Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models > Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models

БДЖ Серия 19 - мотрисата на привилегированите

<< < (9/16) > >>

svetljjjo:
това със светловоди не е лошо като идея така ще може да се сложи бял и червен светодиот на едно и да свети според посоката
Аз не съм виждал комбинация от бял и червен в един корпус има жълт и червен ама жълтото си е жълто не е бяло
Тея светловоди от какво ще са от прозрачен филър ли ?

Аз видях на едно място такова влакно за тея тример косачки прозрачно ама е тънко 0,5 май беше а филър май има и по 3мм
ама не знам колко е прозрачен .

dred77:

--- Цитат на: svetljjjo link=topic=5123.msg113359#msg113359 date=1541094622 ---Аз не съм виждал комбинация от бял и червен в един корпус има жълт и червен ама жълтото си е жълто не е бяло

--- Край на цитат ---
Here you go : https://www.aliexpress.com/item/100pcs-Bicolor-2-mm-Red-White-3-Lead-Diffused-LED-diode-common-cathode/32838667206.html?spm=2114.search0204.3.8.5e2953fdMpNvQn&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_3_5731313_10065_10068_319_317_10696_5728813_10084_10083_10618_5731413_10304_10307_10820_10821_10302_5731213_5731113_5731613_328_10059_10884_5731513_10887_100031_321_322_10103_5731713,searchweb201603_1,ppcSwitch_0_ppcChannel&algo_expid=f505be17-cf91-482b-b7fd-00af97e31390-1&algo_pvid=f505be17-cf91-482b-b7fd-00af97e31390
 Извинявай Nenchev , че пооцапах темата :victory:

Nenchev:

--- Цитат на: mitko0888 link=topic=5123.msg113357#msg113357 date=1541089634 ---Дано новата концепция за карданите върши работа. Въпреки че според мен цялото задвиждане би трябвало да се преработи, въпреки че това ще промени и "шасито", но това си е лично мнение.

Но защо решихте светлините да са със световоди? Проблем ли е да се направи съвременно осветление с диоди във всеки от фаровете.

--- Край на цитат ---

По принцип не е проблем да преработя цялото задвижване и да променя шасито.  Мислил съм варианти с пиньон и корона, с конусни зъбни колела и т.н., но накрая се спрях на този вариант, защото единствения купешки локомотив, който имам е един стартов комплект на Механо - ICE-3 - там задвижването е по този начин и ми се стори доста просто и лесно за изработка.  Иначе, ако има по-добри предложения съм готов да пробвам.

Колкото до светловодите - електрониката не ми е от най-силните страни, а както казах, не съм разглобявал много локомотиви, та не знаех за двуцветните 2 мм светодиоди.

@svetljjjo - нямам никаква идея от какъв материал са светловодите - намерих ги в един интернет магазин - продават ги на метър с различни диаметри.

@dred77 - в никакъв случай не ми "пооцапахте" темата - напродив - внесохте светлина, и то двуцветна!  :hi:  Благодаря много!

mitko0888:
Светодиоди има най-различни. Тези с общ катод искат допълнителни елементни за да се вържат към декодер. Но има и с 4 извода, SMD, топло бяло + червено.

Задвижването: отдавна повечето фирми минаха на "централно задвижване" - мотор в центъра с два кардана от двете страни, като теб. Само че след това на всяка талига веднага следва червяк / шнек / кой както му казва.
Това има много предимства, най-вече че всички следващи колела се въртят с ниска скорост и не се чуват толкова неприятно. Разбира се главата на карданчето е добре да съвпада, или поне да е най-близо до оста на въртене на талигата, за да не се удължава, трака, изпада и т.н. кардана. Това с две конусни колела го забрави, въпреки че има и такива модели.
Първото зъбно колело трябва да е с наклонени зъби, заради наклона на спиралата на червяка. След него започват цилиндрични колелца с ляв и десен наклон на зъбите (редуват се) което не е много удобно. Може и да оставиш всички други колелца с прави зъби, но на първото (наклоненото) и следващото трябва добре да му подбереш луфта. (в моите теми имам такива талиги с наклонени зъби зацепени в цилиндрични, за жп модел работи безупречно). Или още първото колело да е с прави зъби, достатъчно добре зацепва с червяка. Може и друг вариант - както го правят "добрите" производители - първото зъбно колело е двойно - един диск с наклонени зъби за зацепване с червяка, и един диск с прави, с по-малък диаметър, след който всички останали колелца са обикновени, с прави зъби. На твоята талига ще стигнат три паразитни колелца межде двете колооси, с още едно междинно към червячната двойка.
Двойни зъбни колела има на Роко, струват около 3 лв. бройката. На червяка модула може да е 0.4, 0.5 или 0.6. Следващите са с модул 0.4. Има и с 0.3, но не ти го препоръчвам. Можеш да останеш и на китайските пакети с модул 0.4 или 0.5, като си направиш сам двойното колелце от две отделни на една ос.
С такава предавка трябва да помислиш и за друго закрепване на талигата към шасито. Може да сложиш централния болт(че) над долния ред зъбни колела (които са между двете колооси) и под кардана. Може и с твоя 3д да си направиш цилиндрични канали, в които да се върти талигата, за да не е с централен болт. Но тогава трябва епоне едната да може да се клати и напречно, за да могат двете талиги да застават в две леко разминаващи се плоскости.

Сaprycorn:
Или още по-просто-
Моторче, на което оста излиза и от двете страни, монтирано върху талигата, по един шнек, по едно междинно зъбно колело и редукторите на колоосите. Ако поне две от колелата имат гумен бандаж, и кошът е достатъчно тежък, то втората талига няма да има нужда от задвижване, само ще взима ток.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия