И при Руското посолство беше със светофори. Светофорите ги демонтираха няколко години преди да започнат метрото.
Технологията беше подобна на тази в гората - двоен контактен проводник и пантографът прави контакт между основния и сигналния проводник, когато има трамвай в участъка.
Възможно е , но явно е станало след като ватманка не спази указанията на двамата "стрелочници" ("ватмани по тротоара") които държаха връзка по между си с радиостанции и така пропускаха двупосочното движение, по едната релса точно в района на Руското посолство.
Било е голям потрес - отдолу влиза трамвай да се изкачва към Руското посолство по команда на двамата сухопътни ватмани - но ватманката на изчакващия трамвай, затваря вратите и самоволно тръгва да се спуска по нанадолнището (срещу идващият трамвай!!!). Горният ватман се затичва след нея, в последния момент успява да удари по задната врата, пада и си чупи много лошо крака. Пътниците се разпищяват, и оная мърла спира.
В следващите 15 секунди, вече се вижда изкачващият се трамвай и спира (също уплашен от възможната катастрофа).
Там спускащите се трамвай караха доста скоростно, с цел по-бързо да освобождават единичната линия (която имаше и лека дъга - тоест без видимост по цялата дължина), та е можело да стане голяма беля с пътниците...
Та тогава нямаше никакъв светофар, а само двама ватмани (извънредна работа за пари) които седяха в двата края на единичната линия и след разбиране по радиото, управляваха движението.
Знам го със сигурност, тъй като "линейчика" (няква контрола на движението в градския транспорт с кола) се забави, линейка нямаше да дойде скоро (тогава нямаше GSM-и) и се наложи аз да откарам с кола момчето със счупения крак.
После се наложи, 9 месеца в гипс, докато стъпи отново на него...
Та така Тодоре...най-вероятно след това са сложили светофарите, но макар да минавах от там всеки ден , не съм обърнал повече внимание.
