От Бемо продават остатъците от производството им за "баузатц".
Нали се сещаш...за поточната линия сглобяват най-доброто а останалото дето не става според тях, търговците го пакетират и продават на части за сглобяване. Впрочем не само тази фирма го прави това.
Ежегодно в ибея се продават цели пакети от "девствени" части от различни производители, които се продават на блок ( по десет бройки минимум).
Като си купиш такъв пакет и го отвориш, веднага ти става ясно
защо си си го взел на далавера цена. Винаги има да се доискусуряват или ремонтират, макар да са чисто нови.
Всъщност за две фирми ( втората е еднолична) знам, че не го правят. Едната е омразната на някой "ПИКО", а другата работи само в ТТ - "Miki Close". Първата прави всеки сезон ден на отворените врати, където всеки влезнал се рови навсякъде, от бункерите край шприцформите да отворените складове с части.
Подбира си какво му трябва и го плаща на излизане по себестойност, тоест минимална цена. Друг е въпроса,че някои
грабят с пълни шепи и после ги препродават за резервни части в ибей. То за това в този ден пред заводите на Пико в немечко ( без Китай) има опашки за часа на отваряне и тичане по цеховете като луди на разпродажба.
Подобно е положението и с Мики Клоз - там посветените
изупуват останалото от сериите, които са пуснати в продажба,
уж като резервни части и ...отново се намират в ибей после.
Качеството винаги е една идея по-ниско, макар да е от оригинален производител.
За BEMO и ROCO - често се тези части със несполучливо качество при производството също се продава, както казах в комплекти "баузатц"(за сглобяване) или като резервни части на едро по търговците. Самите фирми продават и някои от резервните си части на свойте сайтове, за радост и щастие на моделисттите,
които името нужда от ремонт на даден модел, или просто използват тези части за собствени конструкции подвижен състав,
които не фигурира в нито една производствена листа на модерните фирми. За това и тези резервни части са малко по-скъпи ( с гарантирано качество обаче).
Преди години си купих "Людмила" в ТТ, МултиМаус комплект и три вагона 5-та ЕП. За 169 евро. В последствие ми потрябваха още " Людмили" без корубите обаче, за друг проект и исках да си ги купя на части. Без кожуха ми излизаха +/- 235.00 евро в списък резервни части от сайта на Роко!!! Логично проекта беше реализиран частично с части от ибея ( така открих ниското им качество въпреки оригиналния производител) и отчасти купуването на оригинално сглобени от производителя "Людмили" на които се махаха излишните коруби и малко други чаркове.
Та така...
Мислех си че като купуваш "баузатц" знаеш какво ти предстои,
но явно ти е било в повече пиленето и напасването от очакваното.
Но не смятай, че хората в производителя го правят с всеки модел.
Те просто отделят негодните части и ...ние после си ги купуваме на " другите" цени.
В бея има и познати имена които продават новоизлезли модели,
на занижени цени също сглобени от резервни части. Но тези които го правят качествено се знаят ( станали са известни продавачи в бея) и хората купуват от тях без замисляне.
Има е още "тайни иширети" но за тях друг път на по бира ( или греяно вино)!!!
Не се ядасвай - станалото/станало - ти си майстор.
Мислех, че само подгреватела е излишен от БДЖ машинката,
но ето че ти като майстор на професорските науки си открил още цял куп разлики между двата прототипа.
Колкото за съндъка с инструменти - знаеш, че той често се е добавял от локомотивните бригади по депата, така че ти като машинист на тази машинка, си го сложи където ти най- харесва и т.н.
