Електроника и Електротехника | Electronics and Electrical Engineering > Цифрово / дигитално управление | Digital Command Control

Keep Alive на Piko E69

(1/3) > >>

dred77:
Здравейте! От доста време се мъча с един проблем на въпросната  машинка :.
Релсовият път е A-gleis на Piko. Никъде няма проблем с накъсване на движението, след поставяне на четири токоснемащи пластини оригинално са 2 , освен в тройната и английската стрелка. Там точно двете колела /леви или десни/ остават на пластмасата и при бавно преминаване машинката спира .Преди няколко месеца реших, че keep alive ще ми реши проблема /от пет месеца, времето ми е заето от пет месечен хобист  :)/, но нещо не ми допадат нещата, отново има прекъсване, а понякога и спиране и то без диодите и без вагони. Не знам маховик дали няма по добре да реши нещата, но на този лок не виждам как ще се монтира. Декодера е Laisdcc  копие на TCS .Локомотива харчи 50mA при 12v , много малка консумация, но пак насича хода на тези зони.
Ако някой се е сблъсквал с подобен проблем, моля да сподели опит.

mitko0888:
Оригинално старото Е69 на пико си е с токоснемане на четирите колела, като едната ос е "плаваща" - може да се мърда нагоре и надолу за да е в контакт с релсата. Разбира се на всякакви такива пластмасови кръстовини локомотивчето спира, ако се движи бавно. Ако е по-бързо - трябва да се замисли малко и да прескочи. При повече от мащабната скорост не трябва да го усеща въобще.

А за това което питаш - не знам колко твърди пластини си добавил на едната ос - може само да пречат, а не да вършат работа. От тънка струна за китара (за 2 лв) можеш да си изработиш липсващите пружинки. Колелата трябва хубаво да ги лъснеш със спирт. Не се вижда какви кондензатори си сложил - прилича ми на 2 х 330 uF, вижда ми се малко. И дали си ги свързал правилно, вкл. и  диода. И накарая - като го слижиш на релсите - колко време го чакаш да се зареди? Може да си провериш и какви настройки да направиш на декодера, напр. да махнеш DC движинието, да го оставиш само на DCC.

jopeto:
Мислиш в грешна посока. Хубаво си сетил, че ти трябва, нещо което да акумулира енергията. Ама то не в областта на електротехниката. За да има, какво да спомага за добрият ход, трябва да запазиш кинетичната енергия, която да е малко по-голяма от сумарното вътрешното съпротивление на четките и предавките.  Сложи си един маховик и ще си решиш тоя проблем. Иначе тая функция на декодера, която ползваш е  за димогенератори , допълнителни осветления и устройства и просто ти предлага постоянно захранване.

dred77:
Благодаря Митко за бързият отговор! Пробвал съм със пружини от струни /08 и 09 /, но доста бързо се зацапват и окисляват, площта на допир е малка и насича често и в обикновените стрелки. Понеже нямаше голям ефект се принудих да отрежа тези пластини , поне според мен по добре се държи с тях. Нарочно са така дълги и за да имат по-меко движение ,пък и тока остана същия предполагам ,че не натоварват движението. На снимките кондензаторите са 3300Uf /тези са само за проби ,че са доста масивни/ , диода е шотки  /за по малък пад/3A,  със 2200Uf положението е същото. Пробвал съм и с 12v батерии /за дистанционно за кола/ с тях е доста по добре ,но при спрян макет декодера ги източва до 3v и им трябва доста време да се заредят пак. Спряно е dc-то , иначе подскача и естествено, декодера е с вързано в паралел dc от кондензаторите постоянно. Преди проба меря волтажа на кондензаторите и е 25v , но при бавен ход лока спира. Не съм пробвал с друг декодер /от проби и грешки на този няколко пъти сменям mosfet  драйверите на мотора /, мисля скоро да пробвам с някой Uhlenbrock въпреки ,че специално в keepalive не вярвам да има разлика. Чудя се и за товаhttps://www.alibaba.com/product-detail/Coin-Type-Super-Capacitors-Gold-Capacitors_60667559303.html?s=p, въпреки ,че последователно вързани пет, ако 1 се предаде другите няма да издържат на пада на напрежение  Гледам клипове от рода на :https://www.youtube.com/watch?v=_GESbdDID6g .При мен при вдигането лока спира /няма и 2секунди /, които са ми нужни за плавното преминаване през стрелката.

pach:
Това хубаво, но на двуосно локче възможностите за токоснемането и движение без "насичане" и спиране,
са силно ограничени. Виждал съм два вида решения
на този проблем, но в други двуосни модели.

Единият е чрез подмяна оста на ротора с малко по-дълга.
Ако успееш да избиеш нежно старата, разбира се. На
новопоставената ос ( стига да имаш пространство в е69)
надяваш предварително балансиран маховик с малка дебелина
и максимално вэзможен диаметър. Нещо като 2 мм диск от месинг.

Другият начин е чрез добавяне на два максимално финно изработени плаза, закрепени от долу между колосите на пружинки и позиционирани над релсите. Така увеличаваш
токоснемането като обща дължина на практика и
пластмасовите сърца по разклоненията вече не са проблем.

На Е69 затваряща "капак" от долу, практически много
би те улеснил да скриеш (почти) тези плъзгащи токоснемането пластини!

 :hi:

ПП. Разбира се, обаче при първия начин, проблема е възможно
да си остане, при бавно преминаване, защото кинетичната енергия от такъв маховик не е кой знае колко голяма! Тя стига само за по-плавен ход по-скоро, отколкото за "отложено"спиране.

ПП. Кондензатори (т.н. "gold up") от "али-то" с тези максимални напрежения
можеш да си вземеш и от нашите  в "МТ-1" (работят онлайн също)....но не съм сигурен че 5.5 волта ще вършат работа за максималното напрежение.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

Премини на пълна версия