Автор Тема: 'За/Против' военизирането на железниците (без обиди)  (Прочетена 9487 пъти)

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6710
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък

   Пускам темата съвсем добронамерено и не с цел да засегна форумци , работещи в системата ! И аз мисля като Живко , че е геройство да се работи при тези условия . Аз не бих работил . Нещата се влошават със страшни темпове и не съм сигурен до колко би издържал човек в това окаяно състояние - мизерни условия , остаряла техника , забавени заплати , обществено отношение и т.н. Нервите не са от стомана. Човешките грешки стават все повече . Ние виждаме 1/100 в новините .
   
   Ясно е , че работещите в системата колеги са чувствителни на темата , но със сигурност те са изключение . Катастрофи стават по целия свят , дори и при техните перфектни условия на работа и качествена инфраструктура . Казват , че факторът 'човешка грешка' е на първо място .

   По татово време железниците бяха военизирани , не си спомням до коя година - май до края на 80-те . Баща ми беше ген. директор - отдел "Капитално строителство" .Преди това обаче той мина през нач. гара , зам.директор РСВ и т.н. Под негово ръководство се удвои голяма част от Подбалканската , електрифицираха се хиляди км . Аз съм отрасъл по гари , спирки , обекти и сред железничари . Спал съм в ремонтен вагон . Ние пътувахме само със влак ! Баща ми отказа служебната Волга . Машинистите имаха прекрасни сини униформи , кондуктори , началник гари и движение - гладко избръснати , спретнати . Във влаковете пътуваха и милиционери - един се движеше с кондуктора навсякъде. Получаваха надбавки за военен ранг .Имаха много привилегии , почивна база , безплатни пътувания. Бяха към съвсем друг бюджет-наистина бяха ресурс , определен като част от Държавна сигурност. Баща ми е автор на концепцията за 'безнаставов път' - след като я приложиха му дадоха държавно отличие . Спомням си как на Провадия хванаха машинист , точил нафта - съдиха го по бърза процедура ! Спомням си ,че жлезниците живееха със собствен живот и организация .

  Спомням си ,че при последните стачки -12/13 г ли бяха , при синдикатите пак стана дума за Военизиране , няколко пъти го споменаха в преговорите . Онзи ден някаква министърка каза пот телевизията ,че можеби именно това би помогнало сега .  Не знам , например сега висшето жп училище военно ли се води ?

   Аз си мисля дали не е време да се военизират железниците . То е ясно , че с тия политици продажбата им е в 3-та глуха .

  Военизиране :  нов приоритет и бюджет + сигурност + ранг , надбавки , обучение и условия за работа на персонала + модерни влакове , гари , подръжка , инфраструктора + спокойствие и самочувствие + рязко намаляване на кражби , грешки 'човешки фактор'+ връщане , спокойствие и конфорт на пътниците

   Айде стига сте се крили зад мониторите  , а напишете какво мислите . Жопе - давай ти
« Последна редакция: 15 Януари 2017, 10:06:11 от Adrian »

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
ВТУ "Тодор Каблешков" - Висше транспортно училище.. Вече се изучават всякакви специалности, не е тясно ЖП специализирано... Нищо общо както старото ПЖИ с тогавашните Транспортни войски. От доста години, не помня колко точно, ВТУ е девоенизирано.. и няма да стане отново военно. Май откакто стана пълноправно висше учебно заведение.
От друга страна - още една информация за теб като виден ЖП наследник... След трагедията в Хитрино в някои депа е спусната специална заповед срещу подпис, че служители на депата НЯМА да коментират случващото се в БДЖ по интервюта, по фейсбук, по форуми, да изказват мнения и версии по катастрофи и издънки и т.н. Така че не очаквай някакви небивали сензации, ами си налягай моделистките парцалки, ма френти... Стига плющя тая клавиатура...

vesko76

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 111
  • Рейтинг: 48
Подписвал съм декларация че няма да изнасям информация по медиите още преди 5-6 години и няма да уронвам престижа на компанията.От моя гледна точка колегите кантонери по никакъв начин не са защитени от закона.Чувал съм от кантонери че ги е страх да правят обиколка на участък край който има заселени роми. https://www.facebook.com/veselin.bojadjiev/media_set?set=a.642639679251800.1073741844.100005173205045&type=3&uploaded=6
« Последна редакция: 15 Януари 2017, 11:23:28 от vesko76 »

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6710
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Не знаех , че са подписвали такива декларации...което си е почти военен ход.

vesko76

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 111
  • Рейтинг: 48
Може и заповед да в било,не се сещам точно.Но щом съм си сложил подписа някъде,може и за една провокативна снимка да се хване някой началник да се заяде с мен.

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Имаше заповед по време на стачките мисля 2011-та.

ogiegp

  • Гост
  • Trade Count: (0)
За военнезирането не мога да коментирам,но мисля че това няма да помогне по никакъв начин.Като се има предвид армията как цъфти  :blink:
Това за безнафтавния път обаче ме заинтригува.Я ни светни малко повече.Кога и как!?

jopeto

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1343
  • Рейтинг: 208
Адри, например не може ли да "военизираш" някой да ти работи в железарията ??? Или да викнеш трудоваци, да ти направят ремонт в хола???  По малоумна тема не бях срещал! Не само във фрома, а в цялото интернет пространство! В кой век живеете?!  :blink: :blink: :blink:

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6710
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
ogiegp @ благодаря за мнението ти ; за безнаставов път чукни в google  - за да не разводнявам темата

jopeto :  ти си млад и не съм сигурен дали си осъзнал времето , в което железниците бяха военизирани . Опитвам се да опиша един друг тип на работа по онова време , когато професията железничар беше престижна и желана . Имаше много ред , влаковете се движеха прилично , на 'гъсто' и с много вагони . Сравнението с железарията е неуместно . Да , май тогава имаше транспортни войски . ..Мисълта ми е , че щом железниците са стратегически ресурс и приоритет на национална сигурност можеби е редно да се управляват като такива . Не си го представям като армия ... по-скоро повече права сигурност  привилегии за служителите , по - добър бюджет , по- важния приоритет . Аз не виждам нищо обидно в това .

jopeto

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1343
  • Рейтинг: 208
Положението сега е естественото следствие от това, за което си спомняш. Шефовете са си същите от тогава, мисленето, вагоните , машините и релсите-също !!! Само, дето не могат да изкарат две стинки!!!  Сравнението с железарията е абсолютно оместно, понеже всички си мислите, че  тая железница е безплатна и идиотите, дето си вадят очите по 12 часа са ви длъжни по някакъв си начин да ви возят за безпари, щото БДЖ-то било социална и стратегическо. Естествено,машинистите винаги са виновнте сега за малко над минимална заплата, според вас трябва да ви козируват!  :fool: :fool: :fool:   

Der Hetzer

  • Trade Count: (59)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1526
  • Рейтинг: 148
Не знам защо под термина "военнизиране" се подразбира някаква криворазбрана илюзиорна "дисциплина". Какво би последвало от едно такова "военнизиране"? Титли като "Капитан-Машинист" Петьо Маринкин ли? Или пък пенсия след 20 години служба + 20 заплати накуп и подсигурена следпенсионна работа като портиер или разсилен в някой СОТ? Положението в БДЖ със сигурност е трагично, но това в Българската (включително и когато беше "Народна") армия е направо смехотворно. Хванали били машинист да точи нафта - хаха, какво да кажеме тогава примерно за старшина Вуков по прякор Вуко-Айдуко, който вечер си тръгваше от поделението с един фекален на цвят полски ФИАТ, който от претоварване на багажника с крадени пити кашкавал и тенекии със сирене беше клекнал досущ като Ситроен и едва ли не се влачеше. Или пък двамата старшини сладури баща и син (то там явно беше по наследство) отговорници за ГСМ-а (да не се бърка с телефон GSM, това съкращение означаваше склад за Гориво-смазочни материали), които краднеха пък съвсем на едро и караха несъответстващи и невъзможно доказуеми спрямо официалните им доходи джипове Гранд Чероки и притежаваха мобифони Benefon Sigma във времената в които само най-изпечените професионални престъпници можеха да си ги позволят. Пародията наречена "Българска армия" няма нищо общо с Българската Войска която е съществувала до мрачната за цял един народ черна дата 9.IX.1944г. след което е прекръстена на "армия" по тертипа на въшливо-краставата дивашка и алкохолизирана съветско-азиатска сган, довлякла се тогава по нашите земи. Спомням си Ясен как разказа тук във форума как продавали на БДЖ колекцията на професор Тасев, как имало комисия от затлъстяващо лелче и някакъв младеж тип "на мама дебилчето", който много се забавлявал, понеже току що му били купили цифров фотоапарат. Какво би се променило, ако на тьотката и пришият званието "Майор", а нефелния фотограф да го произведат "младши-лейтенант"? Нещата в БДЖ никак не са идеални, действително там има хора, които наистина обичат железницата и професията си, някои от тях познаваме лично, но има и много на които хич не им пука и за тях това е просто работа. Бащата на един мой приятел беше машинист на серия 06 в депото зад Централна гара, след подмяната на 10.XI.1989г. остана единствения сред колегите си, който управляваше лек автомобил Skoda 120L, всички негови колеги скоропостижно се сдобиха с Фордове и тем подобни втора злоупотреба таралясници от Германия, дизелови както можете да се досетите. Той беше прекалено честен, но пък никак не обичаше железницата, за него това беше просто поминък. Когато съм ходил на гости в моя причтел за да правиме аудиозаписи с 2 касетофона, кога с кабел, кога без, или пък с двукъсетъчен или всякакви подобни присъщи за нас тогавашните келеши занимания, баща му седеше в кухнята с още няколко чички-колеги, шлепаха карти, пиеха ракия и си псуваха професията. Веднъж се разговорихме с бащата (беше си пич и все още е, жив и здрав да е) и той беше учуден че знам думи като "пантограф", след това остана в шок че поназнайвам сериите на локомотивите и ми каза: "А бе, кво се занимаваш с глупости?". Рибата обаче се вмирисва откъм главата. Неотдавна (имам предвид преди няколко години), често ходех на Гара Искър и както може да се досетите предпочитах да се прибера с влак до Ц.Гара. Веднъж, чакайки на перона разглеждах буферите и надписите по рамата на някакъв товарен вагон, когато към мен се приближи някакъв железничар и ме заговори. Може би реши че съм цивилен колега, човека беше точно от този тип хора, от които струи откровенност и простодушност, личеше си чистата му и искрена честна душа и макар да разговаряхме едва от няколко минути, създаваше у мен усещането че все едно сме дългогодишни колеги и приятели. За съжаление тогава бързах, иначе с удоволствие с такъв човек бих седнал в близката кръчма и бих си изпил всичките пари, а той да разказва и разказва, а аз да слушам и слушам. Та същия този Народен и откровенно-искрен човечец ми разказа за някакъв от бойкоборисовите хомосексуалисти, когото били парашутирали за някакво шефче в БДЖ. Въпросният содомит един ден се бил облякъл с еньовски бял панталон с дължина до средата на прасеца, от полупрозрачна материя, под която се виждало въженцето на червените му прашки,  кожени джапанки от онези шабанските със специалното отделение за палеца, а според описанието на моят нов събеседник дупенцето мо било като детско барабанче, което ходейки връткал като ощипана невеста. Същото това шефче тогава решило да прави тържествено пътешествие (или може би гей-оргия) с теснолинейката в компанията на други подобни нему содомити. Какво е ставало вътре могат да разкажат само стените на вагона (ако можеха да говорят), но пристигайки на крайната гара, въпросният пендро и компанията му били толкова пияни, че той самият слизайки по стълбичките на вагона и същевременно пищейки нещо с женски глас паднал на перона досущ като Борис Елцин.
Както всички знаеме, след 10.XI.1989г в България беше извършена най-грандиозната измама, наречена "подмяна" а именно свинята-майка БКП се раздели и разчлени на тесни и широки социалисти или иначе казано на болшевики (БСП) и меншевики (СДС, ДПС, НДСВ, ДСБ, ГЕРБ, А-така, МВРО, Реаниматорски блокове, Парични фронтове и изобщо всичките без изключение парламентарно представени до ден днешен отрепки). България вече 73 години се управлява и разграбва от калпавото потомство на една жалка пасмина горски разбойници с каскети и напукани пети, по съвместителство и призвание също така обирджии на изби и мандри. От разклоненията на хидрата БКП напоследък най-ярко се откроява дъщерната престъпна организация наречена Комунистическа Партия ГЕРБ (Групировка за Ефективно Разграбване на България). Така че не съм толкова сигурен дали на БДЖ е нужна "военнизация" или пък "приватизация", но със сигурност е крайно необходима "декомунизация" и най-вече "ДЕГЕРБЕРИЗАЦИЯ"!!! Иначе сред машинисти, диспечери, стрелочници винаги ще има такива, който в извънработно време си събират дали модели на влакчета, дали снимки на влакове, както и такива, които докато играят карти и пият ракия си псуват професията. Равнис-мирно-свободно-остави! &bgflag
« Последна редакция: 15 Януари 2017, 20:06:16 от Der Hetzer »

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6710
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък

   Любо , историите , които си спомняме , както и '2-3 птички пролет не правят' няма да решат проблема , че железницата се срива. Жопе , не става дума за безплатно возене и козируване ... а точно обратното . Трябва нов стратегически подход . За това исках да чуя мнения . За съжаление те не са градивни ,а в стил 'мразя да мразим' . На железничарите е издадена заповед да мълчат , така няма да разбера какво мислят . Ще поживеем , ще видим какво ще стане .
Моля модератор да заключи темата . Тя повече дразни , отколкото кара някой да мисли . Но никак не е изчерпана .

vesko76

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 111
  • Рейтинг: 48
Заповедта не всички я спазват.Няколко пъти съм наличал гнева на началника върху себе си с коментари в bgrail.eu.И не само там.
« Последна редакция: 15 Януари 2017, 19:37:33 от vesko76 »

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1538
  • Рейтинг: 384
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Цитат
Моля модератор да заключи темата . Тя повече дразни , отколкото кара някой да мисли . Но никак не е изчерпана .

С риск нещата да се омажат, ще оставя темата отворена. Наистина, има много какво още да се каже. Друг е въпросът, че едва ли някой от ръководството в БДЖ ще ни прочете, още по-малко да реши нещо да се промени...

vesko76

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 111
  • Рейтинг: 48
и аз си мислих че в bgrail.eu не влизат шефове,но съм се излъгал.