Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling
Най-сложният модел в H0
mitko0888:
Да нe отварям нова тема: Най-сложният модел в мащаб 1 (1:32) - Attilio Mari E.626. Окачване, задвижване, ръчна спирачка (френ) и какво ли не. Един от клиповете му е с английски надписи, има и книга на английски.
МАШИНИСТ:
ДААА. В сравнение с тези модели нашите в НО са наистина като механизирани играчки.
И все пак мащаба ни е 2 пъти и половина по-малък и сме силно ограничени.
Иначе виждам едни 15 000 евро по релсите , може и повече.
9254 части - за колко ли време и с каква точност се изработват ?
Супер модел,и то изработен преди 20 години.
А тогава технологиите и възможностите бяха други.
mitko0888:
Най-странното е че цената въобще не отговаря на разходите и на вложения труд. Специално този италианец има не много модели, всичките са правени в 10 - 20 бройки. Май само един от последните Е472 е предлаган за продажба - 17000 евро. За останалите е било ясно още преди завършването им кой за кого е предназначен. Като сметнеш няколкото хиляди часа разработка, след това първия образец, (това правено от него самият), след това "серията" от още 9 или 19 локомотива (тук по снимките май някой му е помагал). Слагаме външни услуги - леярна и т.н., материали - профили и др. Реалната себестойност на неговите модели според мен е доста по-висока от цената, на която се продават, или по-точно цената май покрива само материалите и външните разходи, другото е хоби ...
Krasi Tankista:
Добър е италианският дедо. Съмнявам се, че работи точно за без пари. Такъв случай при КАПИТАЛИЗЪМА е просто невъзможен. Интересното е,че някои се опитват да постигнат подобен резултат и в Н0.
mitko0888:
Само разсъждавах на глас.
За 626 пише че е използвал 13860 часа, за общо 20 локомотива. Има и едни 4483 часа за разработката и изработката на пилотната бройка. Не разбрах те дали са от общото число или са допълнително. Излиза мин. 700 часа на машина за 17000 евра. Което си е около 24 евра на час. В такава сумичка трудно ще се събере един капиталист, ако ще и от Италия да е - вътра са и материали, и режийни, и данъци, и леярна, гаранции - поддръжка и всичко друго.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия