродажба.
Подобно е положението и с Мики Клоз - там посветените
изупуват останалото от сериите, които са пуснати в продажба,
уж като резервни части и ...отново се намират в ибей после.
Качеството винаги е една идея по-ниско, макар да е от оригинален производител.

За BEMO и ROCO - често се тези части със несполучливо качество при производството също се продава, както казах в комплекти "баузатц"(за сглобяване) или като резервни части на едро по търговците. Самите фирми продават и някои от резервните си части на свойте сайтове, за радост и щастие на моделисттите,
които името нужда от ремонт на даден модел, или просто използват тези части за собствени конструкции подвижен състав,
които не фигурира в нито една производствена листа на модерните фирми. За това и тези резервни части са малко по-скъпи ( с гарантирано качество обаче).

Преди години си купих "Людмила" в ТТ, МултиМаус комплект и три вагона 5-та ЕП. За 169 евро. В последствие ми потрябваха още " Людмили" без корубите обаче, за друг проект и исках да си ги купя на части. Без кожуха ми излизаха +/- 235.00 евро в списък резервни части от сайта на Роко!!! Логично проекта беше реализиран частично с части от ибея ( така открих ниското им качество въпреки оригиналния производител) и отчасти купуването на оригинално сглобени  от производителя "Людмили" на които се махаха излишните коруби и малко други чаркове.
Та така...
Мислех си че като купуваш "баузатц" знаеш какво ти предстои,
но явно ти е било в повече пиленето и напасването от очакваното.
Но не смятай, че хората в производителя го правят с всеки модел.
Те просто отделят негодните части и ...ние после си ги купуваме на " другите" цени.
В бея има и познати имена които продават новоизлезли модели,
на занижени цени също сглобени от резервни части. Но тези които го правят качествено се знаят ( станали са известни продавачи в бея) и хората купуват от тях без замисляне.
Има е още "тайни иширети" но за тях друг път на по бира ( или греяно вино)!!!

Не се ядасвай - станалото/станало - ти си майстор.
Мислех, че само подгреватела е излишен от БДЖ машинката,
но ето че ти като майстор на професорските науки си открил още цял куп разлики между двата прототипа.
Колкото за съндъка с инструменти - знаеш, че той често се е добавял от локомотивните бригади по депата, така че ти като машинист на тази машинка, си го сложи където ти най- харесва и т.н.
 &bgflag

TANO:
Принципно може да има истина в това, което казваш, но в моя случай не са части второ качество, отделени от производителя. Ето ти само едно примерче. Виж сега в пликчето оградената с черно площадка над буферната греда заедно с обтяжките и двете стълби. Едната стълба съм я оцветил с черно. Виждаш двете странични стени на стълбата и стъпенката, която е точно по средата между стените (и е логично да е в средата, нали?).


Ето как са я дали и на чертежа (детайл 7)


Виж сега как стои монтирана и къде идва стъпенката. Това детайл второ качество ли е? Не е. Нито е крив, нито недоотлят. Просто си е такъв. Трябва да отрежеш около 6 мм. от горната страна, за да влезе между двете площадки. Т.е. трябва да го преправиш за да стане. Ама изобщо не е само той така, има още много, почти всеки детайл трябва отнякъде да се пипне. И ако беше пластмасов просто щях да го клъцна със секачката. А тези трябва да се режат с флекс и да се пилят със шмиргел. При това вече залепени за рамата и като така да ми пречат всички части наоколо и с риск да ожуля някоя. А производителя си знае къде има конфликтни точки по частите и ги подготвя и отстранява предварително. Аз трябваше тепърва да ги откривам в процеса на сглобяването. На снимката се вижда луфт м/у стълбата и горната площадка, защото площадката още не е лепена. Като я боядисам и залепя ще легне точно.



Независимо от всичко моделчето вече ми радва очичките. Като го погледна и веднага се сещам за нашите 601 - 605/76, а нали точно затова го купих. И се радвам, че успях да го напасна без сакатлъци, просто е много труд.

МАШИНИСТ:
Колега , ако един модел не те извади от чорапите,без да събуваш обувките,няма да ти е сладко да си го гледаш после и с кеф да го караш.
От личен опит - колкото е по крив и грешен , накрая става достоен за изложба и награда.
Много е арен лока.
НЕ , добре , А ОТЛИЧНО !

pach:
...малко подстрекаване:
https://youtu.be/L1AtIpbV9gA
 :lol: :hi:

До къде го тикна локчето?

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия