Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models > Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models
Моделите на Мартин Гетов
МАШИНИСТ:
Ето вече има база за коментар.
А ти като си снимал твой 06 , защо не го измериш и не дадеш неговите данни.
1 мм. трудно се хваща на око и когато гледаш лока отстрани - 87 мм.
виж 2 мм. или 174 мм. е разлика
Макар , че съм много скептичен че фирмите производители са с педантично достоверни модели по отношение на размерите и ако се захванем с тях , ще се открият доста неточности.
Мащаба е малък и компромиса - голям.
Няма как всичко да е с точност до десета имайки пред вид ширпотребата.
Виж ако модела е метален и е за колекционери в малък тираж - нещата стоят по коренно различен начин.
daddy_g:
Модела който дадох за пример е правен от Railtune, не от мен. И мисмя че за база е ползван Tillig 060DA
Сaprycorn:
--- Цитат на: МАШИНИСТ link=topic=5072.msg113135#msg113135 date=1539786836 ---...
Тунингите с 1 , 2 и прочее прожектори , техния размер , цвят на коша , дръжки , ръкохватки , и други външни елементи , не променят цялостната визия , силует и предназначение на локомотива.
--- Край на цитат ---
Напротив, точно тези елементи правят модела!
pach:
--- Цитат на: Nenchev link=topic=5072.msg113120#msg113120 date=1539767600 ---...
Основното, което ме мъчи е, че на някои хора им прави огромно впечатление дребните детайли, а се примиряват с кардинални разлики на моделите спрямо реалността - например този 06 реално не е ли дизел, а моделчето е електрическо - разлика от земята до небето, но минава...странно ми е.
--- Край на цитат ---
Това съм го пропуснал от предната страница!
Иво ,(Ненчев) какво странно има модел на дизеляк,
да се задвижва с ток? По странно щеше да е на пружина!!!
Та това е модел, а не реплика-копие в 1:1!!!
От това което видях при теб бих те попитал, защо не се учудващ
на ветроходните корабни модели, които се задвижват от вятъра,
(до тук са като истинските), но и те не се управляват от миниатюрен екипаж,
ами от "капитаните" им стоящи на брега, посредством радиовълни!?
Въпроса ми е риторичен, :drinks: но смятам, че ти стана вече
ясно и няма да ти е странно като в цитата от горе!!!!
;D :hi:
mitko0888:
ЖП моделът би трябвало да отразява движението на оригинала си. Т.е. ако дизелякът може да се движи с определена скорост, напр. 100 км/ч, моделът също трябва да може да се движи с тази скорост, намалена според съответния мащаб. По този начин се моделира ДВИЖЕНИЕТО на локомотива. Разбира се трябва да може да се движи и бавно, и плавно, както и истинските локомотиви, а не да може само да тръгва и да спира.
Моделирането на ЗАДВИЖВАНЕТО си е друг тип моделизъм. Моделират се скоростни кутии, хидравлични задвижвания, моделират се парни машини, включително и парни локомотиви (live steam), но това е друг моделизъм.
Стремежът на всеки един моделист е моделът да отразява "до колкото е възможно" оригинала си, като степента на детайлност всеки си я определя сам в зависимост от ... възможностите си: колко пари може да отдели за да си купи нещо готово, или колко време и възможности има за да си направи нещо сам. Както и всички междинни варианти - нещо да е купено и нещо да е направено. Това важи и за движението на влака - то би трябвало да съответства до колкото е възможно на оригинала.
Все пак за да наречем едно нещо модел то трябва да отразява основните характерни черти на оригинала си - да се разпознава. От тук нататък има детайли които не изискват сериозен разход - един евтин модел може спокойно да се изработи с необходимата висока детайлност и достоверност, което в никакъв случай не го прави сериозно по скъп.
Колкото и да изработваме нещо "без пари", има предварително набиране на чертежи и снимки, проектиране, принтиране или отливки, обработка, боядисване, маски, номера, декали, прозорци, задвижване и т.н. Всичко това за първи образец. След това евентуално втори и т.н. докато стигнем до нещо приемливо. Минималната цена в никокъв случай няма начин да е двуцифрено число, колкото и повърхностно да направим нещата и да не ползваме готови компоненти. А с дори и минимални трицифрени цени не може да се примиряваме ако не е постигнато определено ниво на достоверност (съответствие с конкретния оригинал) и определено ниво на детайлност.
Кое е "приемливо" ниво за достоверност и детайлност може лесно да се види, като се погледнат масовите фабрични модели с цена, която считаме че е колкото или леко повечко от колкото можем или искаме да платим, дори и ако е любимият ни модел. Като сложим един до друг такъв фабричен модел и своята самоделка, нормално е и много лесно се вижда до колко сме по-добри от масовото серийно производство, или пък до колко сме далече дори и от съответния масов сериен модел.
Това правило важи и за най-евтините пластмаси, важи и за най-скъпите метали с 4 или дори и 5 цифрени цени. Разбира се не е правилно да сравняваме скъп тунингован модел на 1000 и нагоре с наш опит да направим нещо "без пари", т.е. по джоба ни. Но сравнението с аналогичен модел все пак е добър критерий. Може да се сравняваме и с "моделите" от китайските списания, но това вече определено никой на го нарича "жп модел".
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия