За фирмата “TESLA”.
За І-то тримесечие на 2019 година, отчитат следните данни:
- Приходите след данъчните отчисление достигнаха 4,5 млрд долара.
- Загуби от акциите на фирмата по борсите са 702 млн. долара или по 4,10 долара на акция.
- Погасените парични потоци са за 920 млн.долара по облигациите от фирмата.
- Запасният свободен капитал в края на тримесечието съставлява 2,2 млрд. долара.
Прогнози за привлечен нов капитал към ІІІ-тото тримесечие,
според „Морган/Стенли“ ще е около 2,5млрд. долара.
Маржът на различните отстъпки за „модул 3“ е над 20 %!!!
Така моделът става най-продавания сериен автомобил в САЩ,
изпреварващ следващия по списъка с над 60% (от реализирани продажби).
Колкото до модел „стандарт“ за модул 3 (с базова цена 35 000 долара)
от „Тесла“ съобщиха, че няма да го свалят от производствените
конвейри докато има клиенти които го поръчват. Тоест притесненията
на бъдещите клиенти са неоснователни, въпреки ниските му продажби
в сравнение със следващият модел – а именно „стандарт+“ за модул 3!!!
„Тесла“ обнови задвижването на моделите модул S и модул X с нови синхронни
електродвигатели с постоянни магнити. Такива вече ще бъдат влагани и в
модул 3, което без никакви промени снижава потребляемата мощност с 10%,
а от там и енергозапасеността на електромобилите, без подмяна на акумулаторите.
Впрочем като допълнителен ефект от новите електродвигатели е
повишаване динамиката на ускорението.(то и досега е като на спортен автомобил...)
По последни данни жизненият цикъл на силовата установка
в „Тесла“ вече достигна 1,6 млн. километра!!!
(само в тестови изпитания на полигони)
И това е преди внедряването на последния модел акумулатори „Тесла“.
Последния модел акумулатори вероятно ще бъде произвеждан
в най-новата строяща се гигафабрика (8 пъти по-голяма от досегашната) в Китай.
За незнаещите да уточня, че в момента жиненият цикъл на „старите“ акумулатори
е 500-800 хил.километра, извън полигоните и тестовете – в ръцете на клиентите.

Старта за производството на електровлекача „Тесла-Семи“ е отложено за
началато на следващата година (2020). Това също се оказа свързано с
производството на акумулаторите от ново поколение. Явно от „Тесла“
желаят допълнително да възнаградят доверилите им се клиенти с
предварителните поръчки за тези влекачи – „КокаКола“, „DHL” и т.н.
От „Панасоник“ не отричат но и не коментират , съвместното
си производство с „Тесла“на двата последни акумулатора – 1850 (в Япония) и 2170 (в Невада).
Слухове има, че в Япония ще се спре 1850 и ще се премине към 2170!
Може би вече е въпрос на търговски интереси и споразумение м/у фирмите!?
Тези акумулаторни модели осигуряват по-голяма енергийна
плътност и скорост на зареждане от предишните.
Сега 2170 се ползват в модул 3 и модул Y, докато 1850 се доставят за модул X и модул S.
А може би японците са се усетили, че модел 2170 се ползва в разрастващия се
по пазарен дял модули и искат да са на „върхът на вълната“, но тогава остава
въпроса кой и къде ще произвежда акумулаторите за първите модели от модул X и модул S?!!!
Те и до сега не са достигнали прогнозирания пазарен дял – нещо което несъмнено им предстои.
Мнозина предричаха срив, от „разтрояването“ ресурсите на фирмата м/у трите модула,
но сега се вижда, че всъщност от „Тесла“ са направили стратегически ход ,
въпреки трудностите с паричните потоци. Пускането на облигации, като финансиране,
с това си предварително разпростиране в производството си, на цели три (от пет) основни модела,
всъщност се оказва ход, доказващ увереността на Илон Мъск, комуто се присмиваха
от собственият му директорски борд. По това време от борда се опитаха
да му отнемат управлението на фирмата (гонейки кратковременнии бързи печалби),
но той успя да овладее положението и подписа специално споразумение с тях.
В момента съгласно това споразумение той работи за 1 % в акции на „ТЕСЛА“ годишно,
но при постигане на определени финансови резултати! След по-малко от десет
години, ако капитализацията на фирмата надмине десет пъти стойността от ~60 мрлд.
(в момента на споразумението) тоест да достигне около 650 млрд.долара,
то сами може да сметнете колко би получил самият Илон Мъск!?
Новостта за седмицата е функция за предварителното разгряване на
акумулаторите за моделите от модул X и модул S, което допълнително
ще снижи времето за зареждането им на „SuperCharger” с 25%!!!
Такова ускорение ще получат моделите с акумулатори от 90 kWи повече.
От фирмата работят за подобни промени и в моделите от модул 3 и модул Y.
Впрочем от компанията увеличават достъпната мощност за заряд
на „стените“ от модел „SuperCharger-2“ до 150 кW.
От 1 май от „Тесла“ вече ще приемат поръчки и за дясно разположение на воланите
за модели от модул 3 разпространявани в Англия. Очаква се скоро да се отвори
приема и за такива електромобили в Япония, Австралия, Нова Зеландия и Хонк Конг.

От “NVidia” поздравиха „Тесла“ с пускането на нов модел чип за автопилот,
но подчертаха, че е некоректно да му се приписва степен „пето поколение“
при условие, че има производителност „едва“ 144 трилиона операции/сек.
срещу 320 трилиона операции/сек. от тяхната разработка „PEGASUS“.
Само дето уклончиво премълчават, че формацията „PEGASUS“,
се състои от два паралени процесора „Ксавие“ и два GPU на “NVidia”.
Което в крайна сметка ги прави непригодни за „Тесла“ защото
имат твърде висока консумирана мощност – 500 вата!
За незапознатите в подробностти - чипа на „Тесла“ консумира под 100 вата.
От Беларусь са предложили на Илон Мъск, тестовете на автономните
таксита „Тесла“ да бъдат проведени в столицата им Минск.
Известно е, че от фирмата се готвят да пуснат на пазара през 2020г.,
над 1 млн. роботизирани таксита в големите градове по света.
В самите САЩ, собствениците на електромобили редовно се оплакват,
че плащат по-големи застраховки за автомобилите си. От фирмата
водят преговори с основните застраховетилни фирми това да се промени.
А може би от май/юни ще пуснат собствена застрахователна компания
за да се намесят и в този пазар, чрез саморегулация!? Ще видим до къде
ще стигнат преговорите и дали не са били печелене на време за някои!?
От „Тесла“ са подали документи за нов патент за електрозатъмняем прозрачен покрив.
Това по същество не е ново. Новото е добавянето на допълнителен
светодиоден слой, чрез който от фирмата ще контролират вечерното
осветление в купето на свойте автомобили.

Появи се първото видео в мрежата на новия „роудстар-2“
В което може да се видят подробностти от екстериора и интериора му.
Обещаният запас от енергия за модела е над 1000 км с едно зареждане.
Предстои пускането през 2020г. в серийно производство на модул Y.
Не е уточнено обаче в коя от двете американски фабрики ще се сглобяват.
В гигафабриката на Невада или фабриката във Фримонт!?
Всъщност модул Y се състои на 70% от части на модул 3! Това улеснява
много фирмата и клиентите, така че, следващото тримесечие ще има решение.
В мрежата се появиха съобщения, че вероятно през септември
в Китай, също ще се започне с производството на модул 3 по план.
В тази връзка от „Тесла“ съобщиха, че евентуално догодина
започват строителството на гигафабрика и в Европа. Най-вероятно
тя ще бъде ситуирана на германска територия.
От компанията съобщиха, че до края на май (28 май 2019) пускат още
надлимитно 1500 кW, (~7500 км) съгласно рефералната им програмата
за безплатно зареждане от притежателите на автомобили „Тесла“.
Така рефералите ще получат общо 1500+7500=9000 км безплатно!!!
Подчертано е, че ползването на един реферален код, гарантира
5 възможности (5 шанса) за спечелването на кола от модул Y или роудстър 2!
Първото теглене за модул Y ще се състои след 1 май, а за роудстър-а някъде към 1 юли.