Главен форум | Main forum > Моята колекция | My collection

Колекцията на Caprycorn

<< < (29/37) > >>

Сaprycorn:
На една от снимките на BR18, показвам двигателя и първата зъбна предавка.
Това е принципа на задвижване на повечето локомотиви- за да работят тихо, на високи обороти е САМО двигателят!
Той предава посредством шнек (червяк) на първото зъбно колело, а то на колоосите (в случая 3-та и 4-та. Има още две зъбни предавки между 2-ра и 3-та, и между 1-ва и 2-ра колооси на тендера. При тази концепция на задвижване всички колооси и зъбни предавки работят на НИСКИ ОБОРОТИ, само оста на двигателя- на високи!!!
Вторият принцип е, че се зацепват само върховете на зъбите!!! Така се избягва още повече "бръмченето" и се чува само тракането на колелата по релсовите настави!
Рамата я изработвам сам от материал за електронни платки. Двете рамни платна се фиксират с две винчета и се обработват ЗАЕДНО за да са напълно еднакви! Фолираната страна на материала се пада външна страна на рамата. Така токоснемащите пластини се запояват направо върху рамата!
Двигателите са от типа RF370 или RF320 (зависи дали са за тендерка, или за локомотив с отделен тендер), много мощни и много тихи.
Зъбните колела и осите са от Пико BR55, BR89 и други сравнително евтини машини.

Сaprycorn:
Няколко думи и за обработката на колелата-
Всички колела са от старо Пико и стар Gutzold, така че обработката е повече от необходима.
Най-напред колелата се избиват от осите (повечето са фабрично набити в оста с месингова втулка), след това всяко колело се слага на бормашината (която в случая използвам вместо струг) и се шлайфа и полира до блясък.
При обратното набиване в осите се спазва точо цапфите да бъдат на 90 градуса, т.е. ако цапфата на лявото колело е на най-долно положение, то цапфата на дясното колело трябва да бъде в най-задно положение! При набиването се прави и баланса на колелата (за да не "бият"). След тази процедура следват шайбичките, за които скоро Сашо писа тук. Те се изработват от прозрачно фолио. Първо се изрязва със замба 4 мм кръгче, а след това се пробива тошно в средата 0,7 до 1мм дупчица. Обикновено половината шайбички се брaкуват, защото дупчицата не е точно в средата. Следва шлайфане и залепване на шайбичката за колелото (практически тази шайба покрива оста и месинговата втулка. Опиттът показва, че най-удачно е тази шайба да се залепва с гъста боя. Следва пръскане на готовата вече колоос и почистване на боята от ребордите и бандажите. Почистването става с бархетно парцалче, напоено с кореселин, или спирт.
 На всички снимки се виждат доста ясно готовите колооси с въпросните шайбички!

mill:
 :suicide: :suicide: :focus:
без коментар ,шшш,замълчете и гледайте :clapping:

Maktub:
Това е чудовищно! Малеййй... Само си представям какво търпение и колко време е погълнала изработката на тези самоделки! Ако това е самоделка, повечето от фирмите-производителки трябва да те вземат за главен консултант.... :blink: А за колекцията няма какво да се коментира – красота... :hi:

Сaprycorn:
Едни от най-важните детайли на парния локомотив, това са сцепните  и пароразпределителните щанги! При метода на "самоделките" много често се налага скъсяване или удължаване на сцепни щанги, шатуни, кулисни и ексцентрикови щанги. Когато щангите са пластмасови това не е толкова трудно,ако се спазват някои важни правила:
1. Дължината на сцепните щанги е равна до микрон на междуосието.
2.Дължината на шатуна се напасва спрямо най-задното положение на кръстоглава към паралела!
3. Дължината на ексцентриковата щанга (малкия шатун, както го е кръстил Сашо), е такава, че в долно положение на щангите, ухото на кулисата стои в най-предното си положение!
При металните щанги скъсяването и удължаването са малко по-сложни, но не и невъзможни.
Много важен момент е избор на цвят за щангите! Фирмите производителки работят в много широка палитра, като се започне от цвят "ХРОМ-НИКЕЛ", през светло сиво и се стига до гарваново черно! От всички снимки, които съм виждал на парни локомотиви, и от няколкото видени на живо, съм стигнал до извода, че най-подходящият цвят е "ГРЕСИРАНА СТОМАНА"! Тази боя си я забърквам сам, като смесвам цветовете СРЕБРО, БРОНЗ, КАФЯВО и ЧЕРНО! Каналите на щангите се пръскат допълнително в сигнално червено (същият цвят на колелата и рамите).

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия