Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models > Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models

Вагон измерител - самоделка

<< < (3/7) > >>

jopeto:
Разгледах го пикото на клипчето. Вижда се веднага каква му е логиката. Действа, като мишка на компютър. На единият реборд има боядисани полета в бяло и черно. Следователно има оптоелектронен датчик и отчита 0 и 1. На базата, на което пресмята, каквото  е нужно. Вагонът е двуосен, защото колооста му е стационарна, което е необходимо за датчика. На който му се занимава може да твори, според мен не си заслужава усилията по евтино е да си купи човек. На практика, приложението му е  само една статистика. Обаче възниква въпросът, след като си измериш всичко за два дена, после какво ще го прави човек !?

mitko0888:
Хубав въпрос - какво ще го правиш такъв вагон. Цялото занимание си е една играчка.

Иначе на приложението за телефона данните са доста добре обработени и ми харесва как се сменят. Пико добре са се постарали - и много датчици - не само път и скорост, и напрежение, наклони, и безжично. Ако си дадат и протокола могат да станат интересни програмки. Но на всеки влак да слагаш по един такъв вагон, за да гледаш на компютъра как ти се движи влака - ще дойде множко.

pach:
Eeeee, да получаваш от всеки влак ТТ - данни в движение,
наистина ще е много. По атрактивно ще си е с мини камера
в локомотива.

Пиковския вагон има 8 сектора на колоосите (4 бели и 4 черни).
Тоест за един оборот на колоосите "праща" четири импулса.
Смятам че велоспидометър ще мери яка скорост, но пък
това може да се брои разредено - примерно само всеки четвърти импулс ( ТТЛ преместващ регистър примерно).
Колкото за предаване на данни в реално време, може например
през инфрачервен интерфейс. Такива с декодери на принципа на
DCC се ползват за команди в реално време но безжично. Обхвата
им е от 9 до 15 метра според броя на излъчвателите наоколо. Като
DC-CAR system са. Ако размениш местата на излъчвания ( във вагона) и приемниците ( наоколо) ще имаш надеждна връзка като
DCC  кода, което ще е напълно достатъчно да пращаш получаваш
сигурни текущи данни от вагона.
Другия вариант е митроконтролери (PIC ...Atmega...) които да
 "пълнят" памет  с данните и след "стоп" - четене от нея направо
в компа. Няма да е в реално време, ама ще е като тахошайба направо!!!
 ;D

ПП. А такъв вагон, бил той фабричен или самоделка, като не се ползва постоянно може да е клубен, под наем или помощ за приятел, разбира се. Както и продажба по остатъчна стойност от моделист на моделист ( ако се пази изправен и работоспособен)!!!  :lol: :hi:

gregary:
Моят подход с меренето на наклони (особено по спирали) е с тоя уред:


Мери в градуси, но върши същата работа. Но, пък няма скорост, разстояние ...

Според мен, поковския вагон е по-добър (учудващо  :scratch_ones_head: ) от вагона на Есу.
Точно заради повечето функции които има - скорост (май е само средна ), разстояние, наклон ( надлъжен и напречен ), връзка с мобилно приложение (Android) или компютър чрез Wi-Fi (което е голям плюс за мен)...
Есу-то дава само текуща, средна и максимална скорост и изминатото разстояние.

Но, пък и цената за двата не е малка...

jopeto:
На километражчето от колело му се задават различни обиколки на окръжността. според каквото ти трябва. Импулсът от магнита няма значение на какъв радиус е поставен, той изминава разтоянието за едно и също време. Проблем би било монтирането на колоос от вагон, защото може да го отчита постоянно, понеже диаметъра е незначителен. Но с това трябва да се експериментира. Иначе в подобен километраж има, всичко което ви интересува, само без нивелир.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия