Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models > Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models
Профилактика и освежаване
pach:
Най-безопосно се почиства с чист, етилов спирт от аптеката.
100 ml е около 2 и нещо лв. Внимавай - чистиш плоското на колоосите и мед/месинг пластините от токоснемането.
Мелио - НЕ!!! От спирта пази корубите (боята им) и най-вече надписите. Така е при старото производство, но и новото не понася спирт и т.н.
Както е казал Митко, най-вероятно искри колектора на двигателя. Само там е "позволено" искрене, но не е желателно!
Има ли там искрене, значи медните пластини от ротора, са замърсени до черно. Колкото по-искри, толкова по се цапат.
...От четките, които са мека графитна смес. Чистиш медта и сменяш четките. Продават се. Но по-добре смени двигателя с по-нов. Може просто и магнитите да са му остарели, за това да е лошо въртенето...
Оранжевото блогче с надпис f33n 5v e керамичен кондензатор, със стойност 33нанофарада на 5(?)волта ...Вероятно е 50 волта...Или поне 15. Няма голямо значение. Той заедно с описаните дрросели, прави по- малко искрено, което освен че замърсява колектора и надира четките, смущава и радиоприемниците...Та чак до старите телевизори.
Направи едри (макро) снимки, за да определим какъв е точно проблема. Или покажи на опитен хобист модела.
Каквото и да правиш, първо го кажи тук ...
Да не се скапват нещата още повече ;D
При разглобяване, снимай с телефона, за да можеш и да сглобиш после ;D
Best Ripper:
Въпросното "квадратче" между четките е кондензаторът от LR-филтъра. Ако наистина е за 5 волта, което изобщо не трябва да е за толкова малко, гарантирано е изгърмял и при прескачането на искрата моторът губи ток и спира за момент /накъсва движенето/. Като първа мярка и проба - прекъсни единия край на кондензатора и виж дали ще изчезне прекъсването в движението. Може да го караш и без тоя кондензатор, но за сметка на смущения по околна радиотехника и повече искрене на четките. Иначе за да ти е мирна главата, кондензаторът трябва да е поне за 35 волта напрежение. F 33 n означава капацитет на кондензатора 33 нанофарада - тая стойност може да ти потрябва при евентуална смяна, ама че може да сложиш и и по-големи докъм 100 нанофарада. Типът на кондензаторът е керамичен. Работното напрежение на кондензаторът може да е и стотици волтове, но тогава размерите стават много големи и едва ли ще успееш да го поместиш в модела.
mitko0888:
Въй въй ... За туй малкото оранжевичко ли става въпрос?
Кондензаторът си е точно какъвто трябва - 33 nF, 63V и не съм чувал да се "развали", освен ако не го счупиш или да му изтръгнеш някой крак (и двете стават не много трудно).
5 значи че е до 85 градуса,
V значи хич да не му вярваш колко са му фарадите: +22/-88%
Дай една снимчица на тендера без черния капак и без червеното долнище.
totomoto:
Ето малко снимки:
Малкото оранжево нещо - мога да се закълна, че видях искра между него и корпуса на мотора
Тук дроселите вече се виждат - не съм им обърнал внимание предишния път
Общ изглед
mitko0888:
Чудесно изглежда! Като нов е. И никой не се е правил на майстор по него, което е много важно.
На кондензатора му лепни едно парче черно тиксо, не му трябва много, стига му една обиколка. Вижда се че е чукнат в ъгъла и допира до моторчето.
Като слагаш долнището с другите две колооси гледай пластинките да са както трябва - да захващат отвътре и да допират и върху плоското на бандажа.
Може да капнеш мааалко масълце в лагерите на колоосите (на тези двете с гумите), също и на двата края на вала на моторчето. Тази ос с двата червяка също може да я капнеш в двата края - там, където влиза в талигата, има по едно малко топче - съчма за опора. Също и по зъбните колела. Гледай да е хубаво масълце - за шевни машини или подобно, да не вземеш някое отработено от колата. И съвсем по малко - на върха на една игла или телче (аз топвам парче от най-тънката струна и капката на върха я допирам където ми трябва), да не е напарво с масльонката.
Може да капнеш малко чист спирт между медните пластинки, там където се допират тези кривите, от колелата, с двете на корпуса. Също и там където се допират с колелата. С памуче за уши, натопено в спирт, измий и осемте колела и краищата на токоснемането и си готов. Пробвай с две жички да подадеш тока напарво на медните пластини и ще познаеш ако някъде не е наред.
Четките и колектора не ги пипай. Като гледам изглежда доста добре - не е каран много.
Да ти е честито локомотивчето. То си е класика. Само тендера трябва да се движи доста добре. Локомотива отпред го затормозява доста, но само тендера трябва да го докараш да върви добре.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия