Автор Тема: 'За/Против' военизирането на железниците (без обиди)  (Прочетена 9489 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Aдри, приятелю, не ставаше въпрос да обиждам когато и да било, а само а покажа абсурдността на предположенията.
Каквото и да знаеш, ако се стигне до някаква драстична и радикална промяна в железницата (тоест БДЖ+НКЖИ),
типа "да военизираме службите, за да оправим нещата" (каквото и да значи това там ...И ли ние тук) значи вече са намерили, на Любо онзи "безценен" ликвидатор и горе написаното от мен ще се засили със страшна сила до окончателното ликвидиране на железницата.

Напоследък там стана толкова зле, че от към подвижен състав дори началниците признават пред камерите щото "да, трябва нов" и то в количества (вече!!!). В началото се зарадвах...Ето значи ще се правят нови инвестиции и макар половината да ги откраднат, все ще купят нови локомотиви, вагони и мотриси!!!
Само че като се погледнат финансовите параметри, тоест в две измерения - нужни пари за нов подвижен състав и възможност от заделянето им от който и да е бюджет, в близките десет години...Дори на четвъртокласниците (дето ще учат банково дело) става ясно ...Че това е само фантазии....Но тъй като не спират да говорят за нов подвижен състав...Като не могат да го осигурят (парите ни трябват за..............Еди какво си) просто липсата на нов подвижен състав и невъзможността да се купи нов е най-прекия път до ...Окончателно разбиване на тази транспортна система.

После е по-лесно...Ако някой "западняк" даде повече под масата,
Ще му я шитнем той да се оправя. Ако обаче такъв няма -ликвидираме, пускаме всичко за скрап ...И отдаваме трасетата на този който ни даде повече за тях( пак под масата).

За конкретни примери ли!?...Електролокомотивите които продадохме обратно на чехите, по цени едва ли не на килограм скраб...Те за три месеца (струва ми се) ги възстановиха като нови и получиха допълнение в тяхната компания , без да инвестират в нови локомотиви. Никой не може да ме убеди, че един такъв ...Свръхкапитален ремонт струва по-скъпо от един нов локомотив. Ако искаха да спасят железницата, щяха да го направят като чехите...

Друг пример( малко встрани)...
Военната ни авиация го закъса яко след 2000 година.
Едва сега се "търсят" едни 1.5-2.0 млрд.лв. за да се купят евентуално (дано не са ония 40годишни португалски боклуци)
11+1 бойни изтребителя. Някога имахме над 400 такива(отделно щурмови и други военни самолети и вертолети).
Ако искаха да имаме авиация (бойна, щото гражданската вече я няма), нямаше да чакат да останем с 2 годни за полети изтребителя, от НАТО да ни натиснат (а там какви пари под масата вървят ...В пъти над фантазията ви) та да се опитваме да заделим от бюджета тези два милиарда ( и пак май ги няма).

А тук сме тръгнали да спасяваме железницата.
Докато не спасим страната си от ...Специалистите които Любо изреждам...Никога няма да спасим железницата си...Или здравеопазването си...Или образованието се...Или пенсиите си...
Или железницата...А това го казах...

Та така ...МОН ами...
.
ПП. Емил е " напипал" всъщност какво се крие под термина "военизиране". Това е да се знае:
Кой на кого е подчинен.
Кой точно каква работа да върши.
Кой каква отговорност носи. (Ако се е издънил, не е нужен прокурор - това също е предвидено на вътрешно ниво).
И т.н ....и т.н.
Дори да носят униформи, не си козируват един на друг,
Ами така така означават кой къде е в нивата на отговорност и до кое ниво на компетентност има право да взима решения и да носи отговорност за тях.

Надничарите, са подчинени на стрелочниците, те на началник гарите и нагоре по веригата. Локомотивен машинист е лейтенант, а стрелочника сержант. Началник гарата е капитан, ръководител секция -майор и т.н ( не
 знам как е била тая субординация преди)

Всеки знае къде му е мястото, за какво отговаря, за какво носи отговорност, на кого е подчинен и най- вече какво не му е работа.
Така взетите решения на високо ниво, стигат най-близо до изпълнителите, има контрол на изпълнението, Обратна връзка(какво става) и т.Н.

Не знам как се е заплащало това и как се е понасяла наказателна отговорност за несвършена работа ( ние дай си Боже, катастрофа или нещо такова)!?

Единствената ни жена, локомотивен машинист на парна машина е била с униформата на старши лейтенант в официално облекло!!! Знаете ли коя е!?
« Последна редакция: 17 Януари 2017, 11:28:10 от pach »

jopeto

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1343
  • Рейтинг: 208
Ми, като сте толкова на вътре в нещата, що не идете да си пуснете по една молба за работа ?  И без това ,няма машинисти! http://www.bdz.bg/bg/svobodni-rabotni-mesta/mashinist-lokomotiven.html   В момента изискванията са да имаш два крака и да виждаш, поне с едното око. Взимат и на предеделна възръст!  Адри и Венци ще са чудесна бригада! Хем на Венци, след толкова години,могат и да му сатнат ясни, някой основни неща за железницата. Хем Адри ще юрка новобранците. Ще си прекарвате  чудесно  дните на любимите ви локомотиви в леки ремонти по време на път. Ако, пък в някъкви редки случаи всичко е наред , може да  си разведрявате обстановката с йониката!
« Последна редакция: 17 Януари 2017, 12:09:26 от jopeto »

МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41
Колега jopeto , не бъркай машинисти с моделисти.мнозина моделисти никога не са били машинисти и са виждали само снимки , филми и локомотиви на гарата като пътници.е,някои са имали щастието да се качат на ликомотив да го разгледат.Малцина са онези които " ти ще кажеш кой ще кара влака " и са карали влак и още карат.А днес - МАШИНИСТ - ТОВА ЗВУЧИ ГЛУПАВО.30 години всички саботират железницата и резултата е на лице.същото е и с армията,авиацията и корабите.Всичко по нечии заповеди,корупционни схеми и интереси трябваше , и се смаза с цел лична облага.Е,получи се и го виждаме на практика.И ще става по-зле,защото така го дават от разни " високи места " ДОКАТО ВСИЧКО НЕ СЕ ПРИЛАПА И ОКУПИРА ОТ НАШИ МОМЧЕТА.И ще дойде ден , в който ще ни останат само моделите.Даже и за музея няма да има и парченце история от железниците / има няколко машини тотално безвъзвратно унищожени /,както и от великата ни и славна армия,никога не загубила бойно знаме.А поета го е казал : НАРОД , КОЙТО НЯМА ИСТОРИЯ , НЯМА И БЪДЕЩЕ.Та нашите управници са ДЕЛОМАЙСТОРИ да заличат историята ни във всички посоки на живота.ВЕЛИК НАРОД,ВЕЛИКА АРМИЯ, безкрайно некадърни антибългарски управници.

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Не "безкрайно некадърни антибългарски управници", а "безкрайно продажни"...

jopeto, благодаря за предложението, но не съм чак толкова влюбен в безсмислени каузи като работа/участие в БДЖ...

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Ето условията за полагане на извънреден труд съгласно действащия кодекс на труда - коментирано:
https://www.kik-info.com/forum/index.php?topic=1680.0

А ето и действащият колективен трудов договор в БДЖ,
от 2014 г. ако вече нямат и по-нов ( намирам само проект за 2015г. И проект за 2016г. но за "Товарни превози"):
http://podkrepa.org/wp-content/uploads/2015/oldimg/menu_44/files/94_ktd.pdf

Призвам, че има интересни точки в договора...

jopeto

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1343
  • Рейтинг: 208
Цитат на: Best Ripper link=topic=4931.msg106226#msg106226 date=1484655185
jopeto, благодаря за предложението, но не съм чак толкова влюбен в безсмислени каузи като работа/участие в БДЖ...

    Еми защо, коментирате, тогава нещо дето, нито може да го промените, нито имате нещо общо с него, нито зависи, нещо пък от вас по въпроса !? Накрая искате да слагате и фуражки на и без това, малкото останали машинисти.   БДЖ-то е икономически труп на държавни системи, който го ядът от вътре, като бели червеи, тези които го управляват,заедно с децата им вече 70 години. В случая, тука се явявате, като кварталните оплаквачки на погребение му! Какъв ,хубав беше ! Колко, добър беше ! Ама ,взе че умре!  Внезапно какъв ужас !!! Кой сега е виновен ?  Ако, на някой това до сега не му е ясно, то той кръгъл [*цензурирано*] ! :fool: :fool: :fool:  Естествено, че е безмислена кауза !За това си гледайте сергиите и железариите и оставе БДЖ-то да почива в мир !!! Полека- лека, всичко към Стомана Перник! Светът е широк и спасение дебне от всякъде! 

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
jopeto, нещо все грешно ме разбираш и ме причисляваш некъдето трябва. Аз лично съм отписал БДЖ. Хич не ми е приятно, ама кво да направя с тия държавни "видни" мекокиткести управници. Иозбщо не вярвам, че и Господ да слезе от небето нещо ще успее да направи.. Освен и той да се оака във вонята, смрадта и кашата на БДЖ и нашата т.нар. "държава"... Капиш? Или само пиш?

Rado

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 151
  • Рейтинг: 89
Чета вече трета страница спорове (за мен напълно безсмислени) около някаква хипотетична военизация/девоенизация, а се чудя как никой не забеляза това твърдение още в първия пост по темата:
Цитат на: Adrian link=topic=4931.msg106166#msg106166 date=1484466325
...
Под негово ръководство се удвои голяма част от Подбалканската
...



Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Цитат на: Rado link=topic=4931.msg106231#msg106231 date=1484683595
Чета вече трета страница спорове (за мен напълно безсмислени) около някаква хипотетична военизация/девоенизация, а се чудя как никой не забеляза това твърдение още в първия пост по темата:
Затраяхме си, защото от скромност забрави Задбалканската и Междубалканската линии...  :spiteful:

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6710
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Бил съм дете бре.Смътно си спомням 11- та жп секция ли се водеше... Карнобат  ходехме често.Подбалкана електрифицираха .Правиха гарови участъци.Имаше трансп. войски...споменал съ го като увод как железницата се развиваше със свои сили и кадти.

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6710
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък


  jopeto @   По друг начин да формулирам нещата :   представи си ,че в теб е хляба и ножа - ти си мин.председател с пълно мнозинство !

Осъзнаваш , че железницата е стратегически приоритет . Обичаш я . Искаш да я ре-анимираш - какво би направил ?

Въпросът е към всички , които имат градивни идеи по неговото решаване :)

jopeto

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1343
  • Рейтинг: 208
     Най-адекватното нещо, което може да се направи от страна на държавата е да се премахне холдингът, тоест да се разделят фирмите, да не са под една шапка. В момента не се знае кой, пие кой плаща. Инфрата, която е всъщност стратегическото предприятие, остава държавна (все пак те взимат транзитни такси от всеки влак и участват в оперативни програми) Там трябва да се работи за ремонт и модернизация на железният път, зада няма ежедневните инциденти и закъснения (за които са виновни, естествено винаги машинистите.) Да се основе друго, транспортно предприятие за пътнически превози с нов или поне адекватено подновен подвижен състав и да се знае, къде отиват държавната дотацията.  Най-важното, нов мениджмънт с икономически обосновано мислене и решения.  Това трябва да се направи с цел дружеството да няма, нищо общо със задълженията на холдинга, старата администрация , колективните трудови договори, както и задължения по договори с подставени фирми, чрез които се източват железницата. Другите нерентабилни дружества да си обявяват несъстоятелност. Реално активите на БДЖ под форма на подвижен състав не струват нищо (освен на вторични) защото са с изтекъл ресурс.  БДЖ-карго не го желае никой, понеже няма какво да се купи от него. На всеки инвеститор му е пределно ясно, че е в пъти по-евтино да си изкара лиценз и да си купи или наеме подвижен състав, от колкото да купи дружество пълно с безумно раздута администрация защитена от КТД , дългове, скрап за подвижен съсътав и порутени сгради с неизяснена собственост. Могат да се направят много неща, но не е изгодно за определена партийна структури и нейните по-малки сателити, които са окупирали енергетиката и им е нужен безплатен промишлен транспорт. Ако се поровите, ще разберете много бързо, кой, какво дължи, на кой се продават почивни станции и активи и ще ви станат, много неща ясни. Бдж-то е една каца с [*цензурирано*] пълнена-допълвана и разбърквана 70 години. Някой ще каже, преди какво било пък, после как всичко се разграбило. Всичко си е било винаги такова! Сега не мога да я намеря, но и маше във форума една, много емблематична статия, как  "модернизират" БДЖ-то вместо с дизелова тяга, с прастарите трофейните, прани локомотиви на СССР със заем от "Гостбанк"!!!  Това е за сега с няколко реда.     

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Вчера за пета година чествахме годишнината от тъй нареченият " народен съд" , първи осъдил на смърт на 1 февруари над 50 депутати, 10 генерали и много офицери. Това е началото на саморазправата на комунистите с цвета на нацията!!!... и през нощта присъдите са изпълнени.

В  месеците след това по същия начин са унищожени, професори, преподаватели, предприемачи, кулаци и едри земевладелци, фабриканти, строителни инженери, архитекти, банкери....И др....И др.

Но ето как след идването на власт, комунистите
се погрижват за свойте хора от които произлизат и си попълват редиците (особено след 9.9.1944г.) в железниците!!!!

Цитат
      8 февруари 1947 г. В „Държавен вестник”
(бр. 31) е обнародвано Приложение към Трудово-дисциплинарния правилник на служителите при Главна дирекция на железниците и пристанищата. В него се посочва, че:
„Опрощават се наказанията, наложени от
дисциплинарните съвети при Главна дирекция на железниците и пристанищата на служителите ù преди 09.09.1944 г., за следните закононарушения:
- За обща намарливост и нередовност в службата, пиянство, недисцплинираност, обида на държавния глава и по
Закона за защита на държавата, неморален
живот, клевета, побой и отсъствие от
служба.
- За дисциплинарни нарушения кражба,
фалшификация, обсебване на суми и вещи, използване на службата за лични облаги и др. с
користна цел, наложени преди горната дата,
както и тези за катастрофи опрощаване на
наказанието може да се извърши за всеки случай поотделно по искане на заинтересувания
служител от комисия, назначена от главния
директор на железниците и пристанищата, решенията на която се одобряват от
министъра на железниците, пощите и телеграфите – за тези, назначени от него, а за
останалите – от главния директор, ако злоупотребените суми на причинените щети
са незначителни”.     
   

Ето от къде още тръгва началото на края в Б.Д.Ж. за да се превърне в днешния разграден двор, дето никакво военизиране
вече не може да му помогне.