Никаква разлика няма в аналоговата част на локомотивите. Различно е само моторчето. Всеки, който е виждал отвътре мотор на Роко и мотор на Пико, ще види че са съвсем различни. Едните са на повече от 25 години, и все още се считат че са най-добрите колекторни мотори в жп моделизма. Другите се слагат на доста модели - Пико, Мерклин, Брава, Трикс, че даже и на Флм и т.н. Преди някое време всички немци ревнаха "защо ни пробутвате мотор (еднодневка) за 1 долар в локомотив за 500". После им премина. На всички мои преработки и аз слагам такива. Първо заради 1 долар, второ - никак не са лоши, освен че не могат да се чистят и обслужват (въпреки ча аз съм го правил няколко пъти но трябва да се разглобява, а не посто да се поръчват резервни части).
Активното съпротивление и на двата е горе долу едно и също. Но разликата е МНОГО голяма по отношение на останалите електрически и механични параметри, вкл. и за back-emf. За това си искат други настройки на декодера, за да вървят правилно. А със сигурност има и декодери, които не стават на някои мотори - въпросната Машима в Булмаркета. Просто тези декодери се слагат на едно място, а на онези мотори се слагат други декодери.
За съжаление няма просто правило кой декодер с какво да работи, кога да трътне сам и кога трябва да си поиграеш доста с него, или да го смениш, а може и да изгорищ някой. Цялата схема е направена само за да върви бизнеса - елементарна платка да се продава за десетки евра, и един модел да се хвали колко писука и колко "функции" има, а не по това как изглежда и колко години ще изкара.