Eeeee, да получаваш от всеки влак ТТ - данни в движение,
наистина ще е много. По атрактивно ще си е с мини камера
в локомотива.
Пиковския вагон има 8 сектора на колоосите (4 бели и 4 черни).
Тоест за един оборот на колоосите "праща" четири импулса.
Смятам че велоспидометър ще мери яка скорост, но пък
това може да се брои разредено - примерно само всеки четвърти импулс ( ТТЛ преместващ регистър примерно).
Колкото за предаване на данни в реално време, може например
през инфрачервен интерфейс. Такива с декодери на принципа на
DCC се ползват за команди в реално време но безжично. Обхвата
им е от 9 до 15 метра според броя на излъчвателите наоколо. Като
DC-CAR system са. Ако размениш местата на излъчвания ( във вагона) и приемниците ( наоколо) ще имаш надеждна връзка като
DCC кода, което ще е напълно достатъчно да пращаш получаваш
сигурни текущи данни от вагона.
Другия вариант е митроконтролери (PIC ...Atmega...) които да
"пълнят" памет с данните и след "стоп" - четене от нея направо
в компа. Няма да е в реално време, ама ще е като тахошайба направо!!!

ПП. А такъв вагон, бил той фабричен или самоделка, като не се ползва постоянно може да е клубен, под наем или помощ за приятел, разбира се. Както и продажба по остатъчна стойност от моделист на моделист ( ако се пази изправен и работоспособен)!!!
