Електроника и Електротехника | Electronics and Electrical Engineering > Цифрово / дигитално управление | Digital Command Control

Led осветление на вагончета

<< < (3/8) > >>

mitko0888:
Нямам намерение да правя разбор на всичко това. Ще започна само с началото, за да ти кажа "защо се дразня":


--- Цитат на: pach link=topic=5032.msg109721#msg109721 date=1512309331 ---Обаче  повечето моделистти не знам защо, но недолюбват
импулсни адаптери.

--- Край на цитат ---

Аз пък, когато тръгнах да си правя 12 волта за моя макет, изхвърлих цял куфар със стари трансформатори, 78-нещо си и т.н., и си купих за няколко лв. 12 волта импулсно, с големината на цигарена кутия, безшумно и без да топли и т.н. И съм си безкрйно щастлив че не се занимавам със отдавна заминали технологии.


--- Цитат на: pach link=topic=5032.msg109721#msg109721 date=1512309331 ---Може би защото лесно се палят при късо
съединение ( особено китайските). Не всички имат защита от късо...даже и бушоните са им стопяеми...последни се стопяват,
понякога след кутийката дори!!!

 Знаем, че обикновенните трафове имат и такъв параметър -
време на работа с късо съединение ( пишеше го дори на капачките на звънчевите трафчета от време "онова").

--- Край на цитат ---

Дрън-дрън. Като го дадеш на късо, започва да се затопля. Температурата му се повишава с една крива, в зависимост от това какъв е трафа. За колко време ще се стопи, или ще направи вътрешно късо, зависи от много фактори - колко е стар, голям и преоразмерен. Но пък да разчиташ на пълно късо и стопяем или термичен предпазител е отживелица от 60-те години. Предпочитам да ползвам съвременна тоалетна, вместо едновремешен нужник.


--- Цитат на: pach link=topic=5032.msg109721#msg109721 date=1512309331 ---300 вата гарантират безотказна работа на всичките вериги,
без да се влияят една от друга.

--- Край на цитат ---

Триста вата ти гарантират само възможност да стопиш много жици. Или пък да си направиш целия макет с 4 квадрата, за което трябва да си абсолютен невежа (да ме извинява някой, ако го е направил, но си спестих други сравнения които ми идват в главата).
Влиянието им е абсолютно гарантирано. В оня твой сайт пише че "това предпазвало от пикове и т.н.". Трябва да си наистина абсолютно наивен и неграмотен в тази област, за да повярваш че три захранвания, разделени с по един бушон, ти гарантират "безотказна работа без да се влияят една от друга".

Спирам до тук, защото такива като теб си повтарят 50 години едно и също, без дори и да го разбират и да се опитат да вникнат в него.

dred77, извинявай че ти осрах темата. Но моля те, въпреки че си го видял поне на 100 места, научи най-накрая че светодиодите се захранват и светят с ТОК, а не с напрежение. Добре е да си регулираш яркостта с CV, а не с топлина на покрива за 9В стабилизатор и с късо на резисторите. А да го сравняваш със старите лампи от 200 мА си е направо безпредметно. Едва ли и ти си очаквал резултатът да е по-лош от старото.

По същество - реализацията ти за лампите ми хареса много. Готово, евтино и изпитано решение. Изпълнено чудесно в домашни условия лично от теб. И е хубаво че го споделяш във форума. Вярно е че е само за DCC, че всички лампи са ти на един канал и няма възможност за ефекти в разни купета и т.н., но обикновено това са разни ненужни глезотии без значение в твоя случай.

pach:
Днес просто не ти е ден...и спирам, защото те уважавам и разбирам! :hi:
Няма да те опровергавам, макар в не всичко да е така, както казваш. Казах вече - всичко е въпрос на вкус. Понякога старото,
не е за изхвърляне, защото се е доказало в работата. Новото си има свойте недостатъци, къде от бързане, къде от евтиния, къде по други фактори. Но то също има свойто място в бъдещето. И това е основната разлика м/у двете - търпимостта им едно спрямо друго. Толкоз по въпроса...

А Дред, е показал на старите вагони ( Пиковския),
както той го е нарекъл - "луминисцентно" осветление по купета -
паленето е много правдиво. Ако подмени някои от светодиодите
 с топло бели, вместо "лунно бели" ( слънчево и лунно са
нарицателно) ще има и "различни купета" ( без тоалетните).

 Това го кефи, това си е направил, въпреки че го смяташ за глезотия!
 :stop:

ПП.
За това, че светодиодите работят с ток, а не напрежение,, те подкрепям напълно!!!!
Продължавам да издирвам, работещи ярко на  >5ma както някой тук заяви
"авторитетно", но за сега намирам само стандартните в рамките
на 5-20 ma. Разликата е в излъчваната мащност, като последния рекорд е от Филипс - при ток в стандарта, отдава мощност от 130 миливата!!!

dred77:
 Благодаря момчета за отговорите, наи-вече на Pach понеже сподели още линкове на разработки  :good:. На мен от доста време ми е ясно, че диодите се управляват по ток, но с направените преди това тестове над тази лента, на захранващ блок с директно право напрежение, най-ми хареса как светят на 9В , иначе на места светлината се вижда през пластмасата. И на платката не съм пробвал да им намалям или увеличавам времето на светене с cv та/дефолтно е 8на 8 ms/.  Когато им регулирам напрежението в по ниско от номиналното им, забелязах огромна разлика в тока при по-нисък пад. Греене почти не се усеща за цяла вечер работа в неотопляема стая :). Отделно стабилизатора пази ако тая ULN пробие, тези изправени 20тина волта да не попаднат на процесорчето, че надали ще удържи. Пък и винаги е по добре, да има място за елемента на платката, и да му пернеш шунта. Иначе в един чешки сайтhttp://www.fucik.name/masinky/vagon/ , човека си ги управлява директно -мисля, че HEX са е същия, не съм сигурен.
 ПП.
Off-Topic:Отдавна моделистите по света знаят, че DCC централите и бустерите е най-добре да ги захранваш с импулсно стабилизирано захранване, а не с прост трансформатор. И ако ти трябват няколко бустера, използваш няколко еднотипни (еднакви) стабилизирани захранвания. Не е нужно да са от лаптоп, има достатъчно "адаптори" на 18V, за 2 или 4.5А, стабилизирани, филтрирани, със защита, малки и леки. И аналогово да искаш да правиш, ако разчиташ на 300 вата траф значи си доста далече от истината.
 Pach е написал за AC . Там разните му релета и ключове няма ли да ги разделят галванично различните товари?
 

Best Ripper:

--- Цитат на: pach link=topic=5032.msg109724#msg109724 date=1512316490 ---Продължавам да издирвам, работещи ярко на  >5ma както някой тук заяви
"авторитетно", но за сега намирам само стандартните в рамките
на 5-20 ma. Разликата е в излъчваната мащност, като последния рекорд е от Филипс - при ток в стандарта, отдава мощност от 130 миливата!!!

--- Край на цитат ---

Оффтопик...
      Първо, изобщо не си уточнил за какъв светодиод и с какво предназначение става дума. Но като те знам, явно искаш с един светодиод да направиш зенитен прожектор за ПВО.  :sarcastic: &bgflag А на траф 300 вата чушкопек ли ще връзваш??? И няма да питам на кой точно макет си го сложил, щото не вярвам изобщо да си го направил /освен ако ония "леваци" от Вундерленда не са прибягнали до твоите "умения", ама едва ли... /. Имаш ли елементарна представа какво може да се захрани в ЖП моделизма с такава мощност? Май не...  :fie:

А иначе...
     Аз поне по-големи захранвания за модели /заводски/ над 100 VA не съм виждал. А и надали трябват при положение, че и бустерите /заводските/ са за 5 ампера... А всеки бустер си изисква отделно захранване... Най-малкото за разделяне на общото натоварване...

dred77:
 Продължаваме с осветление на пътнически вагони Schicht  : ,,, със 1000uf keep alive, https://www.youtube.com/watch?v=-Qa2TJiyKfI. А това се получава при обърнат изправителен кондензатор :) https://www.youtube.com/watch?v=EnyDm2CVT0Y. Интересното е, че с NanoX го няма това премигане, при загасени лампи на вагона /ако са пуснати няма никакъв проблем/, при Roco се вижда ефекта. Също така това се наблюдава само и единствено / поне при мен/ с декодери с railcom, което естествено може да е съвпадение.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия