Електроника и Електротехника | Electronics and Electrical Engineering > Цифрово / дигитално управление | Digital Command Control
Въпрос за декодер
pavlinbg:
--- Цитат на: totomoto link=topic=5051.msg110400#msg110400 date=1516535440 ---Успях да намаля минималната скорост много. Доволен съм. Не мога обаче да го накарам да светне когато искам - свети само в някакъв скоростен диапазон, на място никога. Също така не мога да намаля максималната скорост - пробвах в много широки граници, но разлика не виждам. В темата, която сте ми посочили (наистина супер полезна) пише това:
5. С функционалните бутони нзтиснете 5 (за CV5) и след това */ОК бутона;
6. Излиза V=180*.
При мен излиза V=63 конктретно за CV5. Това повече ми прилича на текуща стойност, въпреки, че изрично автора казва, че показаната стойност не е такава? Къде бъркам.
--- Край на цитат ---
Какъв ти е локомотивът? С каква честота на двигателя работи? Опитай се да намериш някаква информация за това!
pach:
???????
:scratch_ones_head: :scratch_ones_head: :scratch_ones_head:
Двигателят работи с честотата която му подаде дешифратора. Друг е въпроса на коя честота се държи добре и не
се чува в звуковия диапазон.
Ако ползваш МултиМаус, той не чете съдържанието на СV-та.
Както казва Митко, презапиши си всички стойности в тях,
за да си сигурен какво съдържат. Съгласно ръководството
от онази тема.
Фаровете трябва освен самостоятелно са се палят,
да са на самостоятелен извод от дешифратора.
Така както описваш работата им, сякаш са включени в изходите
да двигателя ( светят само при каране)!
...И от къде все ги намирате тези допотоптни дешифратори.
Не знаете ли, че всеки такъв има определен брой записи в него.
Може да ти се струват много 10к, то съм виждал вече такива с изчерпан лимит на запис. Дори и да работите още, такива дешифратори, са все по-близо до лимита си, колкото са по-далеч,
от датата на първата им продажба. От Филипс не правят дешифратори
- просто са ползвани филипсови чипове.
Има вероятност да трябва да превключишш, стъпките да скоростта на най-ниската им стойност. Стъпките на дешифратора са три вида 14, 28 или 128 стъпки,
а твоя е стар навярно и едва ли работи на по-големите
по брой стъпки.
Стъпките за изменение на скоростта, са различни от съдържанието на СV-то за скоростите.
:hi:
pavlinbg:
--- Цитат на: pach link=topic=5051.msg110412#msg110412 date=1516543588 ---???????
:scratch_ones_head: :scratch_ones_head: :scratch_ones_head:
Двигателят работи с честотата която му подаде дешифратора. Друг е въпроса на коя честота се държи добре и не
се чува в звуковия диапазон.
--- Край на цитат ---
Естествено, че в DCC тези параметри се задават от декодера. Аз имах предвид данни при DC режим на управление. Все пак всеки двигател си има работна честота в DC. Много често производителите на декодери се съобразяват с параметрите на ел. двигателите, които поставят на техните локомотиви. Аз това го изпитах на гърба си - имах проблеми с роковски декодер поставен на локомотив на PIKO. Според мен тези неща /плавно потегляне и плавно движение при ниска скорост и др., за които пита колегата/ не зависят само от декодера, но и от конкретните характеристики на двигателя.
totomoto:
Няма много добра чуваемост, но както и да е. Добих впечатления и благодаря на всички писали по темата.
mitko0888:
--- Цитат на: totomoto link=topic=5051.msg110414#msg110414 date=1516555775 ---Няма много добра чуваемост, но както и да е.
--- Край на цитат ---
На снимките ти се виждат два чипа, във всеки има по два мос транзистора. Ето ти пдф-а на единия, ето и на другия. Според мен не може с четири транзистора и малко диоди да стане дцц декодер, освен ако няма и един процесор скрит някъде в това, което не ни показваш под черния шлаух.
А другите отговори отговарят на симптомите, които описваш, ако това наистина беше ненастроен декодер. Запиши си наново основните няколко cv-та и си готов.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия