Автор Тема: 'За/Против' военизирането на железниците (без обиди)  (Прочетена 9485 пъти)

Жоро

  • Trade Count: (67)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1651
  • Рейтинг: 143
  • HO DR IV епоха София
    • Хоби свят
Любо, малка поправка - проф.Тасев е жив и здрав. Просто предвидливо продаде част от колекцията си, за да не се разпродаде за жълти стотинки от неговите наследници, каквито примери имаме много.
И друго: не мисля, че краденето е обусловено от някакъв период или система на управление. Кражби е имало преди освобождението, и след него, и след другото"освобождение" на 9.IX.1944, и след това на 10.XI.1989. Не само у нас, но и навсякъде, където няма ефективно правораздаване. :buba:

Der Hetzer

  • Trade Count: (59)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1526
  • Рейтинг: 148
Адри, доколкото знам DB, SBB и дори ако щеш CD (České Dráhy) не са към военните и не само че не западат, но и като гледам просперират и благоденстват. За съжаление няма място за сравнение между тези държави и неокомунистическа България. Българският народ е бил мъдър и тази си мъдрост е черпил също така от т.нар. Народно творчество. Точно от там навремето идваше лафа, че "От който нищо не става - става военен, милиционер или контрола в градския транспорт". До сега такова определение за железничар (Слава Богу) не съм чувал. Освен това видяхме и бизнес-маркетинговите способности на спарените под фуражка зачатъци на мозък, когато преди време толкова си бяха повярвали и бяха решили да основат застрахователно дружество... добре че бяха мафияшите да откупят името от тях за да просъществува. А и отделно военните или това което е останало от тях са достатъчно заети да дават наряди във "Вечните Макови полета" на Афганистан (да не се бъркат с "Вечните ягодови полета" на Бийтълс). Дегерберизация би трябвало да е първата стъпка! Пътят е дълъг и не е сигурно че изобщо ще завърши благополучно  :(

Der Hetzer

  • Trade Count: (59)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1526
  • Рейтинг: 148
Извинявам се за грешката относно Проф. Тасев, беше чисто и просто незнание, пожелавам му още дълги години да е жив и здрав!
Иначе Пламен (pach) в една друга тема беше споменал покойният писател Георги Марков ("Българският чадър"). Та точно същият този Георги Марков в неговите "Задочни репортажи за България" много точно беше описал парадоксите като "Издигане на ръководни длъжности на посредствени и възможно най-неподходящите за това хора" с цел да се съсипе някое предприятие. Малко ме мързи в момента да търся цитати, но ако се наложи ще ги открия. С очите си видях как се съсипва един напълно работещ и модерно оборудван с немски и холандски машини завод, действително като мащаб много по-малък от БДЖ, но за времето си работещ и най-важното на никак немалка печалба. В един момент "отгоре" решиха че е време да го фалират и спуснаха на ръководна длъжност един от техните си кадри. Това лице беше точно креатура на една точно определена система, да не кажа еталон! В съсипването на всичко показа такъв завиден талант, че разни футболни ръководители като Александър Томов - Лупи или Тодор Батков изглеждат пълни аматьори в сравнение с него. Всички работещи там бяха удивени от невероятните му "способности и идеи", така че след като искат да съсипят БДЖ - мога да ги насоча именно към този "специалист", който няма да ги бави изобщо, това е ръководният кадър който им трябва, макар и обществено неизвестен имал предишен опит с 3 други фирми, които овапцал по същия начин в съвсем кратки срокове и за нула време  :blink:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Мамооооо...Изтрих си поста по грешка...

Та отначало...Ще се опитам по- кратко и без емоции...

Та така...По ред...

За каква стратегия сънуваш Адри?
сТРАГЕДИЯта е до 2/3 години бдж да бъде ликвидирано!
Всички знаем, разликата между бдж и Б.Д.Ж.!!!
Трябва да се направи място, в тази колониална територия наречена България (все още) за мощните западни фирми.
Все още ги наричаме така ...Дори и след подмяната (виж Любовия пост по-горе).

Строят се магистрали, щото идва реда на автомобилните превозвачи!!! Само можем да си спомняме, ТЕКСИМ и СоМат!!!
Въпреки това нашите (и полските) превозвачи държат 1/3 от транспорта в съюза. В още 1/3 пък шофьорите са българи!!!
А как се бие противник в бизнеса (?)...Като го купиш и той заработи да теб!!! Междувременно го оставяш да инвестира последните си пари (справка ГЕРБ) в нещо което и на теб ще ти свърши работа... В случая, магистралите са перфектното, защэто ще ги получиш на готово...Сам тол-таксите да въведат още остава, са твой!!!!

НКЖИ реновира гари и линии, но всъщност с по-голяма скорост закрива не само спирки, но и гари+линии (така де...БДЖ не купува шинобуси...Значи и не трябват), за да могат западните железопътни оператори да дойдат на чисто и готово!!!
...И такива селски тъпанари, които при дългове над 160 млн.лв.
на бдж, си купуват 44-та серия, и си регистрират поредната фирма ( също с крадени пари) и си вадят лиценз за жп.оператор.

Едно време за машинист се учеше 4-5 години в ВТУ (Висше Транспортно Училище), ...Ако бъркам нещо, да ме поправят професионалистите тук, а сега за 6-9 месечни курсове, правят
машинисти !!! Дори и да имат само няколко истински присъствени дни в тези курсове (какъвто селяндура събственик на този оператор - такъв и персонала му).

За справка - вижте, че така постъпиха преди време с електроразпределителните дружества, в които сега се ширят също западни фирми...
Смятам за излишно, да изреждам други п.имери, защото ги знаете и сами...

Та за каква стратегия говорим? Може би като австрийската...
Когато там железниците закъсаха, те при предложение в закон поискаха 300 млн.евро...И техните депутати им гласуваха,
1 млрд. Евро (поискани 300 000 000 - получени 1 000 000 000!!!) и задача " да стъпят в транспортните пазари на изток от Виена!!!


...И това е вид стратегия...На нашите 240 дупедавци...
Ако железницата ни бъде подарена (така се нарича българската приватизация на запад), на някои такъв стратегически инвеститор, останалите железничари ще му работят почти без пари,
(линийте се реновират с пари на съюза, следователно и това ще му е ...Направо безплатно) а той ще си изнася дори дължимите тук данъци на Каймановите острови...Е за начало ще подхвърли
Няколко огризки на дупедавците...Колкото да уредят и внуците си до живот, да не работят и да се боцкат от скука и тъпота.

Стратегия казваш Адри!!!
Ние вече 73 години нямаме нещо по-важно от транспортна стратегия!!!
По-важно е, че нямаме национална доктрина!!!
Че как иначе, тук след 25 до 50 години няма и спомен да има,
е това се е наричало България, което  при дословен превод от старобългарския - "ЗЕМЯ ДАРЕНА ОТ БОГА".
И това се потвърждава от всички западни учени, не само
От баба Ванга ...

За военизирането ...
Да ви напомням ли ( на противниците за това), че всъщност
никой от нас, не би трябвало да се произнася по този въпрос!?
Особено пък тези, дето само са чули за казарма!!!
И не визирам никого конкретно...Просто тези дето знаят, какво е
военна служба остават все по-малко!!!

Да ви напомням ли, че всички сме видели най-тъпото от армията!!! Но никой от нас не е служил във Войската!!!
Начело на войската са били Офицери и Генерали (с главни букви), а на чело на армията бяха селяндури (да не се бърка със селянн...Селяндура е селянин изгонен дори от свойте съселяни).
И как да видим друго, когато в онези превратни времена,
тук у нас, комунистите са осъдили около 10 000 офицери, а унищожили
поне пет пъти повече от цвета на народа - предприемачи, лекари, учители и т.н
(Ердоган добре е учил по история явно).
...А там, в Нюрнбег са осъдени 17 ( седемнадесет) престъпници!!!

Всъщност когато Б.Д.Ж. е военизирано, са били в рацвета си!!!
Както в разцвета си е била и вяра България!!!
По времето когато начело на Б.Д.Ж. е бил инж.Филипов!!!
По време на десетте най-добри в икономическо измерение години на  третата българска държава с цар Бори с III.

Някога, на особено почит и уважение в страната ни са били,
Офицерите, железничарите, лекарите и учителите(и е имало защо)!!!

За това са и избити...
И от Войска, стана армия.
От Б.Д.Ж. стана бдж ....
...
....
.....
...И от България, остава спомен (но и той няма да е за дълго)...

И преди да ми "скочи" някой не съгласен с това,
или хейтърите с партийни поръчения, да уточня.
че не членувам в никоя партия, но все още си обичам Родината!!!


А сега кой да уважаваме...!!!

 


Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6710
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък


   Много емоционални изказвания , появиха се Жоро и Любо , които отдавна не бяха писали  :hi:

Жоро @   "ефективно правораздаване!"  !! - да , изпуснах да го добавя като необходимост

Pach @     
Off-Topic:
Всъщност когато Б.Д.Ж. е военизирано, са били в рацвета си!!!
Както в разцвета си е била и вяра България!!!
По времето когато начело на Б.Д.Ж. е бил инж.Филипов!!!
По време на десетте най-добри в икономическо измерение години на  третата българска държава с цар Бори с III
- да и да !

Pach &  Der Hetzer @  Ясно е ,че незивестни сили се стремят да фалират компанията , за да :
а/ се продаде на чужденци ли ? А те как ще се справят с 'кучето. дето влачи водомер" ?
б/ се продаде на българска частна компания ли?
в/ за да се военизира по-лесно и премине под по-сериозен бюджет и управление ?
г/
д/

Gervasii

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1733
  • Рейтинг: 40
  • НО DRG IIb епоха София
Прости ни Тошо бехме пиени!!!

mite

  • Гост
  • Trade Count: (0)
това няма да ги оправи.. виж положението на армията... най много още повече да оклепа нещата.

бдж/нзок има нужда от милиарди налети вътре и тотално сменяне на железния парк, масови уволнения, масово убочение на останалите и новите.. и после трябват реални заплати за да има реални кадри. 

но можем да кажем това за всеки отрасъл на държавата.

никога няма да стане. пари няма, заемите се взимат за да се кърпи и после се разпродава за да се плащат самите лихви по тях.

няма да стане и по други причини. бдж се е пласирало като народния транспорт на бедните. тези бедни са и стари, и естесвено намаляват. няма преспектива или смисъл да се наливат пари там, и управата го знае. затова се крета докато работници и пътници измрат и всичко се закрие, освен един влак софия пловдив варна на концесия от DB.... щото точно това ще стане до 2025

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Mитето го е казал същото:
Ликвидация на бдж и то минава в забвение подобно на Кремиковци, където работеха 18 000 !!! Някой да си спомня,
Каквато и да е съпротива, стачка или репортаж от ликвидацията на Кремиковци?...Та те така ще стане и с бдж.

На западняците не им трябва ТОЗИ персонал, нито останките за скрап, наречени "подвижен състав"

Те ще получат само главните коридори на железния път, няма да си плащат таксите ( подобно на оня селяндур със собствени локомотиви) и дори данъците ще са им нула, щом като може хранителна верига магазини вече десета година да е на загуба в България!!! Селяндура дължи над 500 млн.лв. данъци на държавата, която му отпусна и студения резерв тези дни за поощрение!!!

В една партия шах, много е важно да разполагаш правилно фигурите си, за да можеш когато атакуваш, да стигнеш до победен мат.

Тук рано или късно...А по-скоро ще е доста бързо, ще преминат както пътя на коприната, защото китайските железници са на границата вече с европейския континент(да не се бърка с ЕС)
А и Иран след сваляне на икономическото ембарго, крачи също насам с големи крачки, стокооборот и т.н.
В този шах бдж има ролята на една от пешките, жертване още в началото на играта...И тъй като западняците имат пределно ясно то съзнание, че вече не могат да спрат икономическия гигант, просто разполагат своите офицери и дамата, на стратегически позиции, за да се доберат барем на едно реми ( или пат...Което е вечен шах, без победител).
Тоест те ще прибират всевъзможните такси тук, а ние ще се чудим как да оправим тази държава без парите и!!!

Адри, няма да продават или подаряват...Ще ликвидират бдж,
За жълтите стотинки което ще им дадат под масата, за да неспъват работата на големите...Шахматисти.
Ферщеен Зи?
 :sarcastic:

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1464
  • Рейтинг: 542
  • N scale 1:160- реален моделизъм
Военизиране... това направо ми звучи като национализиране.. и май е безполезно... те военните едни 10 самолета не могат да стегнат от 20 години, ако и железницата иде при тях съвсем ще я вапцаме.

И двете организации се поддържат само за да се източват. До преди няколко години си мислех, че решението ще е приватизация, но май и този изход вече е закъснял за родната железница.

Гледах от първия ред приватизацията на телекомуникациите. И там имаше едни лелки, синдикати и други, които обрисуваха черни краски, но ето че от НТВ ("Няма Техническа Възможност") да имаш домашен телефон до преди 25 години за 12 години след приватизацията бранша се разви. Друг е въпросът, че вече телеком услугите са си комунална услуга , но това е тенденция в цял свят.

Та родната железница- не помня кога се отваряше пазара и е просто въпрос на време да влезнат конкурентите. Превозвачите на товари се вижда как глозгат това перо. Дали и под каква форма това ще се случи и за пътническите превози.... знае ли човек.  Тогава просто ще отразим фалита. Но с това си управление аз лично не виждам да се види светлина в тунела. Докато една държава налива безконтролно пари, които безконтролно или целенасочено се крадат няма как да се върви напред. А и лобито на авто-превозвачите изигра лоша шега на пътническите и товарни превози. Лош мениджмънт и бехаберие (за състоянието на железницата, а не за собственото благосъстояние), дали от безразличние, некомпетентност или откровена некадърност, но ако имаше умни управници милеещи за железницата нямаше да се стигне до този хал.

А и няма как да не цъкаме с езици гледайки западните железници - ами тяхната икономика е построена именно на този вид транспорт и това е национална стратегия!

В цялата картинка има още една пробойна - НКЖИ - за мен още една пост комунистическа структура, която плаче крещящо за реформиране. Докато се занимава с "усвояването" на едни евросредства за проекти, които къде са обосновани, къде не и реализирани с незнайно качество....

Та на финала:
Военизиране - категорично НЕ.
Приватизация - на кантар.
Отваряне на пазра - ДА.

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
Проблемите с железницата не са свързани с девоенизирането им, а с цялостният упадък във всички държавни структури. От този упадък страда и армията, така че няма причина да се предполага, че военизиране на железницата ще промени нещо.

Останалото е обект на друга тема...

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Съвсем точно Тодоре!!!
Прави впечатление, че тук май не се знае какво точно значи,
дадена цивилна организация да бъде военизирана!!! :sarcastic:

Та чак се стигна до мнение, че едва ли не военните ще поемат
управлението на бдж !!! По-голяма глупост jope наистина не може да се намери в мрежата!!!

Никой не спомена, че при закъснение в разписанието, машиниста МАЙ мигом ще бъде вкарван в гаровия арест с десет непоряда наказание (да мие гарови кенефи до припадък),
а влака ще го закара до крайна гара дежурния старшина за денонощието... :lol: :lol: :haha:

Много сбъркано е ...Дори за тук, да коментираме неща които явно са ни извън хобито...

Като начало може би Адри трябва да обясни какво точно значи
една цивилна организация в транспорта да бщъде отново военизирана!? Още повече, че тя вече е била такава преди време, следователно има и начална информация! Само трябва да се потърси и сравни със съвремието, дали как и доколко може да бъде приложена към 2017г.

И нека се спре с тези глупости може би...

Другият вариант е всеки да напише какво точно разбира под
"военизиране на бдж"!?

Може е да излезе нещо по-приятно ( да се посмеем заедно например).
 ;D  :yes:

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Да вмъкна една подробност, която научих наскоро... Машинистите да си кажат дали е така... Ако смеят де...

В момента, колкото и парадоксално да звучи, машинистът НЯМА никакъв стимул да докара влака навреме, а точно обратното - има файда да закъснее! Причината? Минутите и часовете закъснение на влак на него му се плащат като извънреден труд! Тоест, колкото повече - толкова повече. И в депата се стимулирало полагането на извънреден труд! Положението в тази структура вече е такова, че нещата трябва да вървят колкото се може по-зле. Ако някой машинист системно докарва влака навреме, на него гледат като на невменяем и незнаещ интереса си... Правете си сметка за каква прогнила организация става "в на въпрос"... И дали може да има някакво лечение за нея...

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6710
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък


Това ако е истина , е направо гротескно ...  не виждам какво ще спаси железницата  :search:

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6710
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък


  Pach @ mon ami , нещата не са никак смешни ! Не си представям такова буквално военизиране , както го описваш . И по-спокойно с изрази тип 'по-големи глупости в нета и т.н' , защото не съм я почнал темата ей така - просто знам някой неща , които ти не знаеш . Които предстоят .
   Можеби е малко наивна представата ми за военизиране , но според мен единствено Държавата може да се справи с това разпадане . Не вярвам частни чуждестранни фирми да се оправят с Балканския манталитет , каквито и пари да се налеят ще бъде в бездънна яма . Приватизация , казва Емо , също е неясно . Всичко е много зле - няма да го обсъждам , защото като кажа , че нищо не става от бакшишите (например) , или от журналистите (например) все ще се намери някой приятел , който работи това и ще ми се обиди ... но това е истината...кадри , база , управление ... зле ! Имам чувството ,че на никой не му пука .  Ето - пътници спират влак - при условие ,че персоналът на гарата знае за пътници на релсите защо не са спрели влака ? Защо машинисти пропускат предупредителни сигнали , не спазват ограничения в скоростта ? Защо се остават ей така отворени вагони и вътре вилнеят зимни бури ? Защо..защо защо ?
    Нещо от рода 'да става каквото става'... това е стадо от черни овци , тук-таме някоя бяла.

    Кога би се подобрило отношението на стопаните към хляба им ? Какво трябва да стане за да работят тези хора така , както е било в Царска България ? Всичко да  е спретнато , чисто , по конец , по разписание ? ДА има чест , отговорност , гордост - неща , които ще променят отношението на пътниците , на обществото , ще спрат разрухата ? Какво да се направи ,че циганите да не мятат камъни , да не бият кантонерите и да не крадат релсите ? Да не пращат кондуктора на майната си ? Толкова е сложен този проблем , че си иска железно законодателство и управление . РЕД ! УСЛОВИЯ за работа, заплати , привилегии  и обезпеченост ! ЕФЕКТИВНО правораздаване...
как да стане ?

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1464
  • Рейтинг: 542
  • N scale 1:160- реален моделизъм
Цитат на: Adrian link=topic=4931.msg106217#msg106217 date=1484641960

  , но според мен единствено Държавата може да се справи с това разпадане . Не вярвам частни чуждестранни фирми да се оправят с Балканския манталитет , каквито и пари да се налеят ще бъде в бездънна яма .

Адрико, единствено държавата НЕ може да се справи с този проблем. Държавата не е добър стопанин и това е доказано през всичките тези години. Защото какво и пречи на държавата и в момента да оправи проблема - фирмата е нейна, министъра е нейн. На Държавата и е все тая. Най- голямата беда е, че железницата е безстопанствена. Като няма кой да се грижи за нея сега си говорим за всякакви безумия, които се случват. Идват едни министри и след тях всичките директори, които знаят че след 3-4 години ще бъдат сменени.. и защо им е да се цапат с лайната, като могат да наточат малко средства от това и после като няма кой да им потърси сметка да изчакат следващия мандат, когато отговорността вече ще е прехвърлена на следващия... ама тази отговорност никой не му я търси.

Няма ги патриотите, духа на нацията е смачкан целенасочено..

Кучето скача според тоягата, без значение от манталитета. Когато има правила и те се контролират за да се спазват, всички работещи ще засвирят след диригента.
Ако е частен стопанин, тогава ще се гледат едни цифри на приходи и разходи и има шанс да се оптимизират разходите, да се запушат пробойните за изтичане на пари и да се върви напред.
Иначе законодателство има, ама контрол няма. Няма и национална стратегия, която да се следва. Пишат се само някакви документи, които прашлясват по бюрата и служат за отчитане на дейност.

По- скоро усещам,че зад военизирането имаш предвид един силен юмрук, който да тропне по масата и да стегне редиците. Да ама НЕ.. Дупетатите са си продали душите на авто- превозвачите. Все едно не помним, как автобусите тръгваха няколко минути преди влака, как се спряха обслужването на товари от малките гари и всичко се централизира в големите центрове... Явно политиката в бранша е обратна на желанията ни.

Аз съм оптимист и също мисля, че ако има правилни хора нещата могат да се оправят, ако обаче не се пречи умишлено отгоре.