Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling
Най-сложният модел в H0
Boris 2-12-4:
Присъединявам се към последния пост на Павел, отнасящ се към прекрасния типоразмер НО. През 2002 сбърках, като от сантиментални причини отнова започнах с 1:87.
Трябваше да си остана само в 1:32 и евентуално теснолинейки в 1:45... , но за отпадането на теснопътната железница съм споделял многократно...
Не налагам мнение. Споделям...
Битият бит... :fool:
:drinks:
svetljjjo:
Ей месинг та месинг
добре че не са от бронз или от медицинска стомана :lol:
Аз не схващам защо приравнявате качеството на изработката с материала от който е направено
Ако е за качества на материала някой пластмаси бият всички за това и летят в космоса правят скафандри
и т.н.
Това че модела е изработен добре и детайлно няма нищо общо с месинга
и с пластмаса може да се постигне същия ефект
изкуствени очи правят от пластмаса стави протези
не ги правят от месинг
На месинга преди са му викали златото на глубците заради приликата му ;D
МАШИНИСТ:
Пластмасите за които говориш са инженерни , високотехнологични полимери , съответно скъпи.
За масовия жп моделизъм , неподходящи.
Висока цена , голяма трайност на всякакви атмосферни условия и въобще натоварвания , 100 % заместители на скъпи метали,трудни за добив.
Ширпотребата е да се троши и да има производство.
Кога ще се счупи локомотив или вагон направен от такъв материал?
Идеята е на 5-10 години ново изделие.
Освен това са леки като собствена маса.И както знаеш , лекия лок , няма теглителни качества , а лекия вагон , подскача като топче по релсите и обикновено при него се " къса влака " , често дерайлира и прочее.
НО - е дребен мащаб , пригоден за малки жилища.И сам по себе си определя много компромиси относно реализма.
Големите мащаби са друго нещо.Там има поле за творения и изява на всеки.
Да , но трябва и много място за него.
В модела от пластмаса с цифровизацията , ограниченото место , става още по-малко.
Двигател / и , редуктори,осветление,интериор,електроника,баласт за тегло,звук.
При средна дължина 150 - 200 мм. - трудна задача.
--- Месинг - тежък и сравнително евтина сплав.Издържлив на хамалска експлоатация.Почти не старее.Е,след 200 - 300 години-малко.
И ето - тежък локомотив с много място за електроника и други елементи.Почти няма нужда от баласт.
За вагоните е същото.Стабилен и мазен ход на всякакво трасе.Мека сплав / зависи от % мед / лесен за обработка дори и в домашни условия.Естествен и близък изглед до реалността.
За сравнение - пътнически вагон на шихт - полистирол - около 70 гр. / без баласт / , алуминий - 140 - 170 гр. - месинг - 200 - 240 + гр. - без нужда от тежести.
За локомотивите - питай КРАСИ . Неговата 55 , която имах щастието да пипна е с тегло около 450 гр,което за маневра си е екстра.
Магистралните машини отиват към 600 гр. и нагоре.със всички екстри,без гумени бандажи / супер не естествено /
Ето за това месинг.
П.П. Имам вагон / мечтовоз / мерклин - 1957 год.целометалически - ламарина.върви,тежи,не подскача,и освен тук - там олющена боя , други забележки няма.
IKAR:
Ами ето ти го ключа от бараката. Сега така стоят нещата, че оцеляват фирмите с евтино и масово производство, респективно с голям рандеман на печалбата. Тези, които произвеждат по-скъпи и по-дълговечни неща, една по една фалират. Защо - защото няма оборот. А в това проклето H0, дето толкова го фаворизират в Германия, колкото и месинг да натрескаш, с тези миниатюрни говорителчета озвучаването винаги ще е цирк, който няма нищо общо с действителността. А проблемът с мястото лесно се решава, като надупчиш тунели в стените и така влакът съвсем реално обикаля от стая в стая. Може също и отвънка на двора. За съжаление много късно разбрах, че H0 си е детска градина и туйто. Тук при мен осн. мащаб е 0.
svetljjjo:
Колкото повече се застоявам в този форум толкова повече виждам че има доста съществени разлики или разминавания в критерийте
Това хоби някой трябва най накрая да го раздели на класове или групи .
Изглежда има само колекционери които не карат а се кефят на детайли
има такива които търсят детайли и реализам ама искат и да карат очевидно с някакви компромиси
А има и такива като мен дето не се интересуват от реална железница
аз се кефя на играчката изобщо не е важно дали размерите и детайлите отговорят на действащия прототип
;D
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия