Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models > Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models

Профилактика и освежаване

<< < (2/6) > >>

totomoto:
Почистих и смазах - не съм доволен. Ще мисля за тунинг. Въпреки, че явно е доста противоречива техника най-много ми хареса варианта  с ремък показан в темата ти за BR41. Ще проуча още малко. Все пак защо според вас тендера не иска да се движи без лока? Да разбирам ли, че въобще не иска да си взема ток от там?

mitko0888:
Това прочете ли го:

"...на снимката се вижда как са "щръкнали" под натиска на токоснемащите пластинки, с което предполагам че ще контактуват добре..."



Две токоснемащи оси са ти напълно достатъчни. Премери с едно уредче дали не ти се губи връзката от токоснемането до пластините на моторчето. Тендерът трябва да се движи доста добре самичък, без локомотива да му пречи.

Best Ripper:
Около мотора има LR-филтър, обиращ искренето и смущенията, създавани от колектора и четките на мотора. Филтърът се състои от два дросела /намотки/, през които преминава тока към всяка четка и минимум един кондензатор между двете четки /понякога има и втори преди дроселите/. Провери дали там спойките и жичките са наред. Имал съм случай на такова прекъсване и се установи, че едната жичка на единия дросел е на границата на скъсване. Като я дръпнах съвсем леко и окончателно прекъсна. Презапоих жичката и всичко се оправи. Прегледай състоянието на колектора и четките. И го покарай известно време - нерядко от продължително престояване дори и чисто нови локомотиви не вървят добре. След като го потъркаляш, триещите се контакти се самопочистват и движението коренно се подобрява. Изобщо моделите са като колата и жената - трябва редовно каране...  ;D

totomoto:
Митко, казах, че съм прочел цялата тема  ::). И да, това го забелязах още преди и ми стана ясно за какво е. Факт е обаче, че задната токоснемаща ос не работи пълноценно по някаква причина. Best Ripper днес докато го човърках за пореден път забелязах, че понякога прехвърча искра между "малкото червеникаво квадратче", което седи над мотора - съжалявам, но от електроника не разбирам грам. Вярвам, че сещате за какво говоря - на него едно под друго пише - F 33n 5V. двата дросела /намотки/, за които говориш съм ги виждал на други мои локомотивчета от детството ми, но на този мисля, че няма такива - аз поне не виждам. Възможно ли е да са премахнати и от това да се получават проблеми?

mitko0888:
Токоснемането е с по една допълнителна пластина от всяка страна. Точно до зъбните колелца, до края на мотора, се виждат две "уши", там между пластините може да е зеленясало или ръждясало и да не ти работи токоснемането от тендера.
От локомотива тока се подава през две други "уши" точно в средата на това черно уширение.
Дроселите са от долната страна, вътре в черната рама. Не ти трябва да ги пипаш.
Искра прескача или от четките (не си спомням до колко бяха затворени), или от пластинките на талигата, които дават ток на мотора. Почисти ги и ги направи да се допират добре.
Въобще - вземи да го разглобиш целия тендер, почисти всичко хубаво и го сглоби наново. Внимавай при разглобяването точно кое къде е.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия